Η Ευρώπη πρέπει να δαπανήσει 39 δισεκατομμύρια ευρώ (42,46 δισεκατομμύρια δολάρια) ετησίως για να επιτύχει τους στόχους Net Zero στον τομέα των μεταφορών έως το 2050, δήλωσε τη Δευτέρα (4/11) η ομάδα εκστρατείας Transport & Environment (T&E), διατυπώνοντας πέντε βασικές συστάσεις προς την Ευρωπαϊκή Ένωση, σύμφωνα με το Reuters.
.
Η ΕΕ επιδιώκει μια πιο συντονισμένη βιομηχανική πολιτική που θα περιλαμβάνει μαζικές επενδύσεις, μεταξύ άλλων σε πράσινες τεχνολογίες, μετά από έκθεση του πρώην επικεφαλής της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας και Ιταλού πρωθυπουργού Μάριο Ντράγκι τον Σεπτέμβριο.
«Πρέπει να αναπτυχθεί επειγόντως μια επενδυτική στρατηγική σε επίπεδο ΕΕ για την αποφασιστική υποστήριξη της απαλλαγής των μεταφορών από τις ανθρακούχες εκπομπές και την ενίσχυση της ανταγωνιστικής βιωσιμότητας του τομέα», αναφέρει η T&E στην έκθεση.
Οι απαιτούμενες επενδύσεις είναι μόνο λίγο υψηλότερες από τα 34 δισεκατομμύρια ευρώ που δίνει το μπλοκ ετησίως για τις επιδοτήσεις των μεταφορών με ορυκτά καύσιμα, ανέφερε, συνιστώντας τη σταδιακή κατάργηση αυτών των επιδοτήσεων υπέρ των πράσινων μεταφορών.
Η έκθεση έρχεται εν μέσω της αποδυνάμωσης της ζήτησης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα και των εκκλήσεων ορισμένων πολιτικών και στελεχών της αυτοκινητοβιομηχανίας – μεταξύ των οποίων η Ιταλίδα πρωθυπουργός Τζόρτζια Μελόνι και ο διευθύνων σύμβουλος της BMW Όλιβερ Ζίπσε – να ακυρώσει η ΕΕ την απαγόρευση των αυτοκινήτων ορυκτών καυσίμων το 2035.
Η T&E, με έδρα τις Βρυξέλλες, ζήτησε επίσης έναν οικολογικότερο προϋπολογισμό της ΕΕ με απλουστευμένη πρόσβαση στα κονδύλια της ΕΕ, τη θεσμοθέτηση ενός επενδυτικού σχεδίου για το κοινωνικό και κλιματικό περιβάλλον ύψους 1 τρισεκατομμυρίου ευρώ έως το 2034, ισχυρότερο ρόλο για την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων στον μετασχηματισμό του συστήματος κινητικότητας και αυξημένη συμμετοχή της ιδιωτικής χρηματοδότησης.
Το T&E δήλωσε ότι οι συνολικές επενδύσεις, συμπεριλαμβανομένων των δαπανών από ιδιώτες επενδυτές, θα πρέπει να ανέρχονται σε 310 δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως έως το 2030 για την επίτευξη των πέντε συστάσεών του και την απαλλαγή από τον άνθρακα στους κρίσιμους τομείς των μεταφορών, όπως οι αερομεταφορές, η ναυτιλία, τα επιβατικά αυτοκίνητα, τα λεωφορεία και τα φορτηγά.
Οι συνολικές δαπάνες θα πρέπει να αυξηθούν σε 507 δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως έως το 2040, για ένα σύνολο 7,6 τρισεκατομμυρίων ευρώ, καθώς η στροφή επιταχύνεται, προστίθεται.
«Όσο νωρίτερα πραγματοποιηθούν οι επενδύσεις, τόσο φθηνότερος θα είναι ο λογαριασμός της μετάβασης», ανέφερε η T&E.
Η ΕΕ επιδιώκει μια πιο συντονισμένη βιομηχανική πολιτική που θα περιλαμβάνει μαζικές επενδύσεις, μεταξύ άλλων σε πράσινες τεχνολογίες, μετά από έκθεση του πρώην επικεφαλής της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας και Ιταλού πρωθυπουργού Μάριο Ντράγκι τον Σεπτέμβριο.