«Φρένο» στο greenwashing ή αλλιώς σε μία μορφή διαφήμισης, κατά την οποία οι εταιρείες παραπλανούν τους καταναλωτές ότι είναι φιλικές προς το περιβάλλον, βάζει η Ευρωπαϊκή Ένωση.
.
Αναλυτικότερα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρότεινε κανόνες για την αντιμετώπιση των παραπλανητικών περιβαλλοντικών ισχυρισμών, οι οποίοι συμβαίνουν σε σωρεία εταιρειών και προϊόντων, από ένα κουτί γάλα που μπορεί να διαφημίζεται ως βιολογικό μέχρι μπλουζάκια που σύμφωνα με τις εταιρείες έχουν φτιαχτεί από ανανεώσιμα μπουκάλια και αεροπορικά ταξίδια που λέγεται πως έχουν χαμηλούς ρύπους.
Πλέον οι εταιρείες θα πρέπει να υποστηρίξουν επιστημονικά τα λεγόμενά τους περί κλιματικά ουδέτερων στρατηγικών και ενεργειών.
«Τα τελευταία πέντε χρόνια έχουμε δει μια αύξηση στο greenwashing», δήλωσε ο Επίτροπος Περιβάλλοντος της ΕΕ, Βιργκίνιους Σινκεβίτσιους, σύμφωνα με το Bloomberg. «Θέλουμε να διασφαλίσουμε ότι αυτές οι εταιρείες που ισχυρίζονται ότι είναι πράσινες, είναι και στην πραγματικότητα και ότι οι καταναλωτές δεν παραπλανούνται».
Πρόκειται για το τελευταίο παράδειγμα των προσπαθειών της ΕΕ, να είναι πρωτοπόρος στον τομέα της βιωσιμότητας καθώς ο κόσμος παλεύει με την κλιματική αλλαγή. Το μπλοκ επιδιώκει να μηδενίσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου έως το 2050.
Οι προτεινόμενοι κανόνες – οι οποίοι θα χρειαστούν την έγκριση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και των 27 κρατών μελών του μπλοκ – σηματοδοτούν ένα σημαντικό βήμα στην εποπτεία των καταναλωτικών προϊόντων. Οι εταιρείες θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν οικονομικές κυρώσεις ή ακόμη και να αποσύρουν τα προϊόντα τους από την αγορά εάν διαπιστωθεί ότι παραβιάζουν τους κανόνες, σύμφωνα με τον Επίτροπο.
Μια έρευνα του 2020 διαπίστωσε ότι περισσότεροι από τους μισούς ισχυρισμούς προϊόντων που σχετίζονταν με το περιβάλλον και μελετήθηκαν, περιείχαν «ασαφείς, παραπλανητικές ή αβάσιμες πληροφορίες», σύμφωνα με την πρόταση.
Πηγή: Moneyreview.gr
Πλέον οι εταιρείες θα πρέπει να υποστηρίξουν επιστημονικά τα λεγόμενά τους περί κλιματικά ουδέτερων στρατηγικών και ενεργειών.