H&M: Έρχονται τα «έξυπνα» ρούχα – Τι μπορούν να κάνουν

Body

Τρόπους για να κάνει τα «έξυπνα» ρούχα της μόδας, ο επικεφαλής τεχνολογίας της σουηδικής αλυσίδας H&M, σε μια περίοδο που οι μεταποιητικές μονάδες στον χώρο της ένδυσης βρίσκονται αντιμέτωπες με τα προβλήματα στις αλυσίδες εφοδιασμού και την κλιματική αλλαγή. 

Ο Αλαν Μπόχμε εξετάζει πώς τα ρούχα της H&M θα μπορούσαν να παρακολουθούν τον καρδιακό ρυθμό ή τα επίπεδα ενυδάτωσης και πώς η τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε να συρρικνώσει την αλυσίδα εφοδιασμού της H&M, μειώνοντας ενδεχομένως το αποτύπωμα άνθρακα της εταιρείας. Το Σεπτέμβριο, η H&M δεν μπορούσε να ανταποκριθεί στη ζήτηση λόγω καθυστερήσεων στις μεταφορές και στις διαταραχές της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας.

Η στροφή της σουηδικής εταιρείας στην τεχνολογία έρχεται σε μια κρίσιμη στιγμή για τη βιομηχανία ένδυσης γενικότερα, καθώς οι άνθρωποι στρέφονται ολοένα και περισσότερο σε αγορές μέσω Διαδικτύου ενώ τα brands στον χώρο της μόδας δέχονται πυρά για τις συχνά αρνητικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις τους.

Ήδη, οι εταιρείες ένδυσης πειραματίζονται για το πώς να ενσωματώσουν την τεχνολογία στα ενδύματα, παρότι οι νεωτερισμοί αυτοί δεν έχουν φέρει σημαντικές πωλήσεις. Η Levi’s δημιούργησε μια σειρά από μπουφάν με την Google με την χρήση bluetooth στις μανσέτες προκειμένου να επικοινωνεί με το smartphone των χρηστών, ενώ η Nadi X κατασκευάζει εξοπλισμό γιόγκα που χρησιμοποιεί κραδασμούς για να βελτιώσει την τεχνική.

Η H&M συνεργάστηκε με την εταιρεία τεχνολογίας μόδας Boltware κατά τη διάρκεια της πανδημίας για να δημιουργήσει ένα τζιν μπουφάν που μπορεί να μιμηθεί την αγκαλιά. Οι καταναλωτές είχαν τη δυνατότητα να ψηφίσουν εάν το σχέδιο θα υλοποιείτο, αλλά η ζήτηση δεν ήταν αρκετά ισχυρή για να διατεθεί το σακάκι προς πώληση.

Βεβαίως ο Μπόχμε γνωρίζει ότι το όραμά του για το μέλλον αντιμετωπίζει αρκετές προκλήσεις. Η δημιουργία ρούχων που μπορούν να συγχρονιστούν με το 5G είναι δύσκολη υποθεση σε χώρες με χαμηλή διείσδυση στο Διαδίκτυο. 

Πάντως, ο Μπόχμε ο οποίος εργαζόταν ως υπεύθυνος τεχνολογικής καινοτομίας στην Procter & Gamble και στην Coca-Cola πριν προσληφθεί από την H&M το 2020, επιμένει ότι αυτή η τεχνολογία δεν απέχει πολύ.

Για να κάνει τα ρούχα πιο βιώσιμα, η H&M συνεργάστηκε με το Ερευνητικό Ινστιτούτο Κλωστοϋφαντουργίας και Ένδυσης του Χονγκ Κονγκ για να κατασκευάσει μια μηχανή που μπορεί να ξεχωρίσει τα ανεπιθύμητα ρούχα και να τα μετατρέπει σε νέα προϊόντα.

Mε πληροφορίες από Moneyreview, Βloomberg

Αρθρογράφος
Κύριος χαρακτηρισμός περιεχομένου
Image
Επικεφαλίδα

Η στροφή της σουηδικής εταιρείας στην τεχνολογία έρχεται σε μια κρίσιμη στιγμή για τη βιομηχανία ένδυσης γενικότερα, καθώς οι άνθρωποι στρέφονται ολοένα και περισσότερο σε αγορές μέσω Διαδικτύου ενώ τα brands στον χώρο της μόδας δέχονται πυρά για τις συχνά αρνητικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις τους.