Καθώς πλησιάζει η COP26, τόσο οι επιχειρήσεις όσο και οι κυβερνήσεις θα προσπαθήσουν να προετοιμάσουν καλύτερα τις προτάσεις τους για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης. Πολλά θα αναλυθούν τις επόμενες εβδομάδες, αλλά η λυδία λίθος θα είναι ο βαθμός στον οποίο ο δημόσιος και ο ιδιωτικός τομέας δεσμεύονται να συμφωνήσουν στις προτεραιότητες και στη συνέχεια να καθορίσουν πώς θα συνεργαστούν.
Ο κόσμος σαφώς θέλει να κινηθεί προς τη βιωσιμότητα στο κλίμα και σε άλλους τομείς. Ταυτόχρονα, έχει αυξηθεί η σύγχυση και ο κατακερματισμός σχετικά με τον τρόπο αξιολόγησης των περιβαλλοντικών, κοινωνικών και πολιτικών διακυβέρνησης (ESG), τον τρόπο σύγκρισης τους και ακόμη και το τι συνιστά μια βιώσιμη επένδυση αρχικά.
Αυτό το θέμα έχει κερδίσει σημαντική προσοχή από τους επενδυτές, τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής και την κοινωνία ευρύτερα τους τελευταίους μήνες, εν μέσω ανησυχιών για «πράσινο ξέπλυμα» και την ανάγκη να ανταποκριθούν στην Συμφωνία του Παρισιού για το κλίμα.
Οι κυβερνήσεις έχουν να διαδραματίσουν βασικό ρόλο στην τυποποίηση των μεθοδολογιών που χρησιμοποιούν οι επιχειρήσεις για τον καθορισμό στόχων. Σε συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα, είναι βασικό να γεφυρωθούν τα ακόλουθα κενά για να μεγιστοποιηθεί πραγματικά το δυναμικό των πολιτικών ESG. Οι τομείς εστίασης περιλαμβάνουν:
Θα ήταν ωφέλιμο να υπάρχει ένας απλός και εύκολος τρόπος για την παρακολούθηση της προόδου και τη σύγκριση των επιδόσεων μεταξύ των επιχειρήσεων, των τραπεζών και όλων των τομέων της οικονομίας, με παραδείγματα όπως το Συμβούλιο Προτύπων Αειφόρου Λογιστικής (SASB, που τώρα διατηρείται από το Ίδρυμα Αναφοράς Αξίας). Τα ανεπαρκή δεδομένα ESG και η έλλειψη κοινών προτύπων είναι ένα κενό που εμποδίζει την καινοτομία και την κλιμάκωση των λύσεων.
Παράλληλα με τα πρότυπα χρηματοοικονομικής λογιστικής, χρειαζόμαστε αξιόπιστα πρότυπα αναφοράς ESG. Από την πλευρά τους, οι κυβερνήσεις θα μπορούσαν να καθορίσουν κοινά πρότυπα για τον τρόπο με τον οποίο οι εταιρείες και οι τράπεζες θα πρέπει να μετρούν, να αναφέρουν και να θέτουν στόχους για τις εκπομπές άνθρακα τους σύμφωνα με τις οδηγίες βέλτιστης πρακτικής της Task Force για τις οικονομικές γνωστοποιήσεις που σχετίζονται με το κλίμα.
Για να εξασφαλίσουμε όλα τα οφέλη που αποφέρουν οι πολιτικές ESG στην οικονομία, το περιβάλλον και την κοινωνία, χρειαζόμαστε μεγαλύτερη διαφάνεια. Αυτό θα βοηθούσε τις τράπεζες να σχεδιάσουν βιώσιμες λύσεις που ανταποκρίνονται στις προτιμήσεις των πελατών και οι επιχειρήσεις θα έχουν μεγαλύτερη σαφήνεια καθώς θα μεταβαίνουν σε δραστηριότητες μικρότερης εντάσεως άνθρακα.
Επιπλέον, αυτά τα μέτρα θα επιτρέψουν στους επενδυτές να ποσοτικοποιήσουν καλύτερα τους κινδύνους και τις αποδόσεις που σχετίζονται με τη βιωσιμότητα και οι ρυθμιστικές αρχές να τους αξιολογήσουν καλύτερα.
Οι κυβερνήσεις θα πρέπει να παραμείνουν ρεαλιστικές και να εξετάζουν τη διαθεσιμότητα και την ποιότητα των δεδομένων ενώ συνεργάζονται με τη βιομηχανία και τον χρηματοπιστωτικό τομέα για να αποφύγουν πολλαπλά συστήματα που είναι πιθανό να προκαλέσουν σύγχυση στην εφαρμογή και τη χρήση.
Από την ατζέντα στη δράση. Το ζήτημα του ESG ήταν ψηλά στην ατζέντα των παγκόσμιων ρυθμιστικών αρχών. Η ΕΕ ήταν η πρώτη που κυκλοφόρησε κριτήρια αναφοράς για το κλίμα και κανόνες για τη γνωστοποίηση βιώσιμων οικονομικών (SFDR). Το θέμα ΄τώρα λαμβάνει αυξημένη προσοχή και από τις ρυθμιστικές αρχές των ΗΠΑ, με την πολιτική για το κλίμα να αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα υπό την κυβέρνηση Μπάιντεν.
H Lydie Hudson είναι επικεφαλής του τμήματος Βιωσιμότητας, Έρευνας και Επενδύσεων της Credit Suisse.