Οι στόχοι μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα ορισμένων από τις μεγαλύτερες εισηγμένες εταιρείες είναι συλλογικά πολύ αδύναμοι, πράγμα που σημαίνει ότι αποτυγχάνουν να διαδραματίσουν το ρόλο τους στην πρόληψη των πιο καταστροφικών επιπτώσεων της υπερθέρμανσης του πλανήτη, όπως έδειξε έκθεση της Τρίτης.
.
Μελέτη 51 εταιρειών από το μη κερδοσκοπικό Ινστιτούτο NewClimate Institute και το Carbon Market Watch διαπίστωσε ότι είχαν δεσμευτεί να μειώσουν τις εκπομπές τους κατά 30% έως το 2030, κατά μέσο όρο, έναντι του 43% που απαιτείται για να περιοριστεί η υπερθέρμανση του πλανήτη στον 1,5 βαθμό Κελσίου (2,7 Φαρενάιτ) έως το 2050.
Παρόλο που 19 επιχειρήσεις είχαν βελτιωθεί τους τα τελευταία δύο χρόνια, οι στόχοι πολλών περιγράφονται ως ασαφείς και συνδέονται μόνο με ένα μέρος της επιχείρησής τους ή βασίζονται σε αντισταθμιστικά μέτρα αντί για μείωση των εκπομπών, με αποτέλεσμα οι πραγματικοί στόχοι να ανέρχονται σε 5%-20%, σύμφωνα με την έκθεση.
Μεταξύ των καλύτερων επιδόσεων έχουν η εταιρεία τροφίμων Mars, η εταιρεία λιανικής πώλησης H&M Group, και οι ενεργειακοί όμιλοι Enel και Iberdrola, οι οποίοι είχαν δεσμευτεί να μειώσουν τις εκπομπές τους κατά 50% έως 64%, αναφέρει η έκθεση.
"Τέσσερα χρόνια μετά την έναρξη της κρίσιμης δεκαετίας για την ανάληψη δράσης για την κλιματική αλλαγή, ορισμένες εταιρείες έχουν κατανοήσει την ανάγκη να θέσουν στόχους για το 2030, οι οποίοι να είναι ευθυγραμμισμένοι με την πιο πρόσφατη κλιματική επιστήμη και να τεκμηριώνονται από αξιόπιστα μέτρα για την επίτευξή τους", δήλωσε ο Frederic Hans του NewClimate Institute. "Ωστόσο, εξακολουθεί να υπάρχει μια ανησυχητική έλλειψη δέσμευσης και επείγουσας ανάγκης από πάρα πολλές εταιρείες να αναλάβουν αξιόπιστη δράση για το κλίμα".
Η έκθεση της Δευτέρας είναι η τρίτη επανάληψη του Corporate Climate Responsibility Monitor των ΜΚΟ, το οποίο επικεντρώνεται στις μεγαλύτερες εταιρείες με βάση τα έσοδα σε τομείς που έχουν σημασία για το κλίμα.
Ο Benja Faecks από το Carbon Market Watch δήλωσε ότι δείχνει την ανάγκη για αποτελεσματικότερη δράση. "Η κοινωνία των πολιτών, οι επενδυτές και οι κυβερνήσεις εξαρτώνται από διαφανείς και αξιόπιστους κανόνες για να διακρίνουν τα καλά τεκμηριωμένα σχέδια μετάβασης από εκείνα που παραμένουν ανεπαρκή και επιρρεπή στο greenwashing", δήλωσε ο Faecks.
Μεταξύ των καλύτερων επιδόσεων έχουν η εταιρεία τροφίμων Mars, η εταιρεία λιανικής πώλησης H&M Group, και οι ενεργειακοί όμιλοι Enel και Iberdrola.