Σε μια δεκαετία τα πράγματα στην ηλεκτροκίνηση θα είναι πολύ διαφορετικά από σήμερα, καθώς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα έχουν ισχυρή παρουσία στους δρόμους. Όμως πρέπει πρώτα να υπάρξει ένα εκτεταμένο δίκτυο υποδομών, σε όλους τους τομείς της ηλεκτροκίνησης, για να μπορέσει να συνεχίσει απρόσκοπτα η ανοδική της πορεία. Πρέπει να πραγματοποιηθούν έξι βασικά στοιχεία για τη διασφάλιση του μέλλοντος της ηλεκτροκίνησης.
.
Μπορεί η ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα να επιταχύνεται, όμως η ανάπτυξη εξαρτάται από την τιμή κτήσης των οχημάτων. Είναι γεγονός ότι το τελευταίο διάστημα με την αύξηση του πληθωρισμού, οι τιμές των αυτοκινήτων έχουν αυξηθεί, απόρροια της αύξησης των τιμών των πρώτων υλών και των ακριβών συστημάτων υποβοήθησης οδηγού, της αύξησης της ασφάλειας και της προσπάθειας μείωσης του συνολικού αποτυπώματος ενός οχήματος. Οι ελλείψεις μπαταριών, σε συνδυασμό με την μειωμένη τιμή των αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης, παρουσιάζουν σοβαρές προκλήσεις για τους στόχους πωλήσεων EV.
Η Ευρώπη και οι ΗΠΑ εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από εισαγωγές πρώτων υλών και μπαταριών, κυρίως από την Κίνα. Έτσι αποφάσισαν να πάρουν στα χέρια τους την παραγωγή και να κατασκευάσουν τα δικά τους εξαρτήματα και μπαταρίες. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες επενδύουν στην αγορά μπαταριών, δημιουργώντας εργοστάσια που θα μπορούν να στηρίξουν τις αυξημένες ανάγκες.
Ένα δεύτερο, καθοριστικό στοιχείο για το μέλλον της ηλεκτροκίνησης είναι ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πρέπει να γίνουν καταναλωτές καθαρής και πράσινης ενέργειας. Σήμερα λίγο περισσότερο από το 3% του τομέα των μεταφορών λειτουργεί με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Η παραγωγή ανανεώσιμων πηγών ενέργειας πρέπει να αυξηθεί, σε σημείο που να μην χρειάζονται ορυκτά καύσιμα για την χρήση ηλεκτρικής ενέργειας. Οι ΗΠΑ στοχεύουν η ηλεκτρική ενέργεια να είναι «καθαρή» έως το 2035. Η ΕΕ επιδιώκει να αφαιρέσει τους υδρογονάνθρακες από το ενεργειακό της μείγμα, προτείνοντας μάλιστα να αυξήσει τον στόχο για καθαρές πηγές ενέργειας για το 2030 από το 40% σε 45%.
Οι σταθμοί φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων αποτελούν ένα τρίτο στοιχείο της ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης. Η αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων προϋποθέτει ανάπτυξη του δικτύου φόρτισης. Χωρίς την ύπαρξη δημόσιου δικτύου ταχυφορτιστών δεν θα μπορέσει να αναπτυχθεί η ηλεκτροκίνηση, καλύπτοντας, κυρίως, τους ιδιοκτήτες που δεν έχουν εξασφαλισμένο μέρος φόρτισης. Παράλληλα, θα πρέπει να υπάρξει ένα καλά οργανωμένο δίκτυο ταχυφορτιστών στους αυτοκινητόδρομους για όσους χρειάζονται γρήγορη φόρτιση κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού. Σημαντικό στοιχείο σε αυτή την περίπτωση είναι η χαμηλή ενεργειακή τιμή της Kwh από τους παρόχους. Υπολογίζεται ότι 2,8 εκατομμύρια δημόσιοι φορτιστές θα πρέπει να εγκατασταθούν στην Ευρώπη και 2,4 εκατομμύρια ιδιωτικοί φορτιστές στο χώρο εργασίας.
Η τεχνολογία Vehicle-to-Grid (V2G) είναι η επόμενη εξέλιξη και αποτελεί ένα ακόμη σημαντικό στοιχείο ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης. Αν και βρίσκεται ακόμη σε πρώιμο στάδιο ανάπτυξης, θα βοηθήσει το δίκτυο σε ώρες αυξημένης ζήτησης. Είναι σύστημα όπου το αυτοκίνητο που είναι σταθμευμένο στο πάρκινγκ δίνει ηλεκτρική ενέργεια σε ώρες αιχμής και φορτίζει σε ώρες που η ζήτηση είναι χαμηλή. Μάλιστα από τη διαφορά πώλησης ηλεκτρικής ενέργειας σε αυξημένη τιμή τις ώρες αιχμής και αγορά της ίδιας ηλεκτρικής ενέργειας σε χαμηλότερη τιμή σε ώρες που δεν χαρακτηρίζονται ώρες αιχμής, προκύπτει ένα επιπλέον όφελος για τον κάτοχο από την διαφορά τιμολογίων.
Η ψηφιοποίηση των δεδομένων αποτελεί ένα ακόμη στοιχείο ανάπτυξης. Εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα θα παράγουν πολλά δεδομένα που θα βοηθήσουν στις οδικές μεταφορές. Η αποθήκευση δεδομένων, θα συμβάλει στην μεγαλύτερη ασφάλεια των μεταφορών, ενώ θα βοηθήσει τα μέγιστα την αυτόνομη οδήγηση, η οποία τα επόμενα χρόνια θα παίξει σημαντικό ρόλο στην αυτοκίνηση.
Τέλος, η νέα πτυχή της ηλεκτροκίνησης θα δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας. Στις ΗΠΑ υπολογίζεται ότι θα ανοίξουν δύο εκατομμύρια νέες θέσεις εργασίας μέχρι το 2035. Ομοίως, περίπου 1,1 εκατομμύρια μόνιμες θέσεις εργασίας θα δημιουργηθούν στην Ευρώπη. Αυτές οι νέες θέσεις θα απαιτούν ειδικές γνώσεις σε σχέση με αυτές που χρειάζονταν στα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης. Στο δρόμο προς την ηλεκτροκίνηση πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες δεσμεύονται να προστατεύσουν τις θέσεις εργασίας και το διοικητικό προσωπικό. Ωστόσο, οι κυβερνήσεις πρέπει επίσης να υποστηρίξουν τη μετάβαση στις δεξιότητες και να επενδύσουν σε θέσεις μαθητείας και αναγνωρισμένα προσόντα όλων όσων ασχολούνται με τους ηλεκτροκινητήρες.
Η Ευρώπη και οι ΗΠΑ εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από εισαγωγές πρώτων υλών και μπαταριών, κυρίως από την Κίνα. Έτσι αποφάσισαν να πάρουν στα χέρια τους την παραγωγή και να κατασκευάσουν τα δικά τους εξαρτήματα και μπαταρίες. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες επενδύουν στην αγορά μπαταριών, δημιουργώντας εργοστάσια που θα μπορούν να στηρίξουν τις αυξημένες ανάγκες.