Το 87% των Ελλήνων αποτιμά θετικά την ενασχόληση με το ESG

Body

Σε μία περίοδο που η συζήτηση γύρω από τον «αναχωρητισμό» σε θέματα ESG έχει αρχίσει να πυκνώνει, με μία μακρά λίστα μεγάλων τραπεζών να αποχωρούν από κλιματικές συμφωνίες, αλλά και πολιτικούς σε θέσεις ευθύνης παγκοσμίως που αμφισβητούν την σημασία της εταιρικής υπευθυνότητας, η έρευνα «Why ESG matters?» της Action Global Communications δίνει ένα αισιόδοξο μήνυμα. Η έρευνα που δημοσιεύθηκε σήμερα για λογαριασμό της γνωστής διαφημιστικής εταιρίας, είχε δείγμα 500 ατόμων από Ελλάδα, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Κύπρο και Βουλγαρία, τα οποία ρωτήθηκαν σχετικά με την σημασία του ESG για τα brands. Σε ό,τι αφορά την Ελλάδα τα αποτελέσματα ήταν εξαιρετικά ενθαρρυντικά.

.

Παρότι η έρευνα ανέδειξε μια αναντιστοιχία στη γνώση για το ESG ανά περιοχή, με ορισμένους συμμετέχοντες να δηλώνουν καλά ενημερωμένοι και άλλους να έχουν περιορισμένη γνώση, η πλειοψηφία (58%) δήλωσε πως κατέχει ένα βαθμό εξοικείωσης με τον όρο και τις πρακτικές. Ωστόσο το σημαντικό ποσοστό του 42% που δεν έχει κάποια επαφή ή γνώση γύρω από την εταιρική κοινωνική ευθύνη υποδεικνύει την ανάγκη των εταιρειών να ενισχύσουν την επικοινωνία και την εκπαίδευση για τις πρωτοβουλίες αυτές.

Ως βασική προτεραιότητα αναδείχθηκε η δέσμευση στους στόχους περιβαλλοντικής βιωσιμότητας, από το 94% των ατόμων, ενώ το 92% ανέφερε επίσης τη σημασία της κοινωνικής ανταποδοτικότητας των εταιριών. Αναφορικά με τη μη συμμόρφωση στο κανονιστικό πλαίσιο του ESG, αλλά και στην γενικότερη ιδεολογία της εταιρικής ευθύνης, το 83% θεωρεί ότι μπορεί μακροπρόθεσμα να βλάψει τη φήμη του brand και τη βιωσιμότητα της επιχείρησης.  Στην Ελλάδα ως κύριο μέλημα αναδεικνύεται επίσης η προάσπιση και η ενίσχυση των εργασιακών δικαιωμάτων, με 8/10 ερωτηθέντες να το κατηγοριοποιούν ως το πιο επιτακτικό κοινωνικό ζήτημα που πρέπει να αντιμετωπίσουν οι εταιρίες. Παράλληλα 3/10 βάζουν σε υψηλή προτεραιότητα και την προστασία της διαφορετικότητας και τη συμπερίληψη εντός των εταιριών, κρούοντας τον κώδωνα για μεγαλύτερη δέσμευση απ΄τους επικεφαλής.

Συνολικά το 87% βλέπει θετικά την ενασχόληση των εταιριών με το ESG, ενώ πιστεύουν πως αυτή έχει θετικό αντίκτυπο στη διαμόρφωση της κοινής γνώμης. Το 85% μάλιστα, συσχετίζει τις αγοραστικές του αποφάσεις με την κουλτούρα ESG που υιοθετεί η εκάστοτε εταιρία, ενώ εμμένουν στο ζήτημα της διαφάνειας και του reporting ως εξαιρετικής σημασίας.

 Ο Chris Christodoulou, CEO της Action Global Communications, τόνισε ότι τα ευρήματα της έρευνας αναδεικνύουν πώς το ESG έχει εξελιχθεί από κάτι προαιρετικό σε αναπόσπαστο στοιχείο στρατηγικής. «Η έρευνα επιβεβαιώνει ότι το ESG δεν αποτελεί πλέον πολυτέλεια, αλλά βασικό συστατικό της στρατηγικής κάθε brand. Οι εταιρείες που υιοθετούν ειλικρινά και επικοινωνούν ξεκάθαρα τις δεσμεύσεις τους στο ESG είναι καλύτερα τοποθετημένες στην καρδιά των καταναλωτών και εμπνέουν εμπιστοσύνη και αφοσίωση, βασικά στοιχεία για τη δημιουργία μακροχρόνιων σχέσεων με τους πελάτες. Αντίθετα, εκείνες που αγνοούν αυτές τις ολοένα αυξανόμενες προσδοκίες κινδυνεύουν να χάσουν τη θέση τους σε μια αγορά που καθοδηγείται από τις αξίες. Η έρευνά μας προσφέρει ζωτικής σημασίας πληροφορίες που μπορούν να βοηθήσουν τους επαγγελματίες επικοινωνίας και marketing να προσαρμοστούν στο συνεχώς εξελισσόμενο τοπίο. Ευθυγραμμίζοντας τις στρατηγικές τους με τις προτεραιότητες των καταναλωτών, τα brands μπορούν να ενισχύσουν την φήμη και την αφοσίωσή  τους, και να προωθήσουν τη βιώσιμη ανάπτυξη μέσα από υπεύθυνες, διαφανείς πρακτικές.»

Κύριος χαρακτηρισμός περιεχομένου
Image
Επικεφαλίδα

Η πρόσφατη έρευνα της Action Global Communications αναδεικνύει την σημασία του ESG στην μακροβιότητα και βιωσιμότητα των εταιριών της ελληνικής αγοράς.