Σχεδόν 1.500 εταιρείες με υψηλό περιβαλλοντικό αντίκτυπο θα αποτελέσουν στόχο εκστρατείας από επενδυτές που κατέχουν περιουσιακά στοιχεία αξίας άνω των 31 τρισεκατομμυρίων δολαρίων ώστε να γνωστοποιήσουν τις επιπτώσεις που υφίστανται από την κλιματική αλλαγή.
.
Η εκστρατεία συντονίζεται από τον πάροχο κλιματικών ερευνών και την πλατφόρμα περιβαλλοντικής αποκάλυψης CDP. Το CDP διαχειρίζεται ένα παγκόσμιο σύστημα διαφάνειας, το οποίο επιτρέπει στους επενδυτές και σε άλλα ενδιαφερόμενα μέρη να μετρούν και να παρακολουθούν τις επιδόσεις των οργανισμών σε βασικούς τομείς περιβαλλοντικής βιωσιμότητας. Η πλατφόρμα παρέχει ετήσιες βαθμολογίες για τις εταιρείες σε καθεμία από τις βασικές κατηγορίες, ενώ τα δεδομένα χρησιμοποιούνται επίσης από παρόχους υπηρεσιών πληροφόρησης, όπως το Bloomberg, το STOXX, η Trucost, το FTSE/Russell, το MSCI και το ISS ESG, προκειμένου να τροφοδοτήσουν την επενδυτική έρευνα, τα προϊόντα, τους δείκτες και τις αξιολογήσεις.
Ο Laurent Babikian, Κοινός Παγκόσμιος Διευθυντής Κεφαλαιαγορών στο CDP, δήλωσε: «Η δέσμευση είναι ζωτικής σημασίας για την προώθηση της αποκάλυψης, και η αποκάλυψη είναι το πρώτο βήμα προς την περιβαλλοντική δράση. Η κλιματική αλλαγή, η αποψίλωση των δασών και η ασφάλεια των υδάτων παρουσιάζουν σημαντικούς κινδύνους για τις επενδύσεις και οι εταιρείες που δεν γνωστοποιούν τις επιπτώσεις τους κινδυνεύουν να μείνουν πίσω από τους ανταγωνιστές τους στην πρόσβασή τους σε κεφάλαια».
Στο πλαίσιο της νέας εκστρατείας, 263 χρηματοπιστωτικά ιδρύματα θα απαιτήσουν από τις εταιρείες κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού να αποκαλύψουν στοιχεία μέσω του συστήματος CDP. Εκεί που στοχεύει η πρωτοβουλία περιλαμβάνονται η Tesla, η Exxon Mobil, η Saudi Aramco και η Glencore και καλύπτουν σχεδόν 25 τρισεκατομμύρια δολάρια σε κεφάλαιο αγοράς.
Σύμφωνα με το CDP, μετά από μια παρόμοια εκστρατεία πέρυσι, είχε ως αποτέλεσμα σχεδόν 60% περισσότερες εταιρείες να γνωστοποιήσουν τα στοιχεία τους.
Στην εκστρατεία του τρέχοντος έτους παρατηρείται σημαντική αύξηση των συμμετεχόντων επενδυτών, κατά 57% σε σχέση με πέρυσι. Οι επενδυτές φαίνεται επίσης να επεκτείνουν την εστίασή τους πέρα από την υποβολή εκθέσεων για το κλίμα, με 51% και 36% αύξηση του αριθμού των εταιρειών που στοχεύουν για δέσμευση σχετικά με τις επιπτώσεις τους στο νερό και στα δάση, αντίστοιχα.
Η Elodie Laugel, Chief Responsible Investment Officer στην Amundi, μία από τις συμμετέχουσες επενδυτικές εταιρείες, δήλωσε «Η Amundi υποστηρίζει ενεργά την εκστρατεία μη δημοσιοποίησης του CDP από την έναρξή της το 2017. Η ανάγκη για διαφανείς και συγκρίσιμες εταιρικές γνωστοποιήσεις μέσω ενός καλά διατυπωμένου πλαισίου για βασικά περιβαλλοντικά θέματα (όπως το κλίμα, το νερό και η αποψίλωση των δασών) είναι πιο σημαντική από ποτέ. Το CDP αποτελεί πρότυπο για την εταιρική δημοσιοποίηση από την ίδρυσή του και συνεχίζει να έχει μεγάλη αξία για τους επενδυτές».
Η εκστρατεία συντονίζεται από τον πάροχο κλιματικών ερευνών και την πλατφόρμα περιβαλλοντικής αποκάλυψης CDP.