Οκτώ στις 10 (83%) ΜμΕ δήλωσαν ότι έχουν εφαρμόσει μια στρατηγική ESG, αλλά μόνο το 37% έχει σαφή οδικό χάρτη για το πώς να το επιτύχει αυτό, διαπίστωσε η έκθεση Catalysts of Sustainability της DBS, της μεγαλύτερης τράπεζας στη Νοτιοανατολική Ασία.
.
Κατά μέσο όρο, οι ασιατικές εταιρείες διαθέτουν επί του παρόντος το 18% του προϋπολογισμού τους σε έργα ESG και η έκθεση αναφέρει ότι αυτό αναμένεται να αυξηθεί στο 19,8% τα επόμενα τρία χρόνια.
Τα περιβαλλοντικά έργα θα αντιπροσωπεύουν τη «μερίδα του λέοντος στις επενδύσεις βιωσιμότητας», καθώς το 90% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι οι περιβαλλοντικοί παράγοντες θα έχουν τη μεγαλύτερη επίδραση στη βιομηχανία τους.
Η διαχείριση των απορριμμάτων, η κλιματική αλλαγή και το αποτύπωμα άνθρακα ονομάστηκαν ως βασικοί τομείς εστίασης, ενώ τα ασαφή πρότυπα αναφοράς και οι οικονομικές ανησυχίες προσδιορίστηκαν ως τα πιο συνηθισμένα εμπόδια στην υιοθέτηση ESG.
Η έλλειψη ενός ομοιογενούς πλαισίου ή τυποποιημένων κατευθυντήριων γραμμών θα μπορούσε να οδηγήσει σε ασυνέπειες στη μέτρηση της επιτυχίας και της απόδοσης, σύμφωνα με την έρευνα σε 800 επιχειρήσεις στην Ινδία, την Κίνα, την Ταϊβάν, το Χονγκ Κονγκ, την Ινδονησία και τη Σιγκαπούρη.
«Προφανώς θα θέλατε να μετρήσετε την πρόοδό σας στην ESG. Διαφορετικά, πώς θα προσπαθήσετε να βελτιωθείτε;», ανέφερε στην έκθεση ένα στέλεχος κατασκευαστικής και μηχανολογικής εταιρείας στη Σιγκαπούρη. «Αλλά υπάρχουν πολλές προκλήσεις όσον αφορά τη συμφωνία σχετικά με τις μετρήσεις που θα χρησιμοποιηθούν».
Κατά συνέπεια, επτά στους 10 ερωτηθέντες (72%) δήλωσαν ότι θα πρέπει να προσλάβουν εξειδικευμένα ταλέντα για να εκτελέσουν έργα ESG, αλλά δεν έχουν πόρους για να το πράξουν, σε αντίθεση με τους μεγαλύτερους ομόλογους τους.
Ο Helge Muenkel, Group Chief Sustainability Officer της DBS Bank, δήλωσε: «Οι ΜμΕ αντιμετωπίζουν όλο και μεγαλύτερη πίεση να γίνουν πιο «πράσινες», καθώς το οικοσύστημα της αλυσίδας εφοδιασμού τους συχνά περιλαμβάνει μεγάλες επιχειρήσεις, πολλές από τις οποίες έχουν υιοθετήσει ή αναγκάζονται όλο και περισσότερο να υιοθετήσουν στρατηγικές και πρότυπα ESG. Οι ΜμΕ αναγνωρίζουν την ανάγκη για πιο βιώσιμα επιχειρηματικά μοντέλα και αλυσίδες εφοδιασμού, αλλά δυσκολεύονται να αναπτύξουν και να εφαρμόσουν στρατηγικές ESG».
Η έκθεση αναφέρει ότι οι ΜμΕ τείνουν να δίνουν προτεραιότητα σε πρωτοβουλίες που θα μπορούσαν να βελτιώσουν την κατώτατη γραμμή τους και σε δράσεις που μπορούν να αναληφθούν άμεσα. «Έχουμε τη μακροπρόθεσμη αποστολή μας, αλλά όχι τις στρατηγικές μας», δήλωσε ο επικεφαλής μιας κινεζικής εταιρείας ακινήτων και κατασκευών. «Απλώς δεν έχουμε πόρους για να ερευνήσουμε και να σχεδιάσουμε πρωτοβουλίες ESG για τα επόμενα δέκα χρόνια» συμπλήρωσε.
Σύμφωνα με τη μελέτη, τα κυριότερα κίνητρα για τις ΜΜΕ που συμμετείχαν στην έρευνα για την υιοθέτηση πρωτοβουλιών ESG ήταν η συμμόρφωση με τους κανονισμούς, η προσέλκυση ταλέντων, η αύξηση των εσόδων, η ικανοποίηση των ενδιαφερομένων μερών και η ορθή συμπεριφορά.
Το 2021, μια έκθεση του ΟΟΣΑ σχετικά με τις πρωτοβουλίες ESG στις ασιατικές ΜμΕ εξέφρασε την ανησυχία ότι οι ΜμΕ αποτελούν περίπου το 97-99% των επιχειρήσεων στην περιοχή ASEAN και είναι επίσης υπεύθυνες για ένα σημαντικό μέρος της βιομηχανικής ρύπανσης, καθώς ρυθμίζονται λιγότερο αυστηρά από τις μεγάλες επιχειρήσεις.
Σύμφωνα με την έκθεση, η πίεση στην αλυσίδα εφοδιασμού από τις μεγαλύτερες εταιρείες και οι πράσινες δημόσιες συμβάσεις θα μπορούσαν να επηρεάσουν τις ΜμΕ να λάβουν μεγαλύτερα μέτρα για τo ESG αντί να επικεντρωθούν στην κερδοφορία.
Σύμφωνα με νέα έρευνα, μόνο το 37% των ΜμΕ στην Ασία δηλώνουν ότι έχουν έναν σαφή οδικό χάρτη για το πώς να επιτύχουν τους στόχους ESG τους, σύμφωνα με μια νέα έκθεση.