Ευρωπαϊκή Ένωση: Οι μειώσεις ρύπων στις μεταφορές είναι στάσιμες
Η Ευρωπαϊκή Ένωση σημειώνει πρόοδο ως προς την κλιματική ουδετερότητα, αλλά οι μειώσεις των εκπομπών ρύπων από τις μεταφορές έχουν παραμείνει στάσιμες.
.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση σημειώνει πρόοδο ως προς την κλιματική ουδετερότητα, αλλά οι μειώσεις των εκπομπών ρύπων από τις μεταφορές έχουν παραμείνει στάσιμες.
.
Η Ευρώπη πρέπει να δαπανήσει 39 δισεκατομμύρια ευρώ (42,46 δισεκατομμύρια δολάρια) ετησίως για να επιτύχει τους στόχους Net Zero στον τομέα των μεταφορών έως το 2050, δήλωσε τη Δευτέρα (4/11) η ομάδα εκστρατείας Transport & Environment (T&E), διατυπώνοντας πέντε βασικές συστάσεις προς την Ευρωπαϊκή Ένωση, σύμφωνα με το Reuters.
.
Η Decade Energy, ο γαλλικός πάροχος υπηρεσιών ηλεκτροδότησης logistics και διαχείρισης ενέργειας, συγκέντρωσε 3,6 εκατομμύρια ευρώ σε χρηματοδότηση Seed για να επιταχύνει την απαλλαγή των στόλων logistics από τις εκπομπές άνθρακα.
.
Η εταιρεία ιδρύθηκε από τον ιδρυτή της Volta Trucks και την ομάδα πίσω από τη λύση Truck-as-a-Service, οι οποίοι από το 2019 έχουν βοηθήσει μεγάλες ευρωπαϊκές εταιρείες logistics να μεταβούν σε ηλεκτρικούς στόλους.
Την τελική έγκρισή τους για την εφαρμογή του νόμου που αφορά τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα που προέρχονται από τα φορτηγά και τα βαρέα οχήματα που κυκλοφορούν στους δρόμους της Ευρωπαϊκής Ένωσης έδωσαν τη Δευτέρα οι χώρες του μπλοκ.
.
Ο νέος νόμος ορίζει ότι τα περισσότερα νέα βαρέα οχήματα που θα πωλούνται στην ΕΕ από το 2040 και μετά θα πρέπει να μην εκπέμπουν ρύπους, με στόχο την περαιτέρω μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στον τομέα των οδικών μεταφορών, ενώ θεσπίζει και νέους στόχους για το 2030, το 2035 και το 2040.
Πάνω από το 90% της ενέργειας που χρησιμοποιείται στις μεταφορές δεν προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Ωστόσο παραμένει ο στόχος της Ευρώπης που είναι να γίνει η πρώτη κλιματικά ουδέτερη ήπειρος στον κόσμο έως το 2050. Το 2022 η κατανάλωση ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές αυξήθηκε μόλις 1,1% αγγίζοντας το 23% (μέσος όρος της ΕΕ) από το 21,9% που ήταν το 2021.
.
Η ενεργειακή συνδεσιμότητα και η πράσινη ανάπτυξη στην Νοτιοανατολική Ευρώπη θα βρίσκονται στο επίκεντρο του διεθνούς συνεδρίου Southeast Europe Connectivity Forum (SECF), το οποίο θα πραγματοποιηθεί στη Θεσσαλονίκη, από 31 Οκτωβρίου έως 1 Νοεμβρίου 2023 υπό την αιγίδα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και της Ελληνικής Εταιρείας Logistics.'
.
Η γερμανική startup αυτόνομης οδήγησης Fernride ανακοίνωσε την Τετάρτη ότι συγκέντρωσε 50 εκατομμύρια δολάρια από τη χρηματοδότηση της Σειρά Α για να αυξήσει τη χρήση των αυτοοδηγούμενων φορτηγών στα logistics πελατών της. Η startup με έδρα το Μόναχο είχε αρχικά κλείσει τον γύρο χρηματοδότησης με 31 εκατομμύρια δολάρια, αλλά το είχε παρατείνει λόγω του υψηλού ενδιαφέροντος των επενδυτών, είπε η εταιρεία.
,
Φανταστείτε το εξής σενάριο: ο «Γιώργος» έχει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο (EV) και φωτοβολταϊκά πάνελ στη στέγη του σπιτιού του. Κάθε μέρα φορτίζει τη μπαταρία του αυτοκινήτου του εντελώς δωρεάν, χάρη στην ενέργεια από τα φωτοβολταϊκά. Στη συνέχεια πηγαίνει στη δουλειά, που βρίσκεται σε σχετικά κοντινή απόσταση από το σπίτι του, όπου το όχημα θα μείνει σταθμευμένο -και αχρησιμοποίητο- στο ιδιωτικό πάρκινγκ της εταιρείας για τουλάχιστον οκτώ ώρες.
Η μετάβαση στις πράσινες μεταφορές προϋποθέτει επενδύσεις και ισχυρό νομοθετικό – ρυθμιστικό περιβάλλον, τόνισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής κατά τη διάρκεια της 1ης ημέρας εργασιών του Άτυπου Συμβουλίου Υπουργών Μεταφορών που πραγματοποιείται στη Στοκχόλμη, 27 και 28 Φεβρουαρίου 2023.
.
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών διαμορφώνει σήμερα τις προϋποθέσεις για τη χρήση του υδρογόνου ως καυσίμου μεταφορών, δήλωσε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος στο Συνέδριο «Η Δυτική Μακεδονία της Δημιουργίας και της Καινοτομίας», που ολοκληρώθηκε στις 9 Φεβρουαρίου 2023, στην Κοζάνη.
.