Kορυφαίες προσωπικότητες της βιομηχανίας της μόδας σχεδιάζουν ένα πιο βιώσιμο μέλλον

Body

H μόδα είναι ένα μέσο έκφρασης της επιθυμίας, της τέχνης, των συναισθημάτων και της δημιουργικότητας. Βρίσκεται σε συνάρτηση με την κοινωνία, γι’ αυτό οφείλει να υποτάσσεται στις επιταγές της και κάποιες φορές να επαναστατεί. Η ανάγκη να είναι σε επαφή με τα δεδομένα της σύγχρονης πραγματικότητας την «ανάγκασε» να επανεξετάσει τις αρχές και τα ιδανικά της και να ανοίξει διάλογο γύρω από έννοιες που έχουν αντίκτυπο στο κοινωνικό σύνολο, όπως η διαφορετικότητα, το body positivity, η κουλτούρα και η βιωσιμότητα. Σε μια περίοδο που η οικολογική καταστροφή επηρεάζει πια την καθημερινότητά μας και ο πλανήτης μας μαστίζεται από ακραία και πρωτοφανή φαινόμενα, αυτή η συζήτηση είναι ανάγκη να συνεχιστεί μέχρι να υπάρξει η επιθυμητή αλλαγή στο τοπίο της μόδας, το οποίο άργησε πολύ να αποκτήσει οικολογική συνείδηση. Γι’ αυτόν τον λόγο επικοινώνησα με κάποια από τα μεγαλύτερα fashion brands, οργανισμούς και νέους σχεδιαστές στις τρεις μεγαλύτερες μητροπόλεις της μόδας παγκοσμίως, στο Λονδίνο, στο Μιλάνο και στο Παρίσι, ώστε να μας ενημερώσουν σχετικά με τις δράσεις τους πάνω σε αυτό το ζήτημα, σε μια προσπάθεια να σκιαγραφηθεί το άμεσο μέλλον της μόδας.

Caroline Rush

Διευθύνoυσα σύμβουλος (CEO) του British Fashion Council 

Από το 1983, οπότε και ιδρύθηκε, το British Fashion Council (BFC) αποτελεί πυλώνα της βρετανικής μόδας και οι κύριοι τομείς δράσης του είναι η διοργάνωση της Εβδομάδας Μόδας του Λονδίνου, η στήριξη των νέων σχεδιαστών που αναζητούν έναν τρόπο να εκφράσουν το ταλέντο τους αλλά και η διεξαγωγή των ετήσιων βραβείων μόδας, μιας βραδιάς αφιερωμένης στην επιβράβευση της δημιουργικότητας και των καινοτόμων ιδεών όλων αυτών των ανθρώπων. Όμως αυτός ο πρωτοπόρος για τα παγκόσμια δεδομένα μη κερδοσκοπικός οργανισμός δεν σταματάει εκεί. Η δράση του φτάνει μέχρι την εξυγίανση της βιομηχανίας της μόδας, κι αυτό έχει γίνει γνωστό μέσα από τα ρηξικέλευθα έργα των τελευταίων ετών.  Τον Σεπτέμβριο του 2019 το BFC λάνσαρε το Institute of Positive Fashion σε μια προσπάθεια να ενημερώσει και να δώσει ερεθίσματα στη βρετανική μόδα. Μάλιστα, τον Νοέμβριο του 2021 συμμετείχε στο 26ο Συνέδριο για την κλιματική αλλαγή των Ηνωμένων Εθνών (COP26), προβάλλοντας το έργο νέων ανθρώπων. «Δεν είναι μυστικό ότι η βιομηχανία της μόδας είναι ένας μεγάλος ρυπαντής, γι’ αυτό ήρθε η ώρα να πραγματοποιήσουμε γερές αλλαγές ώστε να μειώσουμε τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο της βιομηχανίας», ήταν από τα πρώτα πράγματα που μου είπε η Caroline Rush, διευθύνουσα σύμβουλος του BFC. «Η συνεργασία μας με την GREAT Campaign (μια πρωτοβουλία του βρετανικού κράτους) για μια έκθεση στο COP26 μας επέτρεψε να προβάλουμε τη δέσμευση του Ηνωμένου Βασιλείου για άμεση δράση έναντι της κλιματικής αλλαγής μέσα από την καινοτομία στη μόδα. Μαζί θέλαμε να κάνουμε γνωστή την καινοτόμο δουλειά της βιομηχανίας μας έξω από τα σύνορα του Ηνωμένου Βασιλείου, σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα της μόδας, από τις μεγάλες επιχειρήσεις ειδών πολυτελείας μέχρι τους νέους σχεδιαστές και τις νεοσύστατες εταιρείες τεχνολογίας, με την ελπίδα να διαμορφώσουμε περαιτέρω την πολιτική και τους κανονισμούς του κλάδου αλλά και να ενθαρρύνουμε τους επενδυτές μέσα και έξω από το σύστημα της μόδας να κινηθούν προς την πλευρά της κυκλικής οικονομίας», δηλώνει χαρακτηριστικά για το τελευταίο επιτυχημένο πρότζεκτ.

Jacopo Venturini

Διευθύνων σύμβουλος (CEO) του οίκου Valentino 

«Όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς στο παγκόσμιο προσκήνιο, συμπεριλαμβανομένου και του τομέα της μόδας, παίζουν σημαντικό ρόλο στην κατάκτηση των στόχων που έχουν θέσει τα Ηνωμένα Έθνη». Με αυτή την πρόταση ξεκίνησε τη συνομιλία μας ο Jacopo Venturini. Από τον Ιούνιο του 2020, οπότε και ανάλαβε τη θέση, ο διευθύνων σύμβουλος του οίκου Valentino έχει επιφέρει μεγάλες αλλαγές στο ιταλικό fashion brand, το οποίο μετράει εξήντα ένα χρόνια ιστορίας. Με γνώμονα τη θωράκιση του brand δημιούργησε μια νέα στρατηγική, επικεντρωμένη στην κουλτούρα των αξιών και στην κληρονομιά του οίκου. «Είμαι αφοσιωμένος σε αυτή την αποστολή. Πιστεύω πως είναι το κλειδί του μέλλοντος. Ο Valentino είναι ο πιο καταξιωμένος ιταλικός οίκος υψηλής ραπτικής, μια θέση την οποία θέλουμε να διατηρήσουμε και να ενισχύσουμε», σχολιάζει για το όραμά του. 

Lorenzo Bertelli

Διευθυντής μάρκετινγκ και υπεύθυνος Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης (CSR) του Prada Group

«Η Prada Re-Nylon αποδεικνύει τις συνεχείς μας προσπάθειες να είμαστε και να παραμείνουμε μια υπεύθυνη επιχείρηση. Αυτή η συλλογή μάς επιτρέπει να δημιουργήσουμε προϊόντα χωρίς να σπαταλήσουμε κι άλλους πόρους» σχολιάζει, αποκαλύπτοντας παράλληλα ότι στόχος του είναι να αντικαταστήσει όλο το νάιλον που χρησιμοποιεί η εταιρεία με ανακυκλωμένο μέχρι το τέλος του 2021. «Το μεγαλύτερο μήνυμα σήμερα είναι ότι μια επιχείρηση μπορεί να είναι κερδοφόρα και παράλληλα βιώσιμη». Όμως δεν σταμάτησε σε αυτή την επιτυχία. Το 2019, ο όμιλος Prada, σε συνεργασία με τη διακυβερνητική ωκεανογραφική επιτροπή της UNESCO, λάνσαρε το Sea Beyond, ένα επιμορφωτικό πρόγραμμα για την προστασία των ωκεανών και τη βιωσιμότητα. Από τότε που ξεκίνησε αυτό το εγχείρημα έχουν ενημερωθεί και εκπαιδευτεί περίπου 300 μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης διεθνώς. «Είμαστε πολύ περήφανοι για την επιτυχία του Sea Beyond, το οποίο οφείλεται στο πάθος της διακυβερνητικής ωκεανογραφικής επιτροπής της UNESCO για την καθημερινή προώθηση της υπεύθυνης στάσης απέναντι στους ωκεανούς. Μάλιστα, στις 8 Ιουλίου του 2021 λανσάραμε μια νέα φάση του συγκεκριμένου πρότζεκτ, η οποία θα απευθύνεται όχι μόνο σε μαθητές απ’ όλο τον κόσμο αλλά και σε ένα μεγαλύτερο κοινό, με στόχο τη συμμετοχή των τοπικών κοινωνιών και των εργαζομένων μας σε διεθνές επίπεδο», δήλωσε.

Πηγή: Lifo.gr

Αρθρογράφος
Κύριος χαρακτηρισμός περιεχομένου
Image
Valentino/Instagram
Επικεφαλίδα

Σε μια περίοδο που η οικολογική καταστροφή επηρεάζει πια την καθημερινότητά μας και ο πλανήτης μας μαστίζεται από ακραία και πρωτοφανή φαινόμενα, αυτή η συζήτηση είναι ανάγκη να συνεχιστεί μέχρι να υπάρξει η επιθυμητή αλλαγή στο τοπίο της μόδας, το οποίο άργησε πολύ να αποκτήσει οικολογική συνείδηση.