Την 1η Απριλίου 2023, η KLM Royal Dutch Airlines ένωσε τις δυνάμεις της με τη φοιτητική ομάδα της AeroDelft για να εργαστεί στο Project Phoenix που αφορά στην κατασκευή ενός αεροσκάφους που κινείται με υδρογόνο. Η ανάπτυξη και η δοκιμή ενός τέτοιου αεροσκάφους θα παρουσιάσει σημαντικά πορίσματα σχετικά με τον τρόπο εφαρμογής του συγκεκριμένου καυσίμου στην αεροπορία, συμπεριλαμβανομένου και του σχεδιασμού δεξαμενών υγρού υδρογόνου και κρίσιμων χαρακτηριστικών ασφαλείας. Αυτό τοποθετεί την KLM στην πρώτη γραμμή της ανάπτυξης νέων τεχνολογιών στις αερομεταφορές.
.
Όπως επισημαίνεται σε σχετικό δελτίο Τύπου, η KLM και η AeroDelft συμμερίζονται την ιδέα ότι τα αεροπορικά ταξίδια είναι απαραίτητα για την ζωή των ανθρώπων και για διάφορους τομείς δραστηριοτήτων, αλλά και ότι η καινοτομία στην αεροπορία είναι θέμα ζωτικής σημασίας. Η KLM ξεκίνησε να συνεργάζεται με τη φοιτητική ομάδα του AeroDelft προκειμένου να συμμετέχει σε οικοσυστήματα που σχετίζονται με τις τεχνολογίες του μέλλοντος, όπως οι πτήσεις με χρήση υδρογόνου.
Το ProjectPhoenix
Στόχος του Project Phoenix της AeroDelft είναι η κατασκευή ενός αεροσκάφους που θα τροφοδοτείται από υδρογόνο. Το έργο περιλαμβάνει την δημιουργία ενός drone, του Phoenix-Prototype, το οποίο θα χρησιμεύσει ως προπομπός για την ανάπτυξη του πρώτου επανδρωμένου αεροσκάφους υγρού υδρογόνου-ηλεκτρικού, του Phoenix Full-Scale.
Το Phoenix Prototype λειτουργεί με έναν ηλεκτροκινητήρα που τροφοδοτείται από υγρό υδρογόνο και τεχνολογία κυψελών καυσίμου. Η πρώτη πτήση του drone έχει ήδη πραγματοποιηθεί, συμβάλλοντας σημαντικά στην συλλογή πληροφοριών από την AeroDelft σχετικά με τις πτήσεις με υδρογόνο. Συγκεκριμένα, για το αν το droneμπορούσε να πετάξει με υγρό υδρογόνο και αν υπήρχε δυνατότητα ελέγχου από το έδαφος.
Το drone αποτελεί σημείο εκκίνησης για το επανδρωμένο αεροσκάφος που θα πετά με υδρογόνο: το Phoenix Full Scale. Η ομάδα έχει κατασκευάσει το πλαίσιο για το PhoenixFullScale και δοκιμάζει τα συστήματα υδρογόνου μέσα σε αυτό. Παράλληλα, στοχεύει να πετάξει το επανδρωμένο αεροσκάφος της το 2024 χρησιμοποιώντας αέριο υδρογόνο και αργότερα υγρό υδρογόνο, το 2025.
Η φοιτητική ομάδα AeroDelft
Η AeroDelft αποτελείται από μια ομάδα 50 φοιτητών που σπουδάζουν στο Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο του Ντελφτ. Aποστολή της AeroDelft είναι να αποδείξει και να προωθήσει το υδρογόνο ως εναλλακτική λύση στα συμβατικά καύσιμα των αερομεταφορών.
Ο κ. Barry ter Voert, CXO&EVPΕπιχειρησιακής Ανάπτυξης δήλωσε:
«Η KLM θέλει να διαδραματίσει έναν ηγετικό ρόλο στην αεροπορική καινοτομία και αναζητά ευκαιρίες για να επισπεύσει τις εξελίξεις. Το μυαλό και οι λύσεις της νεότερης γενιάς είναι απαραίτητα για να μπορέσουμε να σκεφτούμε έξω από τα καθιερωμένα. Ο ενθουσιασμός και η σκληρή δουλειά της AeroDelft βοηθούν ιδιαίτερα σε αυτό».
Ο κος Wouter van der Linden, Υπεύθυνος Ομάδας της AeroDelft, δήλωσε:
«Είμαστε τόσο χαρούμενοι που συνεργαζόμαστε με την KLM για το μέλλον της αεροπορίας, είναι μεγάλη επιβράβευση για εμάς να έχουμε την υποστήριξη ενός τόσο μεγάλου παίκτη της βιομηχανίας. Μαζί θα εργαστούμε σκληρά για την υλοποίηση νέων, καινοτόμων τεχνολογιών και για την εκπαίδευση των μηχανικών του μέλλοντος.»
Η ανάπτυξη και η δοκιμή ενός τέτοιου αεροσκάφους θα παρουσιάσει σημαντικά πορίσματα σχετικά με τον τρόπο εφαρμογής του συγκεκριμένου καυσίμου στην αεροπορία,