Το ρόλο που αναμένεται να παίξει το υδρογόνο στον κλάδο της ναυτιλίας, ανέδειξε ο Αν. καθηγητής Ναυπηγών Μηχανικών ΕΜΠ και Διευθυντής Εργαστηρίου Θαλασσίων Μεταφορών, κ. Δημήτρης Λυρίδης, συμμετέχοντας στο Hydrogen & Green Gases Forum.
.
Μιλώντας στο περιθώριο του Forum, o κ. Λυρίδης, αφού έδειξε την έκπληξή του για την μεγάλη συμμετοχή του κόσμου στη διοργάνωση, τόνισε μεταξύ άλλων:
«Βραχυπρόθεσμα το υδρογόνο θα παίξει μικρό ρόλο για τη ναυτιλία, γιατί είναι δύσκολο εγχείρημα και δεν υπάρχουν οι υποδομές στα λιμάνια. Έπειτα η ναυτιλία δεν είναι ένας τομέας, αλλά πολλοί. Είναι διαφορετικά τα πλοία στις τακτικές γραμμές, διαφορετικά τα ποντοπόρα και επομένως δεν μπορούμε να πετύχουμε την απανθακοποίηση με τον ίδιο τρόπο. Μακροπρόθεσμα βέβαια το καύσιμο θα είναι το υδρογόνο, που θα παράγεται με πράσινο τρόπο ή κάποια από τα ηλεκτροκαύσιμα, πάλι με τη χρήση υδρογόνου ή διοξειδίου του άνθρακα που θα δεσμεύεται. Αρκετά μακροπρόθεσμα ωστόσο, γιατί κανένα άλλο καύσιμο δε μπορεί να καλύψει τις απαιτήσεις για το 2050.
Σε πολύ βραχυπρόθεσμο ορίζοντα, άλλα καύσιμα, κυρίως η μεθανόλη θα αξιοποιηθεί για τα πλοία της ακτοπλοΐας και carries υδρογόνου, αλλά το φυσικό αέριο θα υπάρχει για πολύ καιρό ακόμα, πιθανότατα με δέσμευση του διοξειδίου του άνθρακα».
Ως προς το πρασίνισμα της ναυτιλίας, επεσήμανε ότι «είναι δύσκολο, καθώς δεν είναι ένας τομέας, ενώ οι επενδύσεις είναι εξαιρετικά ακριβές. Όταν κάποιος αγοράζει ένα πλοίο που κοστίζει 200 εκ., είναι δύσκολο να δεσμευτεί σε κάτι πολύ πρωτοποριακό άμεσα. Η συμμόρφωση με τους κανονισμούς επίσης, παίζει πολύ σημαντικό ρόλο, είναι ο κύριος οδηγός των εξελίξεων. Εντούτοις,
είναι εξαιρετικά δύσκολο να πιάσουμε τους στόχους του 2050. Νομίζω θα πρέπει να είμαστε περισσότερο ρεαλιστές».
Ανάγκη για πιο ρεαλιστικούς στόχους για το 2050.