Οι καταναλωτές, οι επενδυτές και οι ρυθμιστικές αρχές καλούν τον ιδιωτικό τομέα να επενδύσει περισσότερο στη βιωσιμότητα

Body

Εν μέσω της απεργίας του συνδικάτου United Auto Workers (UAW) κατά των τριών μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών, η κυβέρνηση Μπάιντεν υποστηρίζει ότι η ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα θα συνεχίσει να αυξάνεται και ότι οι αμερικανικές εταιρείες πρέπει να συνεχίσουν να καινοτομούν για να γίνουν πιο ανταγωνιστικές έναντι της Κίνας.

.

«Το πραγματικό ερώτημα είναι, πώς θα διασφαλίσουμε ότι ο κλάδος θα επιτύχει τους απαραίτητους στόχους για τη μείωση του επιπέδου εκπομπών που επιδιώκουμε, και ότι αυτό θα γίνει αποδεκτό από το εργατικό δυναμικό και την αγορά;», δήλωσε ο Michael Regan, διοικητής της Υπηρεσίας Προστασίας Περιβάλλοντος (EPA) των ΗΠΑ, κατά τη διάρκεια του εικονικού φόρουμ Fortune Global Sustainability την Πέμπτη.

Η παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων έχει πολιτικοποιηθεί καθώς τόσο ο πρόεδρος Μπάιντεν όσο και ο πρώην πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ επισκέφθηκαν το Μίσιγκαν αυτή την εβδομάδα, διεκδικώντας ο καθένας την υποστήριξη των εργατών της πολιτείας. Ο Τραμπ, ο οποίος είναι ο επικρατέστερος υποψήφιος στις προκριματικές εκλογές των Ρεπουμπλικανών το 2024, έχει επιτεθεί στα ηλεκτρικά οχήματα ως απειλή για τους εργαζόμενους.

Η κυβέρνηση Μπάιντεν διαφωνεί. Τον Απρίλιο, η EPA πρότεινε νέες μειώσεις εκπομπών για τα νέα αυτοκίνητα και τα φορτηγά μέχρι το 2032, οι οποίες θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε δραματική αύξηση του αριθμού των ηλεκτρικών οχημάτων που πωλούνται μέσα σε μια δεκαετία. Ήδη, οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στις ΗΠΑ έχουν εκτοξευθεί από το 0,2% των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων το 2011 στο 4,6% το 2021.

Παρά τις καινοτομίες των ηλεκτρικών οχημάτων που τροφοδοτήθηκαν από την αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία Tesla, η Κίνα κατέχει ηγετική θέση στην παγκόσμια παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων και έχει επιτύχει ισχυρές πωλήσεις στο εσωτερικό της χώρας, ενώ παράλληλα ενισχύει τις εξαγωγές σε ξένες αγορές, κυρίως στην Ευρώπη.

Ο Regan λέει ότι είναι ευθύνη της EPA να «σχεδιάσει έναν κανονισμό που θα παρέχει αυτή τη βεβαιότητα, ώστε να μπορέσουμε να ελέγξουμε την αγορά, να προωθήσουμε τεχνολογίες χαμηλών εκπομπών άνθρακα, αλλά κυρίως να πετύχουμε αυτούς τους στόχους μείωσης των εκπομπών, ώστε να μπορέσουμε να περιορίσουμε την κλιματική κρίση. Αυτός είναι ο στόχος».

Οι ειδικοί του κλάδου λένε ότι η αναπτυσσόμενη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι ένας λόγος για την ένταση μεταξύ της UAW και της General Motors, της Ford και της Stellantis. Αλλά ο Regan λέει ότι η ζήτηση για ηλεκτρικών οχημάτων δεν δείχνει σημάδια ύφεσης. «Η UAW θα είναι κομμάτι του μέλλοντος», δήλωσε ο Regan. «Οραματιζόμαστε έναν πολύ ισχυρό ρόλο για τους Αμερικανούς εργαζόμενους».

Οι καταναλωτές, οι επενδυτές και οι ρυθμιστικές αρχές καλούν τον ιδιωτικό τομέα να επενδύσει περισσότερο στη βιωσιμότητα, καθώς αυξάνονται οι ανησυχίες για την κλιματική αλλαγή και την έλλειψη νερού και τροφίμων.

Πέρυσι, η Beam ανακοίνωσε την επέκταση του αποστακτηρίου Booker Noe της εταιρείας στο Κεντάκι, ύψους 400 εκατομμυρίων δολαρίων, μια επένδυση που θα αυξήσει τη δυναμικότητα κατά 50%, ενώ θα μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά το ίδιο ποσό. Όμως, το 2022, η Beam είδε επίσης να αυξάνονται οι απόλυτες εκπομπές Scope 3, λόγω των βραδύτερων ρυθμών ανάπτυξης της εταιρείας και απαλλαγής από τις εκπομπές άνθρακα. Η Beam Suntory έχει δεσμευτεί να επιτύχει καθαρές μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα σε ολόκληρη την αλυσίδα αξίας της εταιρείας έως το 2040.

Ο τεχνολογικός γίγαντας Oracle έχει δεσμευτεί να τροφοδοτεί τις παγκόσμιες δραστηριότητές του με 100% ανανεώσιμη ενέργεια έως το 2025. Ο Jon Chorley, επικεφαλής υπεύθυνος βιωσιμότητας της Oracle, δήλωσε ότι για να επιτευχθεί αυτό, «πρώτα και κύρια, πρέπει να σκεφτούμε την αποδοτικότητα του κέντρου δεδομένων. Χρησιμοποιούνται οι διακομιστές όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματικά; Μεγιστοποιούμε τη χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας, όσον αφορά τους υπολογισμούς;»

Η Dow Chemical, η οποία έχει δεσμευτεί για ουδετερότητα ως προς τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα έως το 2050, δηλώνει ότι συζητά με εκατοντάδες προμηθευτές για να διασφαλίσει ότι η μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα αποτελεί ένα κοινό όραμα για το μέλλον. Και κάθε χρόνο, όλο και περισσότεροι προμηθευτές κάνουν γνωστοποιήσεις και αναλαμβάνουν δεσμεύσεις για τη μείωση του αποτυπώματός τους.

Για να συνεχιστεί όμως η πραγματική πρόοδος, απαιτούνται περισσότερες τεχνολογικές καινοτομίες για την υποστήριξη της μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Ο Vinod Khosla, ιδρυτής και εταίρος της εταιρείας επιχειρηματικών κεφαλαίων Khosla Ventures, δήλωσε ότι μια ντουζίνα επιχειρηματίες πρέπει να κάνουν τεχνολογικές ανακαλύψεις στην κλίμακα που πέτυχε ο ιδρυτής της Tesla Elon Musk στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα για να επιλύσουν την κλιματική κρίση.

«Αυτό είναι ένα επιστημονικό πρόβλημα, ένα τεχνολογικό πρόβλημα και ένα πρόβλημα μηχανικής, δεν είναι ένα οικονομικό πρόβλημα», δήλωσε ο Khosla. «Επομένως, χρειάζεται άφθονο κεφάλαιο σε βάθος χρόνου. Και αυτό είναι το δύσκολο».

Αρθρογράφος
Κύριος χαρακτηρισμός περιεχομένου
Image
Επικεφαλίδα

Ο Vinod Khosla, ιδρυτής και εταίρος της εταιρείας επιχειρηματικών κεφαλαίων Khosla Ventures, δήλωσε ότι μια ντουζίνα επιχειρηματίες πρέπει να κάνουν τεχνολογικές ανακαλύψεις στην κλίμακα που πέτυχε ο ιδρυτής της Tesla Elon Musk.