Την πρώτη επιτυχημένη κατασκευή ατσάλινων υλικών χωρίς ορυκτά καύσιμα ανακοίνωσε σήμερα η SAAB, στρώνοντας το δρόμο προς τη δημιουργία μίας πράσινης εφοδιαστικής αλυσίδας στη βιομηχανία σιδήρου και χάλυβα. Πρόκειται για αποτέλεσμα της συνεργασίας των κρατικών σουηδικών εταιρειών Vattenfall και LKAB, θυγατρικές τις SAAB, οι οποίες ξεκίνησαν το πρόγραμμα το 2016. Πρώτος πελάτης τους θα είναι η αυτοκινητοβιομηχανία Volvo.
«Το πρώτο ατσάλι χωρίς τη χρήση ορυκτών καυσίμων δεν είναι μόνο μία επιτυχία για τη SAAB, αλλά καταδεικνύει επίσης ότι είναι δυνατό να κάνουμε τη μετάβαση και να μειώσουμε σημαντικά το παγκόσμιο ανθρακικό αποτύπωμα στη βιομηχανία χάλυβα», δήλωσε σήμερα ο Martin Lindqvist, πρόεδρος και διευθύνων σύβουλος της SAAB. Στόχος της εταιρείας είναι η ευρεία κυκλοφορία των προϊόντων της σε βιομηχανικό επίπεδο, ενδεχομένως και από το 2026.
Εκτός από τη συνεργασία υπό την ομπρέλα της SAAB, η εταιρεία H2 Green Steel επίσης επιχειρεί να ανεγείρει μία μονάδα παραγωγής χάλυβα στα νότια της Σουηδίας, η οποία θα τροφοδοτείται από «πράσινο» υδρογόνο. Επίσης, νωρίτερα μέσα στο έτος, η γερμανική BMW ανακοίνωσε ότι θα ξεκινήσει την ανάπτυξη αλουμινίου με τη χρήση ηλιακής ενέργειας.
Σύμφωνα με στοιχεία της Διεθνούς Υπηρεσίας Ενέργειας, η βιομηχανία σιδήρου και χάλυβα διοχετεύει ετησίως 2,6 γιγατόνους διοξειδίου του άνθρακα. Το 2019 οι εκπομπές του κλάδου ξεπέρασαν τις βιομχανίες τσιμέντου και χημικών.
(moneyreview.gr)
Πρόκειται για αποτέλεσμα της συνεργασίας των κρατικών σουηδικών εταιρειών Vattenfall και LKAB, θυγατρικές τις SAAB, οι οποίες ξεκίνησαν το πρόγραμμα το 2016.