H «Fast Fashion» δεν καινοτομεί όσο απαιτείται για τους στόχους του net-zero

Body

Οι κολοσσοί της fast fashion όπως η Hennes & Mauritz AB και η Inditex SA αγοράζουν ελάχιστες ποσότηtες μιας καινοτόμου ίνας, σε ένα χτύπημα στην προσπάθεια χρήσης πιο βιώσιμων υλικών, σύμφωνα με έναν προμηθευτή ανακύκλωσης κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων και για τις δύο μάρκες μόδας.

.

Ο Magnus Håkansson, προσωρινός διευθύνων σύμβουλος της Renewcell AB - η οποία παράγει circulose, έναν πολτό που έχει κατοχυρώσει ως εμπορικό σήμα, ο οποίος παρασκευάζεται από ανακυκλωμένο βαμβάκι και χρησιμοποιείται στη δημιουργία υλικών ένδυσης - προειδοποίησε ότι η μειωμένη ζήτηση των λιανοπωλητών έχει επιβαρύνει σοβαρά την επιχείρησή της. 

Η εταιρεία με έδρα τη Σουηδία άνοιξε πέρυσι το πρώτο της εμπορικό εργοστάσιο ανακύκλωσης, με δυνατότητα παραγωγής 60.000 μετρικών τόνων (66.000 τόνων) χαρτοπολτού. Ωστόσο, ο όγκος των παραγγελιών που ανέμενε από τον ιδιοκτήτη των Zara, H&M και άλλων λιανοπωλητών δεν έχει υλοποιηθεί. Η μετοχή έχει χάσει πάνω από το 80% της αξίας της τον τελευταίο μήνα και την Τρίτη η εταιρεία ανακοίνωσε λειτουργικές ζημίες ύψους 190,1 εκατ. κορόνων (17 εκατ. δολάρια) για τους πρώτους εννέα μήνες του έτους.

Η H&M, η οποία είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος της Renewcell, έχει δεσμευτεί ότι το 30% των υλικών που χρησιμοποιεί θα προέρχεται από ανακύκλωση μέχρι το 2025. Το 2022 είχε φθάσει μόλις το 23%. Η Inditex, η οποία πούλησε 621.244 τόνους ρούχων πέρυσι, έχει θέσει ως στόχο το 25% των νέων ινών μέχρι το 2030.

Η χημική ανακύκλωση που μετατρέπει τα παλιά υφάσματα σε νέα είναι ένας νέος τομέας καινοτομίας, με αρκετές νεοσύστατες επιχειρήσεις, όπως η Circ με έδρα το Danville της Βιρτζίνια και η Infinited Fiber με έδρα το Espoo της Φινλανδίας, να ανταγωνίζονται την Renewcell. Η τεχνολογία αντιμετωπίζει σημαντικά εμπόδια στην κλίμακα, συμπεριλαμβανομένης της έλλειψης χρηματοδότησης και της χλιαρής αποδοχής από τις μάρκες μόδας. Τα υφάσματα που κατασκευάζονται με αυτά τα νέα υλικά εξακολουθούν να είναι πιο ακριβά από τα φθηνότερα, παρθένα που παράγονται από πετρέλαιο, βαμβάκι και ξύλο.

Αρθρογράφος
Κύριος χαρακτηρισμός περιεχομένου
Image
Επικεφαλίδα

Η H&M, η οποία είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος της Renewcell, έχει δεσμευτεί ότι το 30% των υλικών που χρησιμοποιεί θα προέρχεται από ανακύκλωση μέχρι το 2025. Το 2022 είχε φθάσει μόλις το 23%.