Η Maersk λέει ότι η ώθηση της ναυτιλίας για μηδενικές εκπομπές χρειάζεται κυβερνητική υποστήριξη

Body

Το Alette Maersk ήταν το πρώτο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που διέσχισε τον Ειρηνικό Ωκεανό με καύσιμο μεθανόλης χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα - ένα ορόσημο στην προσπάθεια της ναυτιλιακής βιομηχανίας να μειώσει τον αντίκτυπό της στο κλίμα.

.

Αλλά όταν το πλοίο των 350 μέτρων  έφτασε στο λιμάνι του Λος Άντζελες από την Κίνα την περασμένη εβδομάδα, δεν υπήρχε πουθενά στις ΗΠΑ για να αγοράσει περισσότερο από το πράσινο καύσιμο, αναγκάζοντάς το να βασίζεται σε μεγάλο βαθμό σε ναυτιλιακά καύσιμα με βάση το πετρέλαιο για το ταξίδι της επιστροφής.

Σε μια εκδήλωση, οι εκπρόσωποι της A.P. Moller-Maersk δήλωσαν ότι η βιομηχανία που ευθύνεται για σχεδόν το 3% των παγκόσμιων αερίων του θερμοκηπίου χρειάζεται περισσότερα και φθηνότερα πράσινα καύσιμα, εάν πρόκειται να απαλλαγεί από τον άνθρακα με τον ρυθμό που οι επιστήμονες και οι παγκόσμιες κυβερνήσεις λένε ότι είναι απαραίτητο για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής. 

Η Maersk στοχεύει να επιτύχει καθαρές μηδενικές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου το 2040 και έχει αναδειχθεί σε ηγέτη στην ενεργειακή μετάβαση του κλάδου της με πέντε πλοία πράσινης μεθανόλης στο νερό και άλλα 20 υπό παραγγελία.

Ακόμα κι έτσι, αυτό αντιπροσωπεύει μόνο ένα κλάσμα των 700 ιδιόκτητων και ναυλωμένων πλοίων της. Τα νέα πλοία είναι επίσης διπλού καυσίμου, που σημαίνει ότι είναι εξοπλισμένα για να λειτουργούν με ορυκτά καύσιμα όταν χρειάζεται, όπως όταν η πράσινη μεθανόλη είναι πολύ ακριβή ή δεν είναι διαθέσιμη.

Η πράσινη μεθανόλη μπορεί να παραχθεί από γεωργικά απόβλητα και απόβλητα τροφίμων ή από διοξείδιο του άνθρακα και υδρογόνο με τη χρήση ανανεώσιμης ηλεκτρικής ενέργειας. Το καύσιμο κοστίζει σήμερα δύο έως τρεις φορές περισσότερο από τα ορυκτά καύσιμα, δήλωσαν οι εκπρόσωποι της Maersk, και η παγκόσμια παραγωγή είναι προς το παρόν ελάχιστη.

Η Maersk σχεδιάζει επίσης να αντικαταστήσει έως και 60 επιπλέον πλοία με πλοία διπλού καυσίμου που λειτουργούν με ανανεώσιμα καύσιμα, συμπεριλαμβανομένου του υγροποιημένου βιομεθανίου. Αυτό το καύσιμο χαμηλών εκπομπών από ανανεώσιμες πηγές είναι αμφιλεγόμενο επειδή είναι χημικά πανομοιότυπο με το ορυκτό μεθάνιο, οπότε τυχόν διαρροές απελευθερώνουν ένα ισχυρό αέριο του θερμοκηπίου.

Τα περισσότερα από τα πλοία της Maersk μπορούν επίσης να λειτουργούν με βιοντίζελ, ένα καύσιμο αντικατάστασης που είναι διαθέσιμο εδώ και χρόνια, αλλά εξακολουθεί να αντιπροσωπεύει ένα μικρό μέρος των ναυτιλιακών καυσίμων.

«Κανείς δεν μπορεί να το κάνει αυτό μόνος του», δήλωσε ο Venkatesh Alagirisamy, επικεφαλής της αλυσίδας εφοδιασμού της Nike, στην εκδήλωση της Τρίτης, όπου αξιωματούχοι κάλεσαν τις ρυθμιστικές αρχές και τις κυβερνήσεις να δράσουν.

Ο CEO δήλωσε ότι η Maersk έχει ζητήσει από την κυβέρνηση του προέδρου των ΗΠΑ Joe Biden να χρησιμοποιήσει το νόμο για τη μείωση του πληθωρισμού για να δώσει κίνητρα για πράσινα ναυτιλιακά καύσιμα, όπως έχει κάνει για τους τομείς των φορτηγών και των αερομεταφορών.

Αρθρογράφος
Κύριος χαρακτηρισμός περιεχομένου
Image
Επικεφαλίδα

Η Maersk στοχεύει να επιτύχει καθαρές μηδενικές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου το 2040 και έχει αναδειχθεί σε ηγέτη στην ενεργειακή μετάβαση του κλάδου της με πέντε πλοία πράσινης μεθανόλης στο νερό και άλλα 20 υπό παραγγελία.