Ναυτιλία χαμηλού άνθρακα

Οι επιθέσεις των Χούθι και οι παράπλευρες συνέπειες για το περιβάλλον

Καθώς οι επιθέσεις των, προσκείμενων στο Ιράν, Χούθι συνεχίζονται, η ναυσιπλοΐα στην Ερυθρά Θάλασσα έχει καταστεί επικίνδυνη, με αποτέλεσμα τα περισσότερα πλοία να επιλέγουν τη διαδρομή γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας στην Αφρική.

.

Ωστόσο, η επιλογή αυτή από τις ναυτιλιακές εταιρείες, προκειμένου να προστατεύσουν τα πλοία και τα πληρώματά τους, επιφέρει σημαντικές συνέπειες για το περιβάλλον, καθώς ο περίπλους της Αφρικής σημαίνει αύξηση της απόστασης, άρα και αύξηση των μιλίων που διανύουν τα πλοία.

Η «πράσινη» μετάβαση της ακτοπλοΐας στο επίκεντρο της συνάντησης του Χρ. Στυλιανίδη με τον σύνδεσμο των ακτοπλόων

Συνάντηση με τον πρόεδρο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) Διονύση Θεοδωράτο και τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου, είχε σήμερα στο γραφείο του ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστος Στυλιανίδης, στην οποία συμμετείχαν ο υφυπουργός Ιωάννης Παππάς και ο γενικός γραμματέας Λιμένων Δρ. Ευάγγελος Κυριαζόπουλος.

.

Περιβαλλοντικά μέτρα καλείται να πάρει η παγκόσμια ναυτιλία

Δραστικά περιβαλλοντικά μέτρα έως το 2030 καλείται να πάρει η παγκόσμια ναυτιλία, σύμφωνα με νέα έρευνα που παρουσιάστηκε σήμερα στο πλαίσιο του τριήμερου 6ου διεθνούς συνεδρίου του Παγκόσμιου Ναυτιλιακού Φόρουμ στην Αθήνα.

.

Οι μεταφορείς ποντάρουν στην πράσινη μεθανόλη για τη μείωση των εκπομπών

Οι ναυλωτές εμπορευματοκιβωτίων παραγγέλνουν πλοία που κινούνται με μεθανόλη για να μειώσουν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, αλλά θα χρειαστούν χρόνια για να καλύψει η παραγωγή ανανεώσιμης μεθανόλης τη ζήτηση και να μειωθεί το κόστος, δήλωσαν στελέχη του κλάδου.

.

Το πρώτο πράσινο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με καύσιμο τη μεθανόλη, που ανήκει στην A.P. Moller-Maersk, απέπλευσε από τη Νότια Κορέα τον Ιούλιο. Ο αριθμός των πλοίων αυτών αναμένεται να ξεπεράσει τα 200 μέχρι το 2028, από 30 φέτος, σύμφωνα με τις προβλέψεις της εταιρείας συμβούλων DNV.

Πώς θα γίνει «πράσινη» η παγκόσμια ναυτιλία

Submitted by jmantzikos on Fri, 07/14/2023 - 08:51

Η ναυτιλία είναι επί μακρόν ουραγός στα ζητήματα της κλιματικής αλλαγής. Τα πλοία που διασχίζουν τον πλανήτη είναι δύσκολο να ενταχθούν σε μια αρχιτεκτονική μείωσης των εκπομπών που στηρίζεται στη δέσμευση μεμονωμένων χωρών σε συμφωνημένους στόχους.

Λυρίδης (ΕΜΠ): Βραχυπρόθεσμα δεν θα δούμε τόσο το υδρογόνο στη ναυτιλία

Το ρόλο που αναμένεται να παίξει το υδρογόνο στον κλάδο της ναυτιλίας, ανέδειξε ο Αν. καθηγητής Ναυπηγών Μηχανικών ΕΜΠ και Διευθυντής Εργαστηρίου Θαλασσίων Μεταφορών, κ. Δημήτρης Λυρίδης, συμμετέχοντας στο Hydrogen & Green Gases Forum.

.

Μιλώντας στο περιθώριο του Forum, o κ. Λυρίδης, αφού έδειξε την έκπληξή του για την μεγάλη συμμετοχή του κόσμου στη διοργάνωση, τόνισε μεταξύ άλλων:

Ναυτιλία: Συμφωνία για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου

Η Ένωσις Ελλήνων Εφοπλιστών χαιρετίζει την 2023 Στρατηγική του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, όπως επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση. Αυτή η ιστορική συμφωνία περιλαμβάνει στόχους για μηδενικές «καθαρές» (net) εκπομπές από τη ναυτιλία, έως ή πλησίον στο 2050, όπως είχε προτείνει και η ναυτιλιακή κοινότητα, καθώς και φιλόδοξους ενδεικτικούς ενδιάμεσους στόχους για το 2030 και το 2040.

.

Κλιµατική κρίση και ναυτιλία

Submitted by jmantzikos on Fri, 06/30/2023 - 06:18

Τo 80% του παγκόσµιου εµπορίου σήµερα διακινείται µέσω θαλάσσης. Διαταραχές στις θαλάσσιες µεταφορές µπορεί να δηµιουργήσουν ελλείψεις σε τρόφιµα, ενέργεια, φάρµακα και άλλα βασικά είδη, καθώς και αύξηση τιµών. Σύµφωνα µε τον ΟΟΣΑ, οι όγκοι του θαλάσσιου εµπορίου αναµένεται να διπλασιαστούν µέχρι το 2030. 

.

Η ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα είναι δεσμευμένη στο στόχο της απανθρακοποίησης της ναυτιλίας

Τα επίκαιρα ζητήματα όπως το πως θα γίνει γρηγορότερη η μετάβαση του κλάδου της ναυτιλίας στην εποχή των χαμηλών ή και μηδενικών ρύπων και αν ο κλάδος της ναυτιλίας είναι έτοιμος για μια τέτοια αλλαγή ή αν έχει τα κατάλληλα εργαλεία, έθεσε η κα. Δέσποινα Παναγιώτου-Θεοδοσίου, Διευθ. Σύμβουλος Tototheo Maritime, Greece στα πλαίσια του 8ου Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών που διεξάγεται στους Δελφούς από 26 - 29 Απριλίου 2023 υπό την αιγίδα της Προέδρου της Δημοκρατίας κας. Κατερίνας Σακελλαροπούλου.

.

Αλλαγή σκηνικού στην παγκόσμια Ναυτιλία: Πώς συνδέουν οι τράπεζες τα δάνεια με τις εκπομπές ρύπων

H ανάγκη για ευαισθητοποίηση σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον, την κοινωνία αλλά και την εσωτερική διοίκηση στον επιχειρηματικό κόσμο (corporate world) γίνεται επιτακτική, καθώς ολοένα και περισσότερες εταιρείες και οργανισμοί θέτουν ως προϋπόθεση την υιοθέτηση τέτοιων δράσεων και πρακτικών προκειμένου να προχωρήσουν σε συνεργασία με μια εταιρεία. Αυτό ισχύει και στη ναυτιλία τον μεγαλύτερο βιομηχανικό κλάδο παγκοσμίως.