«Έξυπνα Σχολεία και Κυκλικές Πόλεις: Ψηφιακή Μάθηση για ένα Βιώσιμο Μέλλον», είναι το θέμα του φετινού NEF Athens (New Education Forum) που διοργανώνει το ΚΕΑΝ (Κύτταρο Εναλλακτικών Αναζητήσεων Νέων) σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο του Πειραιά.
.
Στο συνέδριο, που θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 17 Οκτωβρίου, μεταξύ των κύριων ομιλητών θα είναι η Δρ. Δόμνα Μιχαηλίδου, υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, η οποία θα μιλήσει για τη σημασία της εκπαίδευσης στη σύγχρονη εποχή, ο Χρήστος Κέλλας, πρόεδρος της Επιτροπής Πολιτιστικών και Εκπαιδευτικών Θεμάτων της Βουλής των Ελλήνων, ο οποίος θα μοιραστεί τις απόψεις του για την πορεία της εκπαίδευσης στη χώρα μας, ο Μιχάηλ Σφακιανάκης, πρύτανης του Πανεπιστημίου του Πειραιά, που θα αναδείξει τον ρόλο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στη διαμόρφωση του εκπαιδευτικού τοπίου και ο Jorge Gimeno Pawlowski, πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου του Center for Innovative Education, ο οποίος θα προβεί σε αναλυτική παρουσίαση των καινοτόμων προσεγγίσεων στην εκπαίδευση και την κατάρτιση.
Το NEF Athens είναι μια σημαντική εκδήλωση που διαμορφώνει την εκπαίδευση και τη βιωσιμότητα, παρέχοντας μια πλατφόρμα για την ανταλλαγή γνώσεων, εμπειριών και επαφών στους τομείς της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, της μάθησης και της αγοράς εργασίας. Τα συνέδρια NEF διοργανώνονται σε ευρωπαϊκό επίπεδο με τη συμμετοχή περισσότερων από 190 οργανισμών, συμπεριλαμβανομένων ευρωπαϊκών περιφερειών, ιδρυμάτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και έρευνας, φορέων παροχής επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, καθώς και εκπροσώπων της βιομηχανίας από 17 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το δίκτυο NEF είναι γνωστό για τα επιτυχημένα συνέδρια που έχουν διοργανωθεί από το 2017 σε διάφορες ευρωπαϊκές πόλεις, όπως Βρυξέλλες, Ιρλανδία, Βαρσοβία, και άλλες.
Το τελευταίο συνέδριο του NEF διοργανώθηκε στις 10 Μαΐου 2023 στην Caserta, Ιταλία, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου Mentor 2.0 και υλοποιήθηκε από τον οργανισμό Lasco με τη συμμετοχή εξέχουσων προσωπικοτήτων.
Το ευρωπαϊκό έργο Mentor 2.0 αναπτύσσει, δοκιμάζει και εφαρμόζει ένα εννοιολογικό πλαίσιο και μια καινοτόμο ψηφιακή πλατφόρμα για την ενίσχυση των ιδιοτήτων της καθοδήγησης μεταξύ των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Το Mentor 2.0 στοχεύει να καλύψει τις ανάγκες των σημερινών μαθητών που δεν κατανοούν τα παραδοσιακά επαναλαμβανόμενα μοντέλα διδασκαλίας και μάθησης και συχνά αποχωρίζονται και εγκαταλείπουν τα σχολεία εξαιτίας αυτού.
Η επιτυχία της πρωτοποριακής μεθόδου MENTOR που αναπτύχθηκε από το Center for Innovative Education για την προετοιμασία του διδακτικού προσωπικού για την αλλαγή του εκπαιδευτικού μοντέλου: από τη μεταφορά γνώσεων του 19ου αιώνα στο mentoring του 21ου αιώνα, και συνίσταται στην παροχή υψηλής ποιότητας υποστήριξης στην ανάπτυξη των παιδιών και των νέων, οδήγησε στη συνέχιση αυτής της ιδέας στο πλαίσιο του έργου MENTOR 2.0. Το έργο συγχρηματοδοτείται από το πρόγραμμα Erasmus+ της Ευρωπαϊκής Ένωσης και υλοποιείται από πέντε οργανισμούς, εταιρείες και ΜΚΟ στην Ιταλία - Lascó Slr., Ισπανία - Grupo Femxa, Ελλάδα - ΚΕΑΝ, Αυστρία - GTN Solutions και Πολωνία - Center for Innovative Education.