Maersk

Η Maersk λέει ότι η ώθηση της ναυτιλίας για μηδενικές εκπομπές χρειάζεται κυβερνητική υποστήριξη

Το Alette Maersk ήταν το πρώτο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που διέσχισε τον Ειρηνικό Ωκεανό με καύσιμο μεθανόλης χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα - ένα ορόσημο στην προσπάθεια της ναυτιλιακής βιομηχανίας να μειώσει τον αντίκτυπό της στο κλίμα.

.

Αλλά όταν το πλοίο των 350 μέτρων  έφτασε στο λιμάνι του Λος Άντζελες από την Κίνα την περασμένη εβδομάδα, δεν υπήρχε πουθενά στις ΗΠΑ για να αγοράσει περισσότερο από το πράσινο καύσιμο, αναγκάζοντάς το να βασίζεται σε μεγάλο βαθμό σε ναυτιλιακά καύσιμα με βάση το πετρέλαιο για το ταξίδι της επιστροφής.

Το πρώτο μεγάλο containership κατανάλωσης μεθανόλης

Την τελετή ονοματοδοσίας του containership «Ane Maersk» γνωστοποίησε ο κολοσσός των τακτικών γραμμών Maersk την Παρασκευή 26 Ιανουαρίου μέσω ανακοίνωσης. Πρόκειται για μια εξέλιξη-ορόσημο τόσο για την ίδια την εταιρεία όσο και για την παγκόσμια ναυτιλία, καθώς θα είναι το πρώτο containership μεγάλης μεταφορικής ικανότητας που θα είναι σε θέση να καταναλώνει και μεθανόλη.

Η Maersk βάφτισε το πρώτο πλοίο της που κινείται με βιομεθανόλη

Η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν βάφτισε σήμερα το πρώτο πλοίο στον κόσμο που κινείται με βιομεθανόλη και εντάχθηκε επισήμως στο στόλο της γιγάντιας δανικής εταιρείας θαλάσσιων μεταφορών Maersk.

.

Συζητήσεις Αιγύπτου – Maersk για project 15 δισ. δολαρίων στα πράσινα καύσιμα

Στη δημιουργία ενός δικτύου παραγωγής και διανομής πράσινης ενέργειας και καθαρών ναυτιλιακών καυσίμων προσανατολίζεται η αιγυπτιακή κυβέρνηση, με τον πρόεδρο της χώρας Αμπντέλ Φατάχ αλ Σίσι να δίνει εντολή στους αρμόδιους υπουργούς να συνεργαστούν τη Maersk.

.

Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, ο διευθύνων σύμβουλος του δανέζικου κολοσσού της ναυτιλίας και των εφοδιαστικών αλυσίδων, Σόρεν Σκου συζήτησε με τον αλ Σίσι ένα πρότζεκτ για την παραγωγή καθαρών καυσίμων για πλοία με επενδύσεις 15 δισ. δολαρίων.

Μaersk: Θέτει νέο στόχο για μηδενικούς ρύπους στη ναυτιλία

Να περιορίσει το στόχο μηδενικών εκπομπών ρύπων έως το 2040, μία δεκαετία δηλαδή νωρίτερα από το αρχικώς προβλεπόμενο έθεσε ο ναυτιλιακός όμιλος AP Moller-Maersk.

Η δανική εταιρεία εμπορευματοκιβωτίων, η δεύτερη μεγαλύτερη στον κόσμο σε όγκο, έχει θέσει επίσης νέους στόχους για το 2030 να μειώσει τις εκπομπές της ανά εμπορευματοκιβώτιο στο μισό και να μεταφέρει το ένα τέταρτο των θαλάσσιων εμπορευμάτων της με πιο οικολογικά καύσιμα.

Maersk: Επιτυχία το ντεμπούτο του πρώτου πράσινου ομολόγου

Τεράστιο ήταν το εδιαφέρον που επέδειξε η ευρωπαϊκή αγορά για το πρώτο πράσινο ομόλογο της Moller -Maersk της μεγαλύτερης εταιρείας container και μεταφορών παγκοσμίως.

Η έκδοση του ομολόγου της Maersk αποτελεί ορόσημο για τη βιομηχανία των μεταφορών, η οποία εξαρτάται ακόμη σε μεγάλο βαθμό από τα ορυκτά καύσιμα.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της Maersk, η εταιρεία συγκέντρωσε 500 εκατ. ευρώ, ενώ μάλιστα πρόκειται για την πρώτη φορά που στρέφεται στην ευρωπαϊκή αγορά για χρηματοδότηση από το 2018.

«Καμπανάκι» για τη ναυτιλία να επιταχύνει τη «πράσινη» μετάβαση

Περισσότερες από 150 κορυφαίες εταιρείες και οργανισμοί, συμπεριλαμβανομένων των μεγάλων πετρελαϊκών εταιρειών και των λιμενικών αρχών, ζήτησαν την παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία να απαλλαγεί πλήρως από τον άνθρακα έως το 2050, προτρέποντας τις κυβερνήσεις να εντείνουν τις ενέργειες. 

Συνεργασία της Maersk με startup που στηρίζει ο Μπάφετ για βιώσιμα καύσιμα

Η μεγαλύτερη εταιρεία πλοίων κοντέινερ του κόσμου, Maersk, αγόρασε ένα μικρό ποσοστό σε μια startup επιχείρηση την οποία στηρίζει ο δισεκατομμυριούχος επενδυτής Γουόρεν Μπάφετ κινούμενη στην να καταστήσει το στόλο της ουδέτερο από άνθρακα.

Η αμερικανική startup Waste Fuels ειδικεύεται στην μετατροπή αποβλήτων σε βιομεθανόλη, ανανεώσιμο φυσικό αέριο και βιώσιμα καύσιμα για αεροπλάνα, σύμφωνα με το Bloomberg. Από την πλευρά της, η Maersk καταναλώνει με το στόλο της περίπου 12 εκατ. τόνους ναυτικού πετρελαίου, που αντιστοιχεί στην ημερήσια παραγωγή «μαύρου χρυσού» παγκοσμίως.