Η Γαλλία θα ζητήσει υποστήριξη από άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης για μια ελάχιστη τιμή στις πτήσεις στην Ευρώπη σε μια προσπάθεια να μειώσει τη συμβολή του κλάδου των αερομεταφορών στην κλιματική αλλαγή, δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών Κλεμέν Μπον σύμφωνα με το Reuters.
.
Η κίνηση, εάν εγκριθεί, θα πλήξει τις αεροπορικές εταιρείες που προσφέρουν εξαιρετικά φθηνούς ναύλους. Ωστόσο, μπορεί να δυσκολευτεί να κερδίσει επαρκή υποστήριξη μεταξύ των χωρών της ΕΕ, οι οποίες περιλαμβάνουν νησιωτικά έθνη που βασίζονται στις αεροπορικές μεταφορές, και περιοχές με τουριστικούς τομείς που ενισχύονται από πτήσεις χαμηλού κόστους.
Στόχος της Γαλλίας είναι να «ανοίξει τη συζήτηση για τη δίκαιη κοινωνική και περιβαλλοντική τιμή ενός αεροπορικού εισιτηρίου», δήλωσε ο Μπον.
"Δεν είναι θέμα πολλαπλασιασμού επί δέκα της τιμής των εισιτηρίων. Γιατί; Γιατί υπάρχουν και άνθρωποι που παίρνουν ένα αεροπλάνο μια φορά στη ζωή τους, που δεν έχουν πολλά χρήματα - είναι επίσης μια ελευθερία, ένα μέσο μεταφοράς που μπορεί" μην προορίζεται μόνο για τους πλούσιους», είπε.
Αξιωματούχοι της ΕΕ είπαν στο Reuters ότι χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Ολλανδίας και του Βελγίου, υποστηρίζουν κατ' αρχήν την ιδέα. Η Αυστρία είχε προτείνει προηγουμένως μια ελάχιστη τιμή, αλλά αντιμετώπισε νομικές πολυπλοκότητες για να την προωθήσει, δήλωσαν αξιωματούχοι της ΕΕ.
«Νομίζω ότι είναι μια συζήτηση που πρέπει να κάνουμε σε επίπεδο ΕΕ», είπε ο Μπον.
Η απόκτηση ευρύτερης υποστήριξης θα μπορούσε να αποδειχθεί πρόκληση. Οι συνομιλίες μεταξύ των χωρών της ΕΕ για τους φόρους στα αεροπορικά καύσιμα έχουν φτάσει σε αδιέξοδο, με ορισμένες κυβερνήσεις να αντιτίθενται στην ψήφιση μέτρων που θα μπορούσαν να αυξήσουν τις τιμές για τους ψηφοφόρους ενόψει των ευρωεκλογών του επόμενου έτους.
Η ΕΕ έχει ορισμένα μέτρα για να περιορίσει τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των πτήσεων. Οι ευρωπαϊκές πτήσεις θα πληρώσουν υψηλότερο τίμημα για τις εκπομπές CO2 τους τα επόμενα χρόνια, στο πλαίσιο της αγοράς άνθρακα της ΕΕ.
Μια ελάχιστη τιμή εισιτηρίου θα μπορούσε να διαταράξει το επιχειρηματικό μοντέλο των αερομεταφορέων όπως η Ryanair, η οποία προσφέρει εξαιρετικά χαμηλούς ναύλους σε ορισμένα δρομολόγια εντός της Ευρώπης. Η Ryanair έκλεισε τη βάση των δύο αεροσκαφών της στο αεροδρόμιο Zaventem των Βρυξελλών τον περασμένο χειμώνα, κατηγορώντας αυξημένες χρεώσεις και φόρους, αφού το Βέλγιο εισήγαγε φόρο 10 ευρώ ανά επιβάτη για πτήσεις μικρότερες από 500 χλμ. και εισφορά δύο ευρώ ανά αναχωρούντα επιβάτη στα δρομολόγια της ΕΕ .
Ορισμένες βιομηχανικές ομάδες αντιτάχθηκαν στην ιδέα. Σε επιστολή προς τις χώρες της ΕΕ την περασμένη εβδομάδα, η Airlines for Europe ανέφερε ότι μια ελάχιστη τιμή θα παραβίαζε έναν νόμο της ΕΕ που επιτρέπει στις αεροπορικές εταιρείες να ορίζουν ελεύθερα τις τιμές τους.
«Δεν υποστηρίζουμε πρωτοβουλίες που θα παραβίαζαν τα κατοχυρωμένα δικαιώματα σύμφωνα με το δίκαιο της ΕΕ για τις αεροπορικές εταιρείες», ανέφεραν στην επιστολή, την οποία είδε το Reuters.
Οι ευρωπαϊκές πτήσεις θα πληρώσουν υψηλότερο τίμημα για τις εκπομπές CO2 τους τα επόμενα χρόνια, στο πλαίσιο της αγοράς άνθρακα της ΕΕ.