Η σουηδική εταιρεία Northvolt AB βρίσκεται κοντά σε συμφωνία για την κατασκευή εργοστασίου μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων κοντά στο Μόντρεαλ, ένα έργο που αναμένεται να έχει αξία περίπου 7 δισεκατομμυρίων δολαρίων Καναδά (5,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων), σύμφωνα με άτομα που γνωρίζουν το θέμα.
.
Οι κυβερνήσεις του Καναδά και του Κεμπέκ ετοιμάζονται να δώσουν οικονομική βοήθεια στη Northvolt που μπορεί να ανέλθει σε δισεκατομμύρια, μετά από παρόμοια συμφωνία με τη Volkswagen AG για την κατασκευή εργοστασίου μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων στο Οντάριο, ανέφεραν οι ίδιοι. Μια ανακοίνωση είναι πιθανό να γίνει τις επόμενες εβδομάδες, αν και οι διαπραγματευτές εξακολουθούν να εργάζονται για τις τελικές λεπτομέρειες, είπαν, μιλώντας υπό τον όρο να μην κατονομαστούν, επειδή το θέμα είναι ιδιωτικό.
Μια συμφωνία με τη Northvolt ευθυγραμμίζεται με τις φιλοδοξίες του πρωθυπουργού Τζάστιν Τριντό να κατακτήσει ο Καναδάς ένα σημαντικό κομμάτι της βορειοαμερικανικής αλυσίδας εφοδιασμού ηλεκτρικών οχημάτων, με τεράστιο κόστος για το δημόσιο ταμείο. Η κυβέρνηση του Τριντό, καθώς και η κυβέρνηση του Οντάριο, έχουν υποσχεθεί περισσότερα από 14 δισεκατομμύρια δολάρια Καναδά στη Volkswagen για το προτεινόμενο εργοστάσιό της στο Σεντ Τόμας του Οντάριο. Βρίσκονται επίσης σε συνομιλίες με την Stellantis NV για ένα εργοστάσιο μπαταριών EV στην πόλη Windsor του Οντάριο, απέναντι από τα σύνορα με το Ντιτρόιτ.
Το ποσό των κρατικών χρημάτων που διακυβεύεται είναι μεγάλο, διότι οι Καναδοί αξιωματούχοι προσπαθούν να αντιστοιχίσουν τα κίνητρα που θα λάμβαναν οι εταιρείες βάσει του νόμου περί μείωσης του πληθωρισμού, εάν κατασκεύαζαν τις παραγωγικές εγκαταστάσεις τους στις ΗΠΑ. Ο αμερικανικός νόμος, που υπογράφηκε από τον πρόεδρο Τζο Μπάιντεν πέρυσι, προσφέρει συνεχείς επιδοτήσεις για εργοστάσια παραγωγής μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων και όχι απλώς το κόστος κατασκευής νέων μονάδων.
Το έργο της Northvolt -που θα κατασκευαστεί στο Saint-Basile-le-Grand, περίπου 25 χιλιόμετρα (16 μίλια) ανατολικά του Μόντρεαλ- πρόκειται να περιλαμβάνει ένα εργοστάσιο καθόδου, μια γραμμή συναρμολόγησης κυψελών μπαταριών και μια εγκατάσταση ανακύκλωσης, ανέφεραν οι άνθρωποι. Εάν κατασκευαστεί σύμφωνα με το σχέδιο, θα είναι μια από τις μεγαλύτερες επενδύσεις του ιδιωτικού τομέα που έχουν γίνει ποτέ στο Κεμπέκ, τη δεύτερη πολυπληθέστερη επαρχία του Καναδά.
Επιλέγοντας το Κεμπέκ, η Northvolt, η οποία δηλώνει ότι στόχος της είναι να κατασκευάσει την «πιο πράσινη μπαταρία στον κόσμο», θα επωφεληθεί από τη χαμηλού κόστους και καθαρή υδροηλεκτρική ενέργεια της επαρχίας.
«Η Northvolt πραγματοποιεί επί του παρόντος μια μελέτη εγκατάστασης στη Βόρεια Αμερική, αναλύοντας πολλαπλές πιθανές τοποθεσίες στις ΗΠΑ και τον Καναδά. Η διαδικασία αυτή βρίσκεται ακόμη σε εξέλιξη και δεν έχει ληφθεί οριστική επενδυτική απόφαση», δήλωσε ο εκπρόσωπος της Northvolt, Anders Thor, μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Η Northvolt με έδρα τη Στοκχόλμη, η οποία ιδρύθηκε από πρώην στελέχη της Tesla Inc. το 2016, έχει μια κύρια μονάδα παραγωγής στο Skelleftea της Σουηδίας και δύο άλλα εργοστάσια στα σκαριά στην Ευρώπη. Η εταιρεία έχει συνεργασίες με τις Volvo Group, BMW και Volkswagen και λέει ότι έχει περισσότερα από 55 δισεκατομμύρια δολάρια σε συμβόλαια.
Το Κεμπέκ έχει καταβάλει μεγάλες προσπάθειες για τη δημιουργία ενός κόμβου για την κατασκευή μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων. Η General Motors Co. και η Posco Future M Co. έχουν εξασφαλίσει το ήμισυ της χρηματοδότησης για ένα προτεινόμενο εργοστάσιο καθόδου 600 εκατομμυρίων δολαρίων Καναδά στην πόλη Becancour από την επαρχιακή και την ομοσπονδιακή κυβέρνηση. Η Ford Motor Co. και η γερμανική BASF SE έχουν επίσης εκδηλώσει ενδιαφέρον για επενδύσεις στην περιοχή.
moneyreview.gr με πληροφορίες από Bloomberg
Η Northvolt με έδρα τη Στοκχόλμη, η οποία ιδρύθηκε από πρώην στελέχη της Tesla Inc. το 2016, έχει μια κύρια μονάδα παραγωγής στο Skelleftea της Σουηδίας και δύο άλλα εργοστάσια στα σκαριά στην Ευρώπη.