Οι 30 μεγαλύτερες εισηγμένες εταιρείες μόδας πρέπει να κάνουν περισσότερα για να πετύχουν τους στόχους της συμφωνίας του Παρισιού για το κλίμα και τους στόχους βιώσιμης ανάπτυξης του ΟΗΕ, αν και ορισμένες βελτιώνουν τα κοινωνικά και περιβαλλοντικά τους διαπιστευτήρια, ανέφερε η Business of Fashion σε έκθεσή της την Τρίτη.
.
Οι εταιρείες μόδας αντιμετωπίζουν αυξανόμενη πίεση από τους καταναλωτές, ιδίως τους νεότερους, και τις κυβερνήσεις να δείξουν ότι τα καταφέρνουν καλύτερα σε περιβαλλοντικά θέματα.
"Έχετε κάποιες πρωτοπόρους που κάνουν μικρά βήματα προόδου, αλλά βασικά η μεγάλη εικόνα είναι ότι ο κλάδος υπολείπεται σε μεγάλο βαθμό", δήλωσε στο Reuters η Σάρα Κεντ, επικεφαλής ανταποκρίτρια βιωσιμότητας για την έκδοση του εμπορικού κλάδου The Business of Fashion.
Ο δείκτης βιωσιμότητας Business of Fashion Sustainability Index 2022, στη δεύτερη έκθεσή του, ανέλυσε δημόσια δημοσιοποιημένες πληροφορίες σχετικά με περιβαλλοντικούς στόχους και πολιτικές, συμπεριλαμβανομένων των δικαιωμάτων των εργαζομένων, σε τρεις κατηγορίες - πολυτελείας, αθλητικής ένδυσης και μόδας υψηλής ραπτικής.
Η Puma κατέλαβε την υψηλότερη θέση, συγκεντρώνοντας 49 βαθμούς στους 100, ακολουθούμενη από την μητρική της Kering , την Levi Strauss, τον όμιλο H&M και την Burberry.
"Υπάρχουν σημάδια προόδου, αλλά είναι σε μεγάλο βαθμό σταδιακά", δήλωσε η Κεντ, προσθέτοντας ότι 'δεν βλέπουμε τα μεγάλα μετασχηματιστικά άλματα που πραγματικά πρέπει να δούμε τα επόμενα οκτώ χρόνια" για να επιτευχθούν οι στόχοι του Παρισιού.
Η έκθεση αναφέρει ότι οι εταιρείες θα μπορούσαν να να καταστρέψουν τη μακροπρόθεσμη αξία τους αν δεν αναλάβουν δράση. Οι εταιρείες σημείωσαν συνολικά την υψηλότερη βαθμολογία για την πρόοδο στη μείωση των εκπομπών από τους τομείς που αξιολογήθηκαν στην έκθεση, αλλά σημείωσαν τη χειρότερη βαθμολογία στη μείωση των αποβλήτων.
"Αυτή είναι μια πραγματικά δύσκολη πρόκληση για τα μεγάλα στελέχη οποιασδήποτε εταιρείας μόδας", δήλωσε ο Κεντ. "Πώς μπορείτε να βρείτε έναν τρόπο να ικανοποιήσετε τους μετόχους σας και να αποδείξετε ότι μπορείτε να συνεχίσετε να ενισχύετε την οικονομική ανάπτυξη χωρίς να αυξάνετε την παραγωγή, χωρίς να συνεχίσετε να παράγετε περισσότερα και συνεπώς να εξάγετε περισσότερα και συνεπώς να δημιουργείτε περισσότερα απόβλητα;" δήλωσε.
Οι εταιρείες μόδας αντιμετωπίζουν αυξανόμενη πίεση από τους καταναλωτές, ιδίως τους νεότερους, και τις κυβερνήσεις να δείξουν ότι τα καταφέρνουν καλύτερα σε περιβαλλοντικά θέματα.