Μάχη για το 2035: Η ευρωπαϊκή βιομηχανία EV πιέζει την ΕΕ να μην κάνει πίσω

Body

Πάνω από 150 ηγετικά στελέχη του ευρωπαϊκού κλάδου ηλεκτρικών οχημάτων, μεταξύ των οποίων Volvo Cars και Polestar, απηύθυναν επιστολή προς τους κορυφαίους αξιωματούχους της ΕΕ ζητώντας να διατηρηθεί η στοχοθεσία για την πλήρη εξάλειψη CO₂ από τα αυτοκίνητα και βαν μέχρι το 2035.

.

Προειδοποιούν ότι κάθε καθυστέρηση θα παγώσει την ανάπτυξη της αγοράς EV στην Ευρώπη, θα ενισχύσει τους παγκόσμιους ανταγωνιστές και θα πλήξει την εμπιστοσύνη των επενδυτών.

Τι λένε οι δύο πλευρές

Αντίθετα, πριν λίγες ημέρες, η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), στην οποία μετέχουν κατασκευαστές όπως η Mercedes-Benz, υποστήριξε ότι η απόλυτη μηδενική εκπομπή έως το 2035 δεν είναι πια ρεαλιστική. Τόνισε την ανάγκη για μια πιο ευέλικτη πολιτική, συμπεριλαμβανομένης της χρήσης υβριδίων.

Η Polestar προειδοποίησε: «Αν υποχωρήσουμε τώρα, θα πλήξουμε όχι μόνο το κλίμα, αλλά και τη δυνατότητα της Ευρώπης να ανταγωνιστεί». Ο διευθύνων της Fastned, Michiel Langzaal, υπενθύμισε ότι οι επενδύσεις σε υποδομές φόρτισης έγιναν με γνώμονα αυτή την στοχοθεσία – κι αυτές οι επενδύσεις έχουν νόημα μόνο αν το 2035 παραμείνει στόχος.

Ποιος πλησιάζει και ποιος όχι

Έκθεση της οργάνωσης Transport & Environment σημειώνει ότι όλοι οι ευρωπαίοι κατασκευαστές, εκτός της Mercedes-Benz, είναι σε πορεία για να εκπληρώσουν τους στόχους CO₂ για την περίοδο 2025–2027, χάρη και στην αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων. Η Mercedes, πάντως, σταματάει την πτώση με μια συμφωνία pooling εκπομπών με Volvo και Polestar για να αποφύγει πρόστιμα.

Το τι θα συμβεί στις 12 Σεπτεμβρίου

Η Ursula von der Leyen καλεί εκπροσώπους του κλάδου σε διάλογο στις 12 Σεπτεμβρίου — ώρα που λάμπει η ένταση από το πού θα πάει η αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης. Από τη μια, η πίεση από Κίνα και δασμούς των ΗΠΑ, από την άλλη, η ανάγκη ασφαλούς πολιτικής για την κλιματική μετάβαση.

Τι μπορεί να σημαίνει αυτό

Αν η ΕΕ υποχωρήσει τώρα, υπάρχει κίνδυνος πραγματικός: επενδύσεις μπορεί να παγώσουν, η Ευρώπη να χάσει έδαφος, να ανθίσει η αβεβαιότητα. Αν όμως κρατήσει το 2035, ανοίγουν δρόμοι βιομηχανικής αναγέννησης — μπαταρίες, υποδομές, θέσεις εργασίας

Αρθρογράφος
Κύριος χαρακτηρισμός περιεχομένου
Image
Επικεφαλίδα

Προειδοποιούν ότι κάθε καθυστέρηση θα παγώσει την ανάπτυξη της αγοράς EV στην Ευρώπη, θα ενισχύσει τους παγκόσμιους ανταγωνιστές και θα πλήξει την εμπιστοσύνη των επενδυτών.