Σε διευκρινήσεις για το τι θα ακολουθήσει μετά την κήρυξη του διαγωνισμού για την προμήθεια 100 αστικών λεωφορείων ως άγονου, αλλά και γιατί κόπηκε η προσφορά της κινεζικής BYD προχώρησε σήμερα το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, σημειώνοντας ότι η προμήθεια των 100 οχημάτων του πρώτου διαγωνισμού θα ενταχθεί σε δεύτερο διαγωνισμό, που πλέον θα αφορά συνολικά 750 οχήματα.
.
Όπως αναφέρεται, από τις αρχικά υποβληθείσες προσφορές για την προμήθεια 100 ηλεκτρικών λεωφορείων μήκους 12 μέτρων χαμηλότερης αυτονομίας (Τμήμα 4 Διαγωνισμού) στον Ανοιχτό Ηλεκτρονικό Διαγωνισμό για την ανανέωση του στόλου αστικών λεωφορείων, μόνο μία παρέμεινε σε ισχύ.
Η προσφορά αυτή, μετά από εξέταση, τον περασμένο Οκτώβριο και Δεκέμβριο, από την Επιτροπή Αξιολόγησης του Διαγωνισμού σύμφωνα με την προβλεπόμενη διαδικασία, δεν πληροί τους όρους και τις τεχνικές απαιτήσεις της Διακήρυξης και, συνεπώς, απορρίφθηκε – ομόφωνα για αντικειμενικούς λόγους, επισημαίνεται.
Υπενθυμίζεται ότι η Επιτροπή Αξιολόγησης σχηματίσθηκε και ασκεί τα καθήκοντά της από το Μάρτιο του 2022. Η Επιτροπή απαρτίζεται από τον Πρόεδρο – Καθηγητή της Σχολής Ηλεκτρολόγων Μηχανικών του ΕΜΠ, δύο τακτικά μέλη από τις αρμόδιες Διευθύνσεις του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, και δύο τακτικά μέλη από σχετικές Διευθύνσεις της Ο.ΣΥ., του παρόχου αστικών οδικών συγκοινωνιών στην Αθήνα.
Σημειώνεται ότι ο εν λόγω διαγωνιζόμενος είχε υποβάλλει προσφορά και στο Τμήμα 5 του Διαγωνισμού για 250 ηλεκτρικά λεωφορεία. Η προσφορά εκείνη ήταν εξαιρετικά παρόμοια με αυτήν για το Τμήμα 4. Είχε, αντίστοιχα, απορριφθεί από την Επιτροπή Αξιολόγησης, λόγω μη συμμόρφωσης με τις πρόνοιες του Διαγωνισμού.
Νέος διαγωνισμός για 750 λεωφορεία
Κατόπιν αυτής της εξέλιξης, η προμήθεια των 100 οχημάτων που προέβλεπε το Τμήμα 4 του πρώτου διαγωνισμού θα ενταχθεί στο δεύτερο διαγωνισμό, που πλέον θα αφορά συνολικά 750 οχήματα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας. Αυτός έχει ήδη δρομολογηθεί από τον περασμένο Σεπτέμβριο, σχεδιάζεται μεθοδικά και με πληρότητα, και εκτιμάται ότι θα προκηρυχθεί εντός του πρώτου εξαμήνου του 2024.
Υπενθυμίζεται τέλος, ότι ήδη τα πρώτα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία θα βρίσκονται στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης τον Απρίλιο του 2024, ενώ σε κάθε περίπτωση υλοποιείται ο στρατηγικός σχεδιασμός για ανανέωση του στόλου με 1.300 νέα οχήματα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, μέχρι το τέλος της τετραετίας.
Καμιά επίπτωση στις πωλήσεις λέει η Π. Πετρόπουλος
Δεν υπάρχει καμία επίδραση στις πωλήσεις της λόγω της κήρυξης του διαγωνισμού για τα ηλεκτρικά λεωφορεία ως άγονου, επισημαίνει από την πλευρά της Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ, απαντώντας στην Επιπτροπή Κεφαλαιαγορά , κατόπιν σχετικού αιτήματος σε συνέχεια δημοσιευμάτων.
Όπως αναφέρεται στη σχετική ενημέρωση, η εταιρεία είναι διανομέας της εταιρίας BYD EUROPE B.V. για την ελληνική επικράτεια.
H BYD ELECTRIC BUS & TRUCK HUNGARY KFT που ανήκει στον ίδιο όμιλο με την BYD EUROPE B.V. ήταν η μόνη συμμετέχουσα στο Τμήμα 4 του ηλεκτρονικού ανοικτού διαγωνισμού του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την επιλογή Αναδόχου που θα αναλάβει την προμήθεια λεωφορείων και των παρελκομένων τους, με σκοπό την Ανανέωση Στόλου Αστικών Λεωφορείων για τις μείζονες περιοχές της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης (Διακήρυξη αριθμ. 6/2021 του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών), το οποίο αφορά την προμήθεια 100 απλών ηλεκτρικών αστικών οχημάτων 12m ελάχιστης αυτονομίας 135 χλμ. και των παρελκομένων τους.
Δυνάμει της υπ’ αρ. πρωτ. 479/02.01.2024 απόφασης του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, η εταιρία αυτή αποκλείστηκε από τον σχετικό διαγωνισμό, ο οποίος στη συνέχεια κηρύχθηκε άγονος.
Ο όμιλος BYD μελετά τις αιτιάσεις της παραπάνω απόφασης και θα αποφασίσει σχετικά για τις περαιτέρω ενέργειές του, τονίζεται από την εισηγμένη.
Σε κάθε περίπτωση η εταιρεία επισημαίνει ότι δεν υπάρχει καμία επίδραση στις πωλήσεις της από τη σχετική απόφαση, καθώς η πώληση σύμφωνα με τους όρους του διαγωνισμού
τιμολογείται απ’ ευθείας από τον ανάδοχο.
Καμιά επίπτωση στις πωλήσεις λέει η Π. Πετρόπουλος.