Γερμανία: Το πείραμα με μηνιαία κάρτα μεταφορών 9 €, εξοικονόμησε 1,8 εκατ. τόνους εκπομπών CO2

Body

H κάρτα διαδρομών που επέτρεπε στους επιβάτες να χρησιμοποιούν τις τοπικές δημόσιες συγκοινωνίες σε όλη τη Γερμανία με μόνο 9 ευρώ το μήνα απέτρεψε περίπου 1,8 εκατομμύρια τόνους εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά τη διάρκεια των τριών μηνών που το πρόγραμμα διήρκεσε, δήλωσε η ένωση γερμανικών εταιρειών μεταφορών, VDV.

.

Από την έναρξη του προγράμματος, την 1η Ιουνίου, με στόχο τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και την ανακούφιση από την κρίση κόστους ζωής, πουλήθηκαν περίπου 52 εκατομμύρια εισιτήρια, το 1/5 απ′ αυτά σε άτομα που δεν χρησιμοποιούσαν συνήθως τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Το πρόγραμμα αναμένεται να λήξει την Τετάρτη, 31/8.

Επίσης, πραγματοποιήθηκαν περίπου 1 δισεκατομμύριο ταξίδια το μήνα από τον Ιούνιο έως τον Αύγουστο, ανέφερε η VDV τη Δευτέρα. Από αυτά τα ταξίδια, περίπου το 10% θα γινόταν συνήθως με αυτοκίνητο, είπε η VDV, η οποία ρώτησε 78.000 άτομα σχετικά με το εισιτήριο.

«Η δημοτικότητα των εισιτηρίων των 9 ευρώ ήταν αμείωτη και η θετική επίδρασή τους στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής είναι επαληθεύσιμη», ανέφερε η VDV. Πρόσθεσε ότι οι εκπομπές που εξοικονομήθηκαν ήταν ισοδύναμες με την ισχύ 350.000 σπιτιών. Παρόμοια μείωση θα σημειωθεί κατά τη διάρκεια ενός έτους εάν η Γερμανία εισαγάγει όριο ταχύτητας στους αυτοκινητόδρομους της. Ένα τυπικό επιβατικό όχημα εκπέμπει περίπου 4,6 τόνους άνθρακα ετησίως.

Το μέτρο των φθηνότερων ναύλων τέθηκε σε εφαρμογή για να καταστήσει τις μεταφορές πιο προσιτές για τους ανθρώπους που νιώθουν την πίεση του αυξανόμενου πληθωρισμού και των υψηλότερων τιμών της ενέργειας από τότε που ξεκίνησε ο πόλεμος στην Ουκρανία τον Φεβρουάριο.

29 Αυγούστου 2022, Βερολίνο: Πολλοί άνθρωποι κατεβαίνουν από το ειδικό τρένο στο σταθμό Potsdamer Platz κατά τη διάρκεια της επίδειξης τρένου «Sonderzug zu Lindner». Η Campact και η Greenpeace είναι διοργανωτές αυτής της διαδήλωσης και απαιτούν τη συνέχιση του εισιτηρίου των 9 ευρώ.

Πέρα από την εξοικονόμηση χρημάτων, το σύστημα των 9 € περιόρισε επίσης τις επιπλοκές από μυριάδες ζώνες μεταφοράς και τις κατηγορίες εισιτηρίων που διαφέρουν δραστικά από περιοχή σε περιοχή.

Περισσότεροι από το 37% των ανθρώπων που αγόρασαν το εισιτήριο το χρησιμοποίησαν για να πάνε στη δουλειά, το 50% το χρησιμοποίησαν για καθημερινές δουλειές, όπως για ψώνια ή επίσκεψη στον γιατρό, το 40% για να επισκεφτούν άτομα και το 33% για ημερήσιες εκδρομές .

«Ταξίδεψα από τη Βαυαρία στο νότο στο Ρόστοκ στο βορρά και είδα μέρη που διαφορετικά δεν θα έκανα τον κόπο ποτέ να επισκεφτώ», είπε ο Ρόναλντ Σνεκ, 80 ετών, σε περιφερειακό τηλεοπτικό δίκτυο. «Γλίτωσα ένα κάρο λεφτά και το διασκέδασα πολύ».

Πιέσεις για συνέχιση

Η κυβέρνηση και οι περιφερειακές διοικήσεις δέχονται τεράστιες πιέσεις να συνεχίσουν το εισιτήριο με κάποια μορφή.

Ωστόσο, ο... διάδοχος του εξαιρετικά δημοφιλούς εισιτηρίου των 9 € έγινε αντικείμενο διαφωνιών μεταξύ των κομμάτων του κυβερνώντος συνασπισμού. Αρκετά γερμανικά κρατίδια έχουν υποβάλει περιφερειακά σχέδια ενώ η πρωτεύουσα, το Βερολίνο, ανακοίνωσε ότι θα επεκτείνει το εισιτήριο σε όλο το αστικό δίκτυο συγκοινωνιών της, χωρίς να δώσει λεπτομέρειες.

Ένα τρίτο πακέτο ανακούφισης που προτείνουν οι κυβερνώντες Σοσιαλδημοκράτες θα περιλαμβάνει ένα παρόμοιο εισιτήριο αλλά με σαφώς λιγότερη έκπτωση, αξίας 49 ευρώ το μήνα, σύμφωνα με προσχέδιο πρότασης που είδε το Reuters την Κυριακή.

Σύμφωνα με την ομοσπονδιακή υπηρεσία περιβάλλοντος της Γερμανίας, η περιβαλλοντική ζημιά που προκύπτει από έναν τόνο εκπομπών CO2 ανέρχεται σε περίπου 180 ευρώ. Αυτός ο υπολογισμός θα χρησιμοποιηθεί ως επιχείρημα για το γιατί η κυβέρνηση θα πρέπει να συνεχίσει να επιδοτεί ένα φθηνό πρόγραμμα δημόσιων μεταφορών στο μέλλον, είπαν οι ακτιβιστές, αφού ορισμένοι αξιωματούχοι είπαν ότι ήταν πολύ ακριβό να συνεχιστεί σε μια περίοδο ραγδαίας αύξησης του κόστους διαβίωσης.

Ωστόσο, οι επικριτές ανέφεραν ως μειονεκτήματα τα υπερπλήρη τρένα και τα παράπονα επιβάτων που συχνά δεν κατάφεραν να μεταφέρουν ποδήλατα, ως λόγους για να μην επαναληφθεί το πρόγραμμα. Υπάρχουν επίσης ανησυχίες ότι εάν συνεχιστούν τα φθηνά εισιτήρια θα υπάρχουν λιγότερα διαθέσιμα χρήματα για την ενίσχυση των δικτύων μεταφορών, τα οποία είναι ιδιαίτερα φτωχά στις αγροτικές περιοχές, με τη διασύνδεση μεταξύ ανεξάρτητων υπηρεσιών να είναι μερικές φορές ανύπαρκτη. Οι πωλήσεις εισιτηρίων στις αγροτικές περιοχές ήταν οι χαμηλότερες, κάτι που πιστεύεται ότι οφείλεται στην κακή διαθεσιμότητα των δημόσιων συγκοινωνιών εκεί.

Πηγή: GuardianReutersDW

Αρθρογράφος
Κύριος χαρακτηρισμός περιεχομένου
Image
Επικεφαλίδα

Πουλήθηκαν περίπου 52 εκατομμύρια εισιτήρια, το 1/5 απ′ αυτά σε άτομα που δεν χρησιμοποιούσαν συνήθως τα μέσα μαζικής μεταφοράς.