Gen Z και Millennial δύο γενιές που παλεύουν με την οικονομική ανασφάλεια, τα υψηλά επίπεδα άγχους και τις αυξανόμενες κλιματικές ανησυχίες, φαίνεται να παραμένουν πιστές στις αξίες τους, σε έναν ταχέως μεταβαλλόμενο κόσμο.
.
Αυτό κατέδειξε η έρευνα «2024 Gen Z και Millennial» της Deloitte με 23.000 συμμετέχοντες από 44 χώρες (300 εξ’ αυτών από την Ελλάδα), για τις συνθήκες που διαμορφώνουν τον εργασιακό χώρο και τις κοινωνικές εμπειρίες αυτών των γενεών παγκοσμίως.
Στα βασικά συμπεράσματα της έρευνας περιλαμβάνονται:
- Η ανησυχία των δύο αυτών γενεών για το κόστος αλλά με σαφείς ενδείξεις αισιοδοξίας για την οικονομία και τα προσωπικά τους οικονομικά.
- Σχεδόν εννέα στους δέκα Gen Zs και Millennials παγκοσμίως αλλά και στην Ελλάδα δηλώνουν ότι ο σκοπός της εργασίας τους είναι σημαντικό κριτήριο για την ικανοποίηση που λαμβάνουν από αυτή. Είναι όλο και πιο πιθανό να απορρίψουν μια εργασία ή τους εργοδότες που δεν ευθυγραμμίζονται με τις αξίες τους.
- Καθώς η ανησυχία για την κλιματική αλλαγή αυξάνεται, πολλοί επιδιώκουν ενεργά να ευθυγραμμίσουν τη σταδιοδρομία και την καταναλωτική τους συμπεριφορά με τις περιβαλλοντικές τους αξίες.
- Το GenAI δημιουργεί αβεβαιότητα και επηρεάζει τις αποφάσεις για τη σταδιοδρομία ενός Gen Z ή millennial, αλλά η συχνή χρήση του αυξάνει σε μεγάλο βαθμό τη θετική αντίληψη γι’ αυτό.
- Η ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα, καθώς οι πολλές ώρες εργασίας προκαλούν άγχος.
- Οι πολιτικές επιστροφής στο γραφείο έχουν ανάμικτα αποτελέσματα, με ορισμένους να αναφέρουν οφέλη όπως η αυξημένη συμμετοχή και η συνεργασία, ενώ άλλοι βιώνουν αυξημένο άγχος και μειωμένη παραγωγικότητα.
«Οι δύο αυτές γενιές «βλέπουν όμως λόγους αισιοδοξίας για το επόμενο έτος και συνεχίζουν να πιέζουν για τις αλλαγές που θέλουν να δουν στον εργασιακό χώρο και την κοινωνία ευρύτερα», αναφέρει η Elizabeth Faber, Global Chief People & Purpose Officer της Deloitte.
Τι ισχύει στην Ελλάδα
Τα ελληνικά δεδομένα της έρευνας έδειξαν πως οι Gen Ζs και οι millennials, στη συντριπτική πλειοψηφία τους (9 στους 10), ζητούν η εργασία τους να υπηρετεί κάποιο σκοπό με τον οποίο να συντάσσονται.
«Είναι πιο αγχωμένοι συγκριτικά με τον παγκόσμιο μέσο όρο (53% για την Ελλάδα Vs 50% παγκοσμίως για τους GenZs και 41% για την Ελλάδα Vs 35% παγκοσμίως για τους millennials) και γι’ αυτό αναζητούν οι χώροι εργασίας να ευνοούν την καλύτερη ψυχική υγεία και να προσφέρουν ευελιξία, αλλά και ευκαιρίες για μάθηση και εξέλιξη στην καριέρα τους», δήλωσε η Ανάλια Κόκκορη, Audit Partner και People & Purpose Leader της Deloitte Ελλάδoς.
Αυτό κατέδειξε η έρευνα «2024 Gen Z και Millennial» της Deloitte με 23.000 συμμετέχοντες από 44 χώρες (300 εξ’ αυτών από την Ελλάδα), για τις συνθήκες που διαμορφώνουν τον εργασιακό χώρο και τις κοινωνικές εμπειρίες αυτών των γενεών παγκοσμίως.