Η εταιρεία θα σταματήσει την προώθηση και τη διαφήμιση τροφίμων και αναψυκτικών σε παιδιά ηλικίας κάτω των 16 ετών τόσο στα παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης όσο και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, θέτοντας τα πρότυπα για τον διαρκώς αναπτυσσόμενο ψηφιακό κόσμο.
.
Οι δεσμεύσεις της Unilever, με τις οποίες ηγείται της προσπάθειας για υπεύθυνο marketing, συνοψίζονται στα παρακάτω
- Δεν θα στοχεύει καμπάνιες διαφήμισης ή social media marketing σε παιδιά κάτω των 16 ετών.
- Δεν θα συλλέγει, ούτε θα αποθηκεύει δεδομένα παιδιών κάτω των 16 ετών.
- Δεν θα χρησιμοποιεί influencers ή διάσημα πρόσωπα που είναι κάτω των 16 ετών ή απευθύνονται κυρίως σε παιδιά ηλικίας κάτω των 16 ετών.
- Θα παρέχει σαφή και εμφανή γνωστοποίηση των δεσμεύσεών της σε άτομα που ασκούν επιρροή σε αυτές τις ηλικίες.
- Θα συνεχίσει να αποφεύγει την προώθηση των εμπορικών σημάτων ή των προϊόντων μας στα σχολεία, με εξαίρεση τη συμμετοχή σε εκπαιδευτικά προγράμματα.
Οι δεσμεύσεις θα ισχύουν σε όλο το χαρτοφυλάκιο τροφίμων και αναψυκτικών της Unilever και η εφαρμογή τους θα καθοδηγείται από την ομάδα παγωτού .
Ο Matt Close, Πρόεδρος Παγωτού της Unilever δήλωσε χαρακτηριστικά: «Πιστεύουμε ότι οι άνθρωποι αξίζουν την απόλαυση ενός παγωτού και εμείς δεσμευόμαστε να πωλούμε αυτά τα προϊόντα με υπεύθυνο τρόπο. Για περισσότερα από 15 χρόνια, το εσωτερικό κανονιστικό πλαίσιο της βιομηχανίας τροφίμων και ποτών έχει υποστηρίξει την ελεγχόμενη εμπορική δραστηριότητα που αφορά σε παιδιά άνω των 12 ή 13 ετών, αλλά πιστεύουμε ότι ήρθε η ώρα να ανεβάσουμε τον πήχη και να αυξήσουμε αυτή την ηλικία στα 16 έτη.
Είναι επίσης, εξίσου σημαντικό να αναγνωρίσουμε τη δύναμη των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και του influencer marketing καθώς και την επιρροή που ασκούν στις επιλογές των παιδιών – και να το αντιμετωπίσουμε αναλόγως. Στόχος μας είναι να συνεχίσουμε να μειώνουμε την έκθεση των παιδιών στη διαφήμιση που προέρχεται από τη βιομηχανία τροφίμων και αναψυκτικών και, αντ' αυτού, να υποστηρίξουμε τους γονείς να επιλέγουν τα κατάλληλα προϊόντα».
Το 2003, η Unilever ήταν μία από τις πρώτες εταιρείες που εφάρμοσαν ειδικές ρυθμίσεις για την εμπορία τρόφιμων και αναψυκτικών σε παιδιά και συνέχισε να ηγείται της υιοθέτησης καινοτόμων αρχών. Η τελευταία σχετική κίνηση ήταν το 2020, όταν η Unilever ανακοίνωσε ότι θα σταματήσει το μάρκετινγκ και τη διαφήμιση τροφίμων και αναψυκτικών σε παιδιά ηλικίας κάτω των 12 ετών σε παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης, και κάτω των 13 ετών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Η προθεσμία συμμόρφωσης για τις εν λόγω αυστηρότερες δεσμεύσεις λήγει τον Ιανουάριο του 2023.