Με την βιομηχανία μόδας να αναζητά βιώσιμες λύσεις στην χρήση των υφασμάτων, ήρθε η στιγμή της ψηφιακής μόδας να συμβάλλει στην πράσινη μετάβαση. Κάποιοι σχεδιαστές δημιουργούν ψηφιακά κομμάτια και αξεσουάρ που ήδη φιγουράρουν στο Instagram και σε περιοδικά.
Τα εικονικά ρούχα επιτρέπουν στους ευαισθητοποιημένους καταναλωτές που προτιμούν αρχικά να επενδύσουν στο slow fashion, δαπανώντας χρήματα σε πιο βιώσιμα είδη γενικότερα. Συνεργασίες μεταξύ των brands -ειδικότερα των ασιατικών- προωθούν την ανέπαφη διαδικτυακή μόδα.
Η νέα αυτή τάση ενθαρρύνει τους χρήστες της να μειώσουν τη σπατάλη μεταφέροντας αρχικά την στιλιστική τους ταυτότητά σε ένα εικονικό πεδίο. Για παράδειγμα, η πλατφόρμα της tribute brand στοχεύει στην αλλαγή της καταναλωτικής συμπεριφοράς, οδηγώντας σε μείωση της ζήτησης και της παραγωγής φυσικών ρούχων.
Με τα πρόσφατα περιβαλλοντικά φαινόμενα και την κλιματική κρίση που παρατηρείται παγκοσμίως, η αλλαγή λειτουργίας του συστήματος έγινε αναπόφευκτη και πρωτοπόροι αυτής της νέας φάσης είναι οι μεγάλοι οίκοι που μπορούν να διαμορφώσουν τα ψηφιακά δεδομένα, υποστηρίζοντας την μόδα και όσους θέλουν να κάνουν στροφή στις επιλογές των ρούχων τους.
Η αναγκαία διαδικασία μετάβασης στην μόδα θα φέρει ένα νέο καταναλωτικό κοινό καθώς και πελάτες που μπορεί να μην γνωρίζουν το virtual fashion αλλά αγοράζουν premium προϊόντα. Η ψηφιακή μόδα θυμίζει ωστόσο αρκετά την αγορά ενός video game άβαταρ (ή το Pokemon Go).
Τα γεγονότα αυτά σηματοδοτούν το πρώτο βήμα για την επικράτηση της ψηφιακής ένδυσης, καθώς τα όρια μεταξύ φυσικής και ψηφιακής ένδυσης συγχέονται περισσότερο από ό,τι στο παρελθόν. Οίκοι υψηλής μόδας όπως οι Gucci, YSL, Alexander MqQueen και Balenciaga έχουν συνεργαστεί λ.χ. με την republiqe, η οποία ψηφιοποιεί τα ρούχα τους.
Τα virtual outfits δίνουν τελικά την ευκαιρία στους καταναλωτές να πάρουν μια “ματιά” από την μόδα του μέλλοντος, χωρίς να χρειαστεί να δώσουν ένα εξωφρενικό ποσό για ένα προϊόν που έχει καταχραστεί υλικά από το περιβάλλον, φορώντας το κυριολεκτικά άμεσα στο κινητό τους και χωρίς να προκύπτει από κάποια υπερεργασία ή εκμετάλλευση όπως συνηθίζεται από fast fashion αλυσίδες.
Πηγή: Startupper.gr