πράσινη ναυτιλία

SEA Europe: Τα «πράσινα» πλοία του αύριο πρέπει να είναι ευρωπαϊκά

Την παροχή οικονομικών κινήτρων στους πλοιοκτήτες, προκειμένου να μπορούν να ναυπηγούν και να μετασκευάζουν πλοία στην Ευρώπη, μειώνοντας παράλληλα το χάσμα τιμών μεταξύ ευρωπαϊκών και ασιατικών ναυπηγείων αλλά και παρέχοντας φορολογικά πλεονεκτήματα πλαισιωμένα από ένα ευρωπαϊκό σύστημα, ζητεί η SEA Europe.

.

Σκύρος: Έτοιμη για την «πράσινη» ακτοπλοΐα - Πρόταση για τη ναυπήγηση πλοίου με μειωμένες εκπομπές άνθρακα

 Ήδη ο χρόνος μετράει αντίστροφα έως το 2030 με βάση τους ευρωπαϊκούς στόχους για μείωση των εκπομπών αερίων στο πλαίσιο της δέσμης «Fit for 55», αλλά και του EU ETS από το οποίο η ελληνική ακτοπλοΐα έχει εξαιρεθεί έως το 2030.

«Πράσινη» ακτοπλοΐα: Τρέχει μελέτη για τις άγονες γραμμές στο πλαίσιο ΣΔΙΤ

Σε εξέλιξη βρίσκονται το τελευταίο διάστημα πρωτοβουλίες του υπουργείου Ναυτιλίας, προκειμένου να προχωρήσουν οι πράσινες επενδύσεις στην ακτοπλοΐα με παράλληλη αξιοποίηση των ευρωπαϊκών κονδυλίων.

.

Ήδη το υπουργείο Ναυτιλίας μετά από πρόταση της μονάδας Β της επιτελικής δομής ΕΣΠΑ στις 05/04, προχώρησε μετά από σχετική προκήρυξη και διαγωνισμό, στην έγκριση εκπόνησης μελέτης σε ιδιωτική εταιρεία για συγκεκριμένες αντιπροσωπευτικές άγονες γραμμές και στο πλαίσιο σύμπραξης δημοσίου – ιδιωτικού τομέα, σημειώνει το ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Ναυτιλιακό Κέντρο Μείωσης Εκπομπών Αέριων Ρύπων στην Αθήνα ιδρύουν Lloyd’s Register και 5 ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες

Ναυτιλιακό Κέντρο Μείωσης Εκπομπών Αέριων Ρύπων (Maritime Emissions Reduction Centre, M-ERC) στην Αθήνα ιδρύουν ο βρετανικός νηογνώμονας Lloyd's Register και 5 κολοσσοί της ελληνικής ναυτιλίας. Στην πρωτοβουλία συμμετέχουν οι ναυτιλιακές εταιρείες Capital Group, Navios Maritime Partners, Neda Maritime Agency, Star Βulk και η Thenamaris.

.

Το πρώτο μεγάλο containership κατανάλωσης μεθανόλης

Την τελετή ονοματοδοσίας του containership «Ane Maersk» γνωστοποίησε ο κολοσσός των τακτικών γραμμών Maersk την Παρασκευή 26 Ιανουαρίου μέσω ανακοίνωσης. Πρόκειται για μια εξέλιξη-ορόσημο τόσο για την ίδια την εταιρεία όσο και για την παγκόσμια ναυτιλία, καθώς θα είναι το πρώτο containership μεγάλης μεταφορικής ικανότητας που θα είναι σε θέση να καταναλώνει και μεθανόλη.

Margarita Salas: Με αλουμίνιο της Elval το πρωτοποριακό καταμαράν, που λειτουργεί με φυσικό αέριο

Η Baleària ανακοίνωσε πρόσφατα την τελευταία προσθήκη στο στόλο της, το καταμαράν Margarita Salas, το οποίο κατασκευάστηκε στο ναυπηγείο Armon, στο Χιχόν της Ισπανίας. Η Elval, ο τομέας έλασης αλουμινίου της ElvalHalcor, έχει μακροχρόνια συνεργασία με το ναυπηγείο Armon, επισημαίνει η εταιρεία σε ανακοίνωση. 

Το μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο στον κόσμο είναι...πρόβλημα για το περιβάλλον

Όταν το Icon of the Seas της Royal Caribbean ξεκινήσει το πρώτο του επίσημο ταξίδι στις 27 Ιανουαρίου, το ταξίδι είναι βέβαιο ότι θα προκαλέσει κύματα. Το μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο στον κόσμο, το Icon έχει μήκος πάνω από 360 μέτρα και ζυγίζει περίπου 250.000 μικτούς εγγεγραμμένους τόνους. Διαθέτει 20 διαφορετικά καταστρώματα, 40 εστιατόρια, μπαρ και σαλόνια, επτά πισίνες, έξι νεροτσουλήθρες και έναν καταρράκτη 55 μέτρων. Η Royal Caribbean λέει ότι το πλοίο της θα εγκαινιάσει "μια νέα εποχή διακοπών".

.

«Πράσινη ναυτιλία» και ευρωπαϊκά προγράμματα στο επίκεντρο των συνομιλιών του Χρ. Στυλιανίδη στις Βρυξέλλες

Οι τρόποι αξιοποίησης των ευρωπαϊκών προγραμμάτων αλλά και οι χρηματοδοτήσεις των προτεραιοτήτων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής στους τομείς της «πράσινης» ναυτιλίας και της ναυτικής εκπαίδευσης, βρέθηκαν μεταξύ άλλων στο επίκεντρο των συναντήσεων που είχε στις Βρυξέλλες, από τις 9 έως τις 11 Ιανουαρίου ο Χρήστος Στυλιανίδης, με αξιωματούχους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

.

Ο παγκόσμιος στόλος πλοίων «γερνάει» – Άρνηση για πιο πράσινα καύσιμα

Ο παγκόσμιος στόλος πλοίων έχει φτάσει στην μεγαλύτερη μέση ηλικία του εδώ και σχεδόν 15 χρόνια, παρά την αυξανόμενη πίεση στους πλοιοκτήτες να παραγγείλουν νέα, πιο πράσινα πλοία και να βοηθήσουν στην απεξάρτηση του παγκόσμιου εμπορίου από τον άνθρακα.

.

Οι ναυλομεσίτες, που συμβουλεύουν τους ιδιοκτήτες για τη ναυπηγική βιομηχανία, είπαν ότι ο κλάδος διστάζει να παραγγείλει νέα πλοία που λειτουργούν με πιο οικολογικά καύσιμα, εν μέσω αβεβαιότητας σχετικά με τη διαθεσιμότητα αυτών των ενεργειακών πόρων.

Χρ. Στυλιανίδης: Σε συζητήσεις με την ΕΕ για το πώς θα χτίσουμε «πράσινα» πλοία

Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης μιλώντας πρόσφατα σε δημοσιογράφους αποκάλυψε ότι η χώρα μας ήδη βρίσκεται σε διαπραγμάτευση με την Κομισιόν για το θέμα της “πράσινης” μετάβασης στην ακτοπλοΐα καθώς ήδη έχει εξασφαλιστεί ένα κονδύλι στο ΕΣΠΑ ξεκινά με 80 εκατ. ευρώ και μπορεί να φτάσει έως και τα 500 εκατ. ευρώ για το πως θα χτίσουμε “πράσινα” πλοία.

.