Την περασμένη εβδομάδα διεξήχθη η Εβδομάδα Μόδας στη Νέα Υόρκη και την Δευτέρα ξεκίνησε η Εβδομάδα Κλίματος στο «Μεγάλο Μήλο». «Στη διασταύρωση αυτών των ετήσιων επιδείξεων βρίσκεται μια δυσάρεστη αλήθεια: κανείς δεν έχει βρει πώς να ευθυγραμμίσει αξιόπιστα τους κλιματικούς στόχους με το σημερινό επιχειρηματικό μοντέλο της μόδας» σημειώνει το Bloomberg.
.
Οι εταιρείες λιανικής έχουν ανακοινώσει τα τελευταία χρόνια μέτρα βιωσιμότητας - σχεδόν κάθε εταιρεία του κλάδου έχει ένα σχέδιο ή ένα σχέδιο για να κάνει ένα σχέδιο, για να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο παρασκευάζει προϊόντα ώστε να είναι πιο πράσινα και να παρατείνει τη διάρκεια ζωής τους. Αυτές οι πρωτοβουλίες έχουν δώσει το σύνθημα της "κυκλικότητας" και αποσκοπούν στην αντιμετώπιση του τεράστιου κλιματικού αποτυπώματος της μόδας. Σύμφωνα με τα Ηνωμένα Έθνη, ο κλάδος συμβάλλει μεταξύ 2% και 8% των παγκόσμιων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.
Μέχρι στιγμής, δεν υπάρχει μεγάλη συζήτηση σχετικά με το πόσα ακριβώς αγαθά πρέπει να παράγει μια εταιρεία για να πετύχει τους περιβαλλοντικούς της στόχους. Αντ' αυτού, υπάρχουν πολλές τολμηρές στρατηγικές για να διατηρηθούν οι επιχειρήσεις σε κατάσταση επέκτασης.
"Πολλές, πάρα πολλές εταιρείες αρχίζουν να συνειδητοποιούν ότι έχουν μια κατάσταση που μοιάζει αγεφύρωτη", δήλωσε η Elisa Niemtzow, αντιπρόεδρος των τομέων καταναλωτών και παγκόσμιας συμμετοχής στην εταιρεία συμβούλων βιωσιμότητας BSR. "Η έννοια της αποανάπτυξης και των εναλλακτικών επιχειρηματικών μοντέλων ή των εναλλακτικών μοντέλων ανάπτυξης μπορεί να είναι λέξεις που κάνουν τους ανθρώπους να αισθάνονται άβολα".
Η σουηδική εταιρεία λιανικής πώλησης H&M.έχει δεσμευτεί να μειώσει τις εκπομπές της κατά 56% έως το 2030 σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2019, κερδίζοντας ένα "Β" για τις αποκαλύψεις της για το κλίμα το 2021 από τον μη κερδοσκοπικό οργανισμό CDP. Αυτό έρχεται να προστεθεί στην κίνηση της H&M να μειώσει τη χρήση νερού και πλαστικού και να βασιστεί σε περισσότερα ανακυκλωμένα υλικά. Αλλά ακόμη και τα καλύτερα υλικά δεν μπορούν να αντισταθμίσουν έναν όγκο παραγωγής 3 δισεκατομμυρίων ενδυμάτων ετησίως ή τις προσδοκίες των επενδυτών να ξεπεράσουν τους ανταγωνιστές της γρήγορης μόδας.
Την ίδια ώρα η Gucci κατάφερε να μειώσει τις εκπομπές της κατά 15% σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2019, ενώ παράλληλα αύξησε τις πωλήσεις της, ανέφερε το Business of Fashion. Τα εναλλακτικά μοντέλα που προσφέρονται περιλαμβάνουν τη θέσπιση ανώτατων ορίων στην παραγωγή, την εστίαση σε λιγότερα και ποιοτικότερα είδη και τον περιορισμό του αποθέματος.
"Νομίζω ότι οι άνθρωποι της βιωσιμότητας στο χώρο της μόδας μιλούν για τους ελέφαντες στο δωμάτιο της υπερπαραγωγής και της υπερκατανάλωσης εδώ και αρκετά χρόνια", δήλωσε η Niemtzow.
Ζητούμενο πως θα συμβιβαστούν οι στόχοι για την αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής με την ανάπτυξη.