πράσινη ναυτιλία

Ελληνική ακτοπλοΐα: Στα 320 εκατ. ευρώ το κόστος του “Fit for 55”

Τις πιθανές επιπτώσεις στην ελληνική ακτοπλοΐα από την ευρωπαϊκή νομοθεσία «Fit for 55», κατ’ επέκταση, στην οικονομία των νησιωτικών περιοχών, αναλύει μελέτη του Ιδρύματος Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ).

.

Στυλιανίδης: Οι πρωτοβουλίες για τη βιωσιμότητα της ακτοπλοΐας

Στις παρεμβάσεις του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για τη βιωσιμότητα της ελληνικής ακτοπλοΐας και της ναυπηγοεπισκευής, αναφέρθηκε ο αρμόδιος υπουργός, μιλώντας σε ημερίδα του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), με τίτλο: «Σύγχρονες Ακτοπλοϊκές Μεταφορές, Βιώσιμη ανάπτυξη των Νησιών».

.

Σύμπλευση Eni και MSC για την κυκλική οικονομία και τη βιωσιμότητα

Οι Eni και MSC ενώνουν τις δυνάμεις τους επεκτείνοντας την ήδη υπάρχουσα συνεργασία τους τόσο γεωγραφικά όσο και στους τομείς της βιωσιμότητας και της αποανθρακοποίησης των δραστηριοτήτων τους.

.

Η συμφωνία περιλαμβάνει τη δυνητική χρήση υγροποιημένου φυσικού αερίου καθώς και βιοκαυσίμων HVO, bio-LNG αλλά και λιπαντικών από ανανεώσιμες πρώτες ύλες από containerships και κρουαζιερόπλοια του ομίλου της MSC.

Οι ναυτιλιακές αντισταθμίζουν την πράσινη μετάβαση με παραγγελίες πλοίων διπλού καυσίμου

Οι ναυτιλιακές εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, όπως η Maersk, η CMA CGM και η COSCO, έχουν παραγγείλει εκατοντάδες νέα πλοία τα τελευταία χρόνια με σκοπό να βοηθήσουν τον κλάδο τους να μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου (GHG), ώστε να ανταποκριθεί στην αυξανόμενη ζήτηση από τους πελάτες και τις ρυθμιστικές αρχές σε όλο τον κόσμο.

.

Ο Samuel Maubanc στην κορυφαία θέση της CLIA στις Βρυξέλλες

Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε ότι ο Samuel Maubanc εντάχθηκε στον Οργανισμό ως Γενικός Διευθυντής για την Ευρώπη, αρχής γενομένης από τις 4 Νοεμβρίου 2024.

.

Στυλιανίδης: Hγετικός ο ρόλος της ελληνικής ναυτιλίας στην απανθρακοποίηση

«Η Ελλάδα θα συνεχίσει να εργάζεται συλλογικά με τους εταίρους της στην Ευρωπαϊκή Ένωση και στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ) για την προώθηση της απανθρακοποίησης της ναυτιλίας με έναν φιλόδοξο αλλά ρεαλιστικό τρόπο».

.

Τη δέσμευση αυτή της χώρας μας επισήμανε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης, στην παρέμβασή του στο "2024 Φόρουμ για την Πράσινη και Βιώσιμη Ανάπτυξη και το Παγκόσμιο Φόρουμ για το Εμπόριο (2024 Green Growth Sustainable Development Forum and Global Forum on Trade. GGSD GTF Forum).

Μελέτη άνω του 1,2 εκατ. ευρώ για την πράσινη μετάβαση της Ναυτιλίας

Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής χρηματοδοτεί μελέτη, το κόστος της οποίας ξεπερνά το
1.200.000 ευρώ και φέρει τη σφραγίδα του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου
(ΤΑΙΠΕΔ), για τη σταδιακή ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου, με στόχο την πράσινη μετάβαση.

.

Αυτό ανέφερε μεταξύ άλλων ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας μιλώντας σε πάνελ στο 10ο συνέδριο Ship IT Conference.

«Πράσινη» ακτοπλοΐα: Έναρξη έργου για τη μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος

Με στόχο την πράσινη μετάβαση της ακτοπλοΐας, που αποτελεί έναν από τους βασικούς πυλώνες της αναπτυξιακής πολιτικής του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής αλλά και την πλήρη ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου, το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής προχώρησε, σε συνεργασία με την Μονάδα Στρατηγικών Συμβάσεων του ΤΑΙΠΕΔ, στην προκήρυξη του έργου με τίτλο «Παροχή υπηρεσιών νομικού, τεχνικού και χρηματοοικονομικού συμβούλου για την ωρίμανση και υλοποίηση του έργου Σχέδιο για την αντικατάσταση του στόλου επιβατηγού ναυτιλίας και μείωση

Στυλιανίδης: Από τις άγονες γραμμές ξεκινά η πράσινη μετάβαση της ακτοπλοΐας

Η πράσινη μετάβαση της ακτοπλοΐας είναι ένας από τους βασικούς πυλώνες της αναπτυξιακής πολιτικής του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Προς τον σκοπό αυτό πραγματοποιήθηκε σήμερα, παρουσία του Υπουργού Χρήστου Στυλιανίδη, το “kick off” για την έναρξη της προμελέτης που αφορά στο έργο ΣΔΙΤ “Consultant for the Pre-feasibility study for a Green Ferries PPP”.

.

Η Maersk λέει ότι η ώθηση της ναυτιλίας για μηδενικές εκπομπές χρειάζεται κυβερνητική υποστήριξη

Το Alette Maersk ήταν το πρώτο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που διέσχισε τον Ειρηνικό Ωκεανό με καύσιμο μεθανόλης χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα - ένα ορόσημο στην προσπάθεια της ναυτιλιακής βιομηχανίας να μειώσει τον αντίκτυπό της στο κλίμα.

.

Αλλά όταν το πλοίο των 350 μέτρων  έφτασε στο λιμάνι του Λος Άντζελες από την Κίνα την περασμένη εβδομάδα, δεν υπήρχε πουθενά στις ΗΠΑ για να αγοράσει περισσότερο από το πράσινο καύσιμο, αναγκάζοντάς το να βασίζεται σε μεγάλο βαθμό σε ναυτιλιακά καύσιμα με βάση το πετρέλαιο για το ταξίδι της επιστροφής.