«Καμπανάκι» για τη ναυτιλία να επιταχύνει τη «πράσινη» μετάβαση

Body

Περισσότερες από 150 κορυφαίες εταιρείες και οργανισμοί, συμπεριλαμβανομένων των μεγάλων πετρελαϊκών εταιρειών και των λιμενικών αρχών, ζήτησαν την παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία να απαλλαγεί πλήρως από τον άνθρακα έως το 2050, προτρέποντας τις κυβερνήσεις να εντείνουν τις ενέργειες. 

Οι υπογράφοντες της πρωτοβουλίας περιλαμβάνουν γραμμές εμπορευματοκιβωτίων AP Moller - Maersk , MSC και Hapag Lloyd, πετρελαϊκές εταιρείες BP  και Royal Dutch Shell , εξορυκτικές ομάδες BHP  και Rio Tinto , αγροτικές ομάδες Cargill και Bunge και άλλοι όπως τα λιμάνια του Ρότερνταμ και της Αμβέρσας καθώς και η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά.

Με περίπου το 90% του παγκόσμιου εμπορίου να μεταφέρεται μέσω θαλάσσης, η παγκόσμια ναυτιλία αντιπροσωπεύει σχεδόν το 3% των παγκόσμιων εκπομπών CO2, ο τομέας βρίσκεται υπό αυξανόμενη πίεση για να γίνει πιο καθαρός.

Η ναυτιλιακή υπηρεσία του ΟΗΕ, Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (ΙΜΟ), έχει πει ότι στοχεύει στη μείωση των συνολικών εκπομπών αερίων θερμοκηπίου (GHG) από τα πλοία κατά 50% από τα επίπεδα του 2008 έως το 2050. 

Εταιρείες και όμιλοι - από τη ναυτιλία, τη ναύλωση, τη χρηματοδότηση, τα λιμάνια και την παραγωγή καυσίμων - λένε ότι απαιτούνται ισχυρότερα μέτρα για να διασφαλιστεί ότι ο τομέας θα εκπληρώσει τους κλιματικούς στόχους που καθορίζονται από τη συμφωνία του Παρισιού, η οποία επιδιώκει να περιορίσει την υπερθέρμανση του πλανήτη σε λιγότερο από 2 βαθμούς Κελσίου.

«Το ρολόι χτυπάει», δήλωσε ο Hugo De Stoop, διευθύνων σύμβουλος της κορυφαίας εταιρείας δεξαμενόπλοιων Euronav. 

Η πρωτοβουλία Call to Action, που αναπτύχθηκε από το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ, το μη κερδοσκοπικό Παγκόσμιο Θαλάσσιο Φόρουμ και άλλους εταίρους, ανέφερε ότι η απεξάρτηση της ναυτιλία από τον άνθρακα θα μπορούσε «να συμβεί μόνο αν οι κυβερνήσεις και οι ρυθμιστικές αρχές θεσπίσουν κατάλληλα πλαίσια πολιτικής».

Αρθρογράφος
Κύριος χαρακτηρισμός περιεχομένου
Image
© Pixabay
Επικεφαλίδα

Με περίπου το 90% του παγκόσμιου εμπορίου να μεταφέρεται μέσω θαλάσσης, η παγκόσμια ναυτιλία αντιπροσωπεύει σχεδόν το 3% των παγκόσμιων εκπομπών CO2, ο τομέας βρίσκεται υπό αυξανόμενη πίεση για να γίνει πιο «καθαρός».