Έρευνα: Tο 94% των οικονομικών διευθυντών αισθάνονται πίεση να δώσουν προτεραιότητα στο ESG

Body

Η έκθεση, που διεξήχθη από το περιοδικό CFO, διεξήγαγε έρευνα σε 500 ΜμΕ για να κατανοήσει πώς τα στελέχη και οι οικονομικοί διευθυντές, οι ομάδες τους και οι συνάδελφοί τους ερμηνεύουν και ανταποκρίνονται στις οικονομικές τάσεις του 2ου τριμήνου.

.

Διαπιστώθηκε ότι, καθώς οι οικονομικοί διευθυντές και οι εκτελεστικές τους ομάδες προσπαθούν να επιτύχουν τους στόχους του β' τριμήνου και αναμένουν τις προκλήσεις του γ' τριμήνου, οι αυξανόμενες πιέσεις στον τομέα της περιβαλλοντικής, κοινωνικής και εταιρικής διακυβέρνησης (ESG) μπορεί να αποσπάσουν την παραγωγικότητα από τους περιορισμένους πόρους των οργανισμών τους.

Ο εταιρικός δείκτης ισότητας (CEI), ένα ανεξάρτητο σύστημα αξιολόγησης που δεν σχετίζεται με τα έσοδα και την αναγνωρισιμότητα του εμπορικού σήματος, αποσκοπεί στη διευκόλυνση των συζητήσεων σχετικά με την ποικιλομορφία, την ισότητα και την ενσωμάτωση στο χώρο εργασίας (DEI). Η εμφάνισή του αντικατοπτρίζει τη συνεχή επέκταση και πολυπλοκότητα του ESG και των διαφόρων συνιστωσών της.

Πολλοί από αυτούς τους τομείς έχουν τους δικούς τους επικεφαλής, συμπεριλαμβανομένων ορισμένων σε εκτελεστικές θέσεις, οι οποίοι επιδιώκουν ταχείες αλλαγές τόσο στις εσωτερικές όσο και στις εξωτερικές λειτουργίες. Οι αλλαγές αυτές, όπως προκύπτει από τα στοιχεία, ασκούν πρόσθετη πίεση σε πολλούς επικεφαλής που είναι ήδη καταπονημένοι.

Σύμφωνα με την έκθεση CFO's Q2 outlook report για το 2023, όχι μόνο οι CFOs, αλλά όλα τα στελέχη αισθάνονται τον αντίκτυπο της συμμόρφωσης με το ESG. Σχεδόν το σύνολο (94%) των στελεχών που συμμετείχαν στην έρευνα συμφωνούν σε μεγάλο ή μικρό βαθμό ότι αντιμετωπίζουν εξωτερική πίεση για να δώσουν προτεραιότητα στις πρωτοβουλίες ESG στις εταιρείες τους.

Έρευνα και προετοιμασία για το ESG

Λαμβάνοντας υπόψη τις κοινωνικές και πολιτικές αντιδράσεις που υφίστανται οι εταιρείες που υιοθετούν σε μεγάλο βαθμό τις προσπάθειες που εμπνέονται από το ESG, η έκθεση προτείνει στους οικονομικούς διευθυντές να παραμείνουν προσεκτικοί όσον αφορά τις προτεραιότητες των εταιρειών τους. Ενώ ορισμένες μπορεί να στοχεύουν στην προσέλκυση επενδυτών με υψηλές βαθμολογίες CEI, άλλες μπορεί να εστιάζουν στην οικοδόμηση της αναγνωρισιμότητας του εμπορικού σήματος και στη διασφάλιση της ικανοποίησης των πελατών.

Οι ηγέτες που επιθυμούν να διατηρήσουν υψηλά και βιώσιμα επίπεδα πωλήσεων και θετικές αντιλήψεις των πελατών θα πρέπει να εξετάσουν προσεκτικά την προσέγγιση ESG, με πελατοκεντρική νοοτροπία. Η κατανόηση του κοινού-στόχου και της πελατειακής βάσης του οργανισμού είναι ζωτικής σημασίας. Λίγες εταιρείες μπορούν να αντέξουν τις σοβαρές επιπτώσεις που αντιμετωπίζουν όσες επικρίνονται για τις πρωτοβουλίες τους που φτάνουν στα άκρα και οδηγούν σε αντιδράσεις δισεκατομμυρίων δολαρίων, όπως η Bud Light και πιο πρόσφατα η αμερικανική Target.

Διαφάνεια και επικοινωνία στον τομέα ESG

Σύμφωνα με την έκθεση, οι εταιρείες που σκοπεύουν να ενσωματώσουν αυτές τις πρωτοβουλίες στο εσωτερικό τους θα πρέπει να το κάνουν με διαφάνεια από την αρχή. Οι ηγέτες θα πρέπει να ενθαρρύνουν τις ανοικτές συζητήσεις για τα θέματα αυτά, δίνοντας έμφαση στη συμπερίληψη όλων των ιδεών χωρίς αρνητικές συνέπειες για τους ενδιαφερόμενους. Αντί να περιμένουν από τους εργαζόμενους να συμμορφωθούν με την έννοια του ESG κάποιου άλλου, οι ηγέτες θα ήταν καλύτερο να ζητήσουν τις απόψεις των ίδιων των εργαζομένων τους σχετικά με το ρόλο της εταιρείας στο ESG και πώς μπορούν να συμβάλουν αποτελεσματικά.

Οι οικονομικοί διευθυντές θα πρέπει να αναγνωρίζουν ότι ορισμένοι εργαζόμενοι μπορεί να έχουν επιφυλάξεις σχετικά με τις πρωτοβουλίες που σχετίζονται με το ESG. Ωστόσο, η δημιουργία ενός ανοιχτού περιβάλλοντος επιτρέπει στους εργαζόμενους να αισθάνονται ότι συμπεριλαμβάνονται, ενώ παράλληλα προωθεί την αυθεντικότητα στον εργασιακό χώρο, μια επιθυμητή ιδιότητα για το αυριανό εργατικό δυναμικό κατά την επιλογή εργοδότη.

Η έκθεση καταλήγει στο συμπέρασμα ότι οι ηγέτες μπορούν να διοχετεύσουν τις πιέσεις που αισθάνονται σχετικά με το ESG σε εποικοδομητικές συζητήσεις σχετικά με τους στόχους, τις φιλοδοξίες και την προτιμώμενη κατεύθυνση του οργανισμού, καθορίζοντας παράλληλα ποια υποσύνολα της συμμόρφωσης με το ESG θα πρέπει να έχουν προτεραιότητα αρχικά.

Αρθρογράφος
Κύριος χαρακτηρισμός περιεχομένου
Image
Έρευνα: Tο 94% των οικονομικών διευθυντών αισθάνονται πίεση να δώσουν προτεραιότητα στο ESG
Επικεφαλίδα

Σύμφωνα με νέα έκθεση, το 94% των οικονομικών διευθυντών και των στελεχών αισθάνονται κοινωνική και πολιτική πίεση να δώσουν προτεραιότητα στην ESG, καθώς η ηγεσία συνεχίζει να αντιμετωπίζει τους στόχους για το 2023.