Σε μια εποχή που πολλές επιχειρήσεις αναδιπλώνονται από τις δεσμεύσεις τους στη βιωσιμότητα, ο όμιλος Kering — ιδιοκτήτης των Gucci, Balenciaga και άλλων κορυφαίων οίκων — δηλώνει ότι θα συνεχίσει αταλάντευτα την πορεία του. Στο Παρίσι, το Institut Français de la Mode (IFM) γιόρτασε την πέμπτη επέτειο της συνεργασίας του με την Kering στο πλαίσιο της IFM-Kering Sustainability Chair, ενός προγράμματος που έχει στόχο να εκπαιδεύσει τη νέα γενιά στελεχών της μόδας με γνώμονα τη βιωσιμότητα.
.
Η Marie-Claire Daveu, Chief Sustainability Officer της Kering, τόνισε ότι «για εμάς, η βιωσιμότητα δεν είναι βάρος, αλλά θεμέλιο και ηθική αρχή που εμπνέει την καινοτομία και επαναπροσδιορίζει την έννοια της πολυτέλειας». Ο νέος CEO του ομίλου, Luca De Meo, θεωρείται ότι φέρνει σημαντική εμπειρία από τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας, όπου οι κανονισμοί βιωσιμότητας είναι αυστηρότεροι, και αναμένεται να ενισχύσει περαιτέρω τη στρατηγική αυτή.
Η Kering, που εδώ και δέκα χρόνια εφαρμόζει το πρωτοποριακό εργαλείο Environmental Profit and Loss, βλέπει τη βιωσιμότητα ως στρατηγικό παράγοντα ανθεκτικότητας και όχι ως κόστος. Η Daveu προειδοποίησε ότι οι εταιρείες που καθυστερούν κινδυνεύουν να βρεθούν αντιμέτωπες με υψηλότερα κόστη και σοβαρές διαταραχές στην αλυσίδα εφοδιασμού. Επισήμανε, επίσης, ότι φυσικοί πόροι όπως το νερό ή υλικά όπως το κασμίρ ήδη γίνονται πιο δύσκολο να βρεθούν, εντείνοντας τις γεωπολιτικές και οικονομικές πιέσεις.
Στην εκδήλωση, ο πρύτανης του IFM Xavier Romatet υπογράμμισε ότι «η εκπαίδευση είναι απολύτως αναγκαία για να ενισχύσουμε το κίνημα που δεν θα σταματήσει, παρά τις πολιτικές αβεβαιότητες». Το πρόγραμμα έχει εκπαιδεύσει περισσότερους από 2.000 φοιτητές από 74 χώρες, με 200 να αποκτούν πιστοποίηση Kering, ενώ έχουν αναπτυχθεί πάνω από 50 φοιτητικά projects που αφορούν την κυκλική οικονομία, την ιχνηλασιμότητα και την αναγεννητική γεωργία.
Ιδιαίτερη συζήτηση έγινε γύρω από την έννοια της «ανθεκτικότητας» και της «διαρκούς αξίας» στα ενδύματα. Ερευνητές και στελέχη όπως η Andrée-Anne Lemieux και η Annika Mohr Storfält ανέδειξαν τη σημασία της «εξωγενούς ανθεκτικότητας», δηλαδή της συναισθηματικής σχέσης και φροντίδας που μπορεί να παρατείνει τη ζωή ενός ενδύματος, ανεξάρτητα από το υλικό του. Αυτό ανοίγει νέους δρόμους για την πολυτελή μόδα, όπου η ποιότητα δεν περιορίζεται στη διάρκεια των υφασμάτων, αλλά περιλαμβάνει και τον δεσμό που δημιουργείται με τον καταναλωτή.
Η Kering, παρά τις οικονομικές πιέσεις στον κλάδο της πολυτέλειας, θέλει να δείξει ότι η ηγεσία στη μόδα περνάει μέσα από τη βιωσιμότητα. Όπως τόνισε η Daveu, «αν η πολυτέλεια δεν εφαρμόσει τέτοιες δράσεις, πώς μπορούμε να περιμένουμε από την υπόλοιπη βιομηχανία να το κάνει;»
Πηγή: WWD

. Ο νέος CEO του ομίλου, Luca De Meo, θεωρείται ότι φέρνει σημαντική εμπειρία από τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας, όπου οι κανονισμοί βιωσιμότητας είναι αυστηρότεροι, και αναμένεται να ενισχύσει περαιτέρω τη στρατηγική αυτή.