Μέσα σε μόλις δύο χρόνια, η Γαλλία έχει διασφαλίσει τουλάχιστον 10 δισ. ευρώ μέσω επικείμενων επενδύσεων σε μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων και άλλου είδους σχετικά υλικά, με αποτέλεσμα να ηγείται της ευρωπαϊκής κούρσας για πράσινες τεχνολογίες. Το οικοσύστημα που δημιουργεί σταδιακά η Γαλλία δεν περνά σε καμία περίπτωση απαρατήρητο, καθώς κατά μήκος της Γηραιάς Ηπείρου γίνονται προσπάθειες προσέλκυσης κεφαλαίων για καθαρές τεχνολογίες, αφενός για να μειωθεί η εξάρτηση από την Κίνα, αφετέρου για να αυξηθεί η ανταγωνιστικότητα απέναντι στις ΗΠΑ.
.
Συγκεκριμένα, το ορόσημο των 10 δισ. ευρώ επετεύχθη πριν από μερικούς μήνες, όταν η εταιρεία κατασκευής μπαταριών ProLogium Technology με έδρα την Ταϊβάν επέλεξε -ανάμεσα σε 90 τοποθεσίες σε 13 χώρες- την Δουνκέρκη για να στήσει το πρώτο εργοστάσιό της στην Ευρώπη. Η επιλογή αυτή ήρθε ως αποτέλεσμα «μιας πολύ σημαντικής και καθοριστικής συνάντησης» του ιδρυτή της, Vincent Yang, με τον Γάλλο πρόεδρο Emmanuel Macron, όπως δήλωσε ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος της εταιρείας στο τμήμα διεθνούς ανάπτυξης.
Σύμφωνα με τον ίδιο, στη συνέχεια υπήρξε μεγάλη στήριξη από τη γαλλική κυβέρνηση, την περιοχή και τις τοπικές αρχές, με αποτέλεσμα εν τέλει η ProLogium να δεσμευτεί για επένδυση έως 5,2 δισ. ευρώ.
Έχοντας διασφαλίσει τις επενδύσεις αυτές, ο Γάλλος πρόεδρος προβάλλει το αποτύπωμα στην τοπική κοινωνία (εκτιμάται αύξηση 16.000 θέσεων εργασίας τα επόμενα 10 χρόνια), η οποία παραδοσιακά στηρίζει την ακροδεξιά αντίπαλό του, Marine Le Pen. Παράλληλα, προβάλλει την πρόοδο που γίνεται σε ορισμένους τομείς, ώστε να απορροφήσει τις αντιδράσεις για το εξαιρετικά αντιδημοφιλές σχέδιο για αύξηση του ορίου συνταξιοδότησης στη χώρα.
Κλιμακώνεται η ένταση
Ταυτόχρονα όμως, η πρόοδος αυτή αποτελεί παράδειγμα για ολόκληρη την Ευρώπη, η οποία εξαρτάται σχεδόν εξ ολοκλήρου από τις μπαταρίες που κατασκευάζονται στην Ασία και προσπαθεί να δημιουργήσει ένα ανταγωνιστικό οικοσύστημα με φοροαπαλλαγές και επιχορηγήσεις. Ενδεικτικά, η ProLogium ενδέχεται να λάβει έως και 1,5 δισ. ευρώ σε επιχορηγήσεις από τις γαλλικές αρχές, σύμφωνα με την εφημερίδα Les Echos. Αντίστοιχα, η Γερμανία υποσχέθηκε 1 δισ. ευρώ σε κρατική στήριξη προς τη σουηδική εταιρεία κατασκευής μπαταριών Northvolt για την ανέγερση εργοστασίου στη χώρα.
Εξ ου και γίνεται λόγος για αυξημένο ανταγωνισμό μεταξύ των ίδιων των ευρωπαϊκών χωρών. «Συμβάλλει στην περαιτέρω ανάπτυξη ενός πόλου στη βόρειο Γαλλία, ο οποίος μετατρέπεται σε κρίσιμο κομμάτι της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση», δήλωσε από την πλευρά του ο Alexandre Marian, εκτελεστικός διευθυντής της συμβουλευτικής εταιρείας Alixpartners. «Δεν θα έπρεπε να το βλέπουμε αυτό σαν Γαλλία εναντίον Γερμανίας και ποιος νικά ή ποιος χάνει. Είναι καλό για την Ευρώπη και αυτό έχει σημασία», συμπλήρωσε ο ίδιος, μιλώντας στο Bloomberg.
Εκτός από την ανάγκη απεξάρτησης από την Κίνα, τα σχέδια της Ευρώπης σχετικά με τις πράσινες τεχνολογίες επισπεύθηκαν μετά την εφαρμογή του αμερικανικού νόμου για τη μείωση του πληθωρισμού (IRA), ο οποίος έγινε «μαγνήτης» για τις βιομηχανίες, προσφέροντας φοροαπαλλαγές 370 δισ. δολαρίων για την μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος, καθώς και κίνητρα για την ενίσχυση της εγχώριας παραγωγής.
Πηγή: moneyreview.gr με πληροφορίες από Bloomberg
Το οικοσύστημα που δημιουργεί σταδιακά η Γαλλία δεν περνά σε καμία περίπτωση απαρατήρητο, καθώς κατά μήκος της Γηραιάς Ηπείρου γίνονται προσπάθειες προσέλκυσης κεφαλαίων για καθαρές τεχνολογίες.