Μέσα στον τελευταίο χρόνο είχαμε πολλές ανακοινώσεις γύρω από την χρήση της γούνας στις συλλογές των luxury brands και δεν ήταν λίγοι οι οίκοι που αποφάσισαν να αποκλείσουν εξολοκλήρου την χρήση της γούνας, όπως οι Gucci, Stella McCartney, Versace, Dolce & Gabbana, Yves Saint Laurent και Coach, βάζοντας τέλος σε αυτόν τον κύκλο κακοποίησης των ζώων. Παράλληλα έχουν γίνει και πολλές προσπάθειες αντικατάστασης του ζωικού δέρματος με υποκατάστατα από μυκήλιο, ένα τύπου-δέρμα κατασκευασμένο από μανιτάρια. Το συγκεκριμένο υλικό υιοθέτησε ακόμη και η Hermes, έναν ιστορικός οίκος συνυφασμένος με την κατασκευή luxury δερμάτινων προϊόντων ιππασίας.
Κάνοντας ένα βήμα παραπέρα, ο κορυφαίος όμιλος μόδας LVMH, σε συνεργασία με τον ιταλικό οίκο Fendi, ανακοίνωσαν μία νέα προσπάθεια στον δρόμο της βιωσιμότητας, να αναπτύξουν ένα εναλλακτικό υλικό που θα αντικαταστήσει την γούνα. Πρόκειται για ένα εργαστηριακό υλικό, το οποίο πρόκειται να αναπτυχθεί μέσω των Imperial College και Central Saint Martins University of the Arts, με πρωτοπόρο τον οίκο Fendi, ένα brand που έχει ταυτιστεί όσο λίγα με την χρήση της γούνας.
Μόδα και βιοτεχνολογίες στην διάθεση του πλανήτη.
Εκτός, όμως, από την αντικατάσταση της γούνας με ένα προϊόν μη ζωικής προέλευσης, ιδιαίτερη σημασία έχει και η ίδια η ποιότητα του υλικού που θα χρησιμοποιηθεί εκ νέου και θα έχει την όψη γούνας. Μιλάμε, δηλαδή, για το ενεργειακό του αποτύπωμα και την σύνθεση του νέου υποκατάστατου υλικού, η οποία δεν μπορεί φυσικά να επιβαρύνει τον πλανήτη. Για αυτό και αποκλείστηκε η χρήση του πλαστικού στις πειραματικές δοκιμές του και οι επιστήμονες ποντάρουν σε μία νέα σύνθεση με κερατίνη, που μπορεί να αποδώσει το αποτέλεσμα μίας φυσικής τρίχας, όπως αυτής της actual γούνας.
«Πρέπει να αναπτύξουμε εναλλακτικά υλικά που δεν απαιτούν τη χρήση πλαστικού», εξηγεί ο Alexandre Capelli, director περιβαλλοντικής ανάπτυξης του ομίλου LVMH . «Η ποιότητα της τεχνητής γούνας έχει βελτιωθεί τον τελευταίο καιρό, αλλά εξακολουθεί να μην μπορεί να ανταγωνιστεί αυτήν της φυσικής γούνας. Ωστόσο, με αυτήν τη νέα ίνα, θα είμαστε σε θέση να αποδώσουμε μία ποιότητα πολύ παρόμοια με αυτή του υλικού ζωικής προέλευσης».
Η επιτυχής ανάπτυξη μιας βιώσιμης εναλλακτικής με χαμηλό περιβαλλοντικό αντίκτυπο θα μπορούσε να κάνει τη διαφορά για τον όμιλο του LVMH, όσο και για τη βιομηχανία της μόδας στο σύνολό της, αρκεί αυτή η εναλλακτική να χρησιμοποιηθεί κατάλληλα και να αξιοποιηθεί με το σωστό τρόπο. Οποιαδήποτε καινοτομία στοχεύει στη βιωσιμότητα - είτε πρόκειται για νέα sustainable υλικά, είτε για επιχειρηματικά μοντέλα, όπως το «resale», είναι κομμάτι μίας νέας εποχής για την μόδα, που ελπίζουμε πως θα συμβάλλει στην διάσωση του πλανήτη.
Πηγή: Queen.gr
Μόδα και βιωσιμότητα: Το νέο στοίχημα του ιταλικού οίκου για την δημιουργία οικολογικής γούνας.