Από το 1979, όταν ο Lars Larsen άνοιξε το πρώτο κατάστημα JYSK στο Aarhus της Δανίας, η εταιρεία βασίζεται στις αξίες "Έμπορος", "Συνάδελφος" και "Επιχειρηματικό Πνεύμα". Με τους εγκεκριμένους στόχους του SBTi, η JYSK έχει πλέον έναν καθαρό οδικό χάρτη για τη μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος.
.
"Η έγκριση των κλιματικών μας στόχων από το Science Based Targets Initiative αποτελεί τιμή για εμάς", δήλωσε ο Rami Jensen, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της JYSK. "Η βιωσιμότητα είναι κομβικό κομμάτι της δέσμευσής μας προς τους πελάτες, τους εργαζόμενους και τον πλανήτη. Είμαστε αποφασισμένοι να κάνουμε αυτό που μας αναλογεί για να μειώσουμε το ενεργειακό μας αποτύπωμα και να υποστηρίξουμε τους προμηθευτές μας να κάνουν το ίδιο, ώστε η βιωσιμότητα να είναι προσιτή επιλογή για τους πελάτες μας".
Κύρια εξοικονόμηση μέσω συνεργασιών με προμηθευτές
Το 93% των εκπομπών αερίων της JYSK προέρχεται από αγαθά και υπηρεσίες που αγοράζονται από προμηθευτές. Στους στόχους του SBTi περιλαμβάνεται η απαίτηση η JYSK να ζητήσει από τους προμηθευτές της να υπολογίζουν τις εκπομπές τους και να εγκρίνουν στόχους SBTi έως το οικονομικό έτος 2028. Η JYSK θα συνεχίσει να συνεργάζεται στενά με τους προμηθευτές, διασφαλίζοντας τα εργασιακά δικαιώματα μέσω του οργανισμού amfori.
"Καθώς οι περισσότερες εκπομπές προέρχονται από την παραγωγή των προϊόντων, η συνεργασία με τους προμηθευτές μας είναι απαραίτητη για την επίτευξη των στόχων μας", ανέφερε ο Jensen.
Μείωση εκπομπών στις δραστηριότητες της JYSK
Αν και οι εκπομπές από τις δικές της δραστηριότητες αποτελούν μόλις το 2% του συνόλου, η JYSK στοχεύει να μειώσει το αποτύπωμά της με βάση το οικονομικό έτος 2022, επιδιώκοντας μείωση του CO2 κατά 50,4% έως το 2032. Μία από τις πρωτοβουλίες είναι η εγκατάσταση ηλιακών πάνελ στις οροφές των logistics κέντρων, με τα πάνελ ήδη να παρέχουν το 30% της ενέργειας σε αρκετές χώρες.
Διεθνής πρωτοβουλία Science Based Targets Initiative
Η JYSK έχει θέσει βραχυπρόθεσμους στόχους για τις εκπομπές της (Πεδίο 1 και 2) και για τις έμμεσες εκπομπές στην αλυσίδα αξίας της (Πεδίο 3). Οι στόχοι περιλαμβάνουν μείωση κατά 50,4% στις εκπομπές Scope 1 και 2 έως το 2032 και απαίτηση το 72,5% των προμηθευτών να έχουν εγκεκριμένους στόχους SBTi έως το 2028. Οι εκπομπές της εταιρείας χωρίζονται σε Πεδίο 1 και 2 (1,85%) και Πεδίο 3 (98,15%).
Στρατηγική βιωσιμότητας "Μια εξαιρετική προσφορά για όλες τις γενιές"
Η στρατηγική βιωσιμότητας της JYSK περιλαμβάνει πέντε βασικούς τομείς: προστασία του κλίματος, υπεύθυνη αλυσίδα αξίας, αξιόπιστη ποιότητα προϊόντων, ελκυστικό εργασιακό περιβάλλον και διαφάνεια δεδομένων. Η στρατηγική προωθεί την υπεύθυνη εταιρική συμπεριφορά, υποστηρίζοντας θετικές κλιματικές και κοινωνικές αλλαγές.
Συνεχίζει να εφαρμόζει προγράμματα για τη μείωση των αποβλήτων και την ενίσχυση της βιωσιμότητας, όπως πιστοποίηση FSC για ξύλινα προϊόντα και συσκευασίες και πιστοποίηση Better Cotton για βαμβάκι, διασφαλίζοντας παράλληλα την ασφάλεια και τα δικαιώματα των εργαζομένων στην εφοδιαστική αλυσίδα μέσω της amfori.
Η διεθνής πρωτοβουλία Science Based Targets Initiative (SBTi) ενέκρινε τους στόχους της JYSK για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, ευθυγραμμίζοντάς τους με τη Συμφωνία του Παρισιού.