Βρετανός μεγιστάνας ξεκινά ηλεκτρική αεροπορική εταιρεία που θα σερβίρει vegan φαγητά

Body

Ο Βρετανός επιχειρηματίας Dale Vince ανακοίνωσε τα σχέδιά του να λανσάρει μια ηλεκτρική αεροπορική εταιρεία που θα τροφοδοτείται με χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας – και εκείνοι που βρίσκονται πίσω από το έργο ελπίζουν ότι θα σηματοδοτήσει την έναρξη μιας νέας εποχής στα αεροπορικά ταξίδια.

.

Ο σχηματισμός του Ecojet αντιπροσωπεύει την τελευταία προσπάθεια μείωσης του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της αεροπορίας. Οι πτήσεις στο Ηνωμένο Βασίλειο θα ξεκινήσουν το 2024. Θα ακολουθήσουν ταξίδια στην ηπειρωτική Ευρώπη, ενώ στα σκαριά είναι επίσης και τα ταξίδια μεγάλων αποστάσεων. Η Ecojet θα χρησιμοποιεί αεροσκάφη 19 και 70 θέσεων στροβιλοκινητήρα. Παρότι ο στόχος είναι τελικά τα αεροπλάνα να χρησιμοποιούν ηλεκτρικά συστήματα υδρογόνου, οι αρχικές πτήσεις δεν θα το κάνουν.

«Βραχυπρόθεσμα, για να εξασφαλίσει δρομολόγια και άδεια από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, η Ecojet θα πετά αρχικά χρησιμοποιώντας αεροπλάνα με συμβατικά καύσιμα», αναφέρεται σε δήλωση, όπως μεταδίδει το CNBC.

Το αεροσκάφος θα «εξοπλιστεί εκ των υστέρων με συστήματα καύσης υδρογόνου και ηλεκτρικής ενέργειας μόλις πάρουν έγκριση από την υπηρεσία».
Οι πρώτες μετασκευές προγραμματίζονται για το 2025, ένα χρόνο μετά την έναρξη των πτήσεων. Τα γεύματα επί του σκάφους θα είναι φυτικής προέλευσης και το πλαστικό μιας χρήσης δεν θα χρησιμοποιείται.

Η αλλαγή χρήσης αεροπλάνων αντί της κατασκευής νέων «θα εξοικονομήσει 90.000 τόνους άνθρακα ετησίως», αναφέρεται στη δήλωση της εταιρείας. 
Ο Vince, ο οποίος είναι ο ιδρυτής της βρετανικής εταιρείας ενέργειας Ecotricity, ήταν θετικός για τις προοπτικές της Ecojet. «Το ερώτημα πώς να δημιουργήσουμε βιώσιμα αεροπορικά ταξίδια μαστίζει το πράσινο κίνημα εδώ και δεκαετίες», είπε. Συνέχισε περιγράφοντας το Ecojet ως «με διαφορά το πιο σημαντικό βήμα προς μια λύση μέχρι σήμερα».

«Θα πρέπει να είμαστε ειλικρινείς»

Ωστόσο, υπάρχουν λόγοι για να παραμένει η αισιοδοξία συγκρατημένη. 
Σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας, η αεροπορία ήταν υπεύθυνη για το 2% των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα που σχετίζονται με την ενέργεια του πλανήτη το 2022.

Ο οργανισμός που εδρεύει στο Παρίσι σημειώνει ότι παρόλο που «αντιπροσωπεύει ένα σχετικά μικρό μερίδιο των παγκόσμιων εκπομπών», είναι «ένας από τους τομείς με τις μεγαλύτερες προκλήσεις για απαλλαγή από τον άνθρακα».

Σε άλλο σημείο η αεροπορία περιγράφεται ως «μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες πηγές εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου που οδηγούν στην παγκόσμια κλιματική αλλαγή». Προσθέτει ότι τα αεροπορικά ταξίδια είναι η δραστηριότητα με τη μεγαλύτερη ένταση άνθρακα με την οποία μπορεί να ασχοληθεί κάποιος.
Καθώς οι ανησυχίες για τη βιωσιμότητα και το περιβάλλον αυξάνονται, οι συζητήσεις για την αεροπορία επικεντρώνονται όλο και περισσότερο στο πώς νέες καινοτομίες και ιδέες θα μπορούσαν να μειώσουν τον αντίκτυπο του κλάδου στο περιβάλλον.

Τον Σεπτέμβριο του 2020, ένα αεροπλάνο με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου ικανό να μεταφέρει επιβάτες ανέβηκε στον ουρανό πάνω από την Αγγλία για την παρθενική του πτήση. Τον ίδιο μήνα η Airbus δημοσίευσε λεπτομέρειες τριών αεροπλάνων που κινούνται με υδρογόνο.

Όμως, ενώ υπάρχει ενθουσιασμός για τις δυνατότητες των πτήσεων που κινούνται με υδρογόνο και άλλων καινοτομιών στον τομέα, ορισμένοι βετεράνοι του κλάδου κρατούν «μικρό καλάθι» όταν πρόκειται να μιλήσουν για ριζικές αλλαγές που θα πραγματοποιηθούν στο άμεσο μέλλον.

«Νομίζω ότι… θα πρέπει να είμαστε ειλικρινείς», είπε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ryanair, Michael O’Leary το 2021.«Σίγουρα, για την επόμενη δεκαετία… Δεν νομίζω ότι θα δείτε κάτι – δεν υπάρχει τεχνολογία εκεί έξω που θα αντικαταστήσει… τον άνθρακα, την αεροπορία αεριωθουμένων».

«Δεν βλέπω την άφιξη… καυσίμων υδρογόνου, δεν βλέπω την άφιξη βιώσιμων καυσίμων, δεν βλέπω την άφιξη των συστημάτων ηλεκτρικής πρόωσης, σίγουρα όχι πριν από το 2030», πρόσθεσε ο O’Leary.

Πηγή: CNBC, moneyreview

Αρθρογράφος
Κύριος χαρακτηρισμός περιεχομένου
Δευτερεύων χαρακτηρισμός περιεχομένου
Image
Επικεφαλίδα

Η Ecojet θα χρησιμοποιεί αεροσκάφη 19 και 70 θέσεων στροβιλοκινητήρα. Παρότι ο στόχος είναι τελικά τα αεροπλάνα να χρησιμοποιούν ηλεκτρικά συστήματα υδρογόνου, οι αρχικές πτήσεις δεν θα το κάνουν.