Με ένα ντοκιμαντέρ που πρόβαλε την Δευτέρα στο μούσειο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας η Adidas δεσμεύτηκε να βάλει ένα τέλος στην αλόγιστη χρήση του πλαστικού και να γίνει πρωταγωνίστρια στον αγώνα για την καταπολέμηση της πλαστικής ρύπανσης.
.
Στο πλαίσιο του "END PLASTIC WASTE", η adidas ενώνει τις δυνάμεις της στην Ελλάδα με πολύτιμους συνεργάτες της, που μοιράζονται τις ίδιες ανησυχίες σχετικά με την περιβαλλοντική κρίση και υιοθετούν έναν πιο βιώσιμο τρόπο ζωής: οι Τόνια Σωτηροπούλου, Πάνος Βλάχος,Νικόλας Πλυτάς, Κλέλια Ανδριολάτου, Λίλα Μπακλέση, Γιώργος Λέντζας, Κώστας Σπαθής, Xenia Ghali, Λυδία Παπαϊωάννου, Σπύρος Γιαννιώτης και φυσικά οι adidas Runners Athens, πρωταγωνιστούν σε ένα εμπνευσμένο ντοκιμαντέρ, που υπογραμμίζει το πρόβλημα αλλά εστιάζει περισσότερο στη βαθιά ανάγκη να συνεργαστούμε για να συμβάλλουμε στην επίλυσή του.
Βασικός πυλώνας της εταιρείας είναι η βιωσιμότητα και για αυτό έχει θέσει ως στόχο να σταματήσει τα πλαστικά απόβλητα με το 90% των προϊόντων της να είναι βιώσιμα μέχρι το 2025 και να επιτύχει κλιματική ουδετερότητα μέχρι το 2050.
Επί του παρόντος, πάνω από το 90% του πολυεστέρα που χρησιμοποιείται είναι ανακυκλωμένος πολυεστέρας και μέχρι το 2024, η Adidas θα χρησιμοποιεί μόνο ανακυκλωμένο πολυεστέρα, όπου αυτό είναι δυνατόν, στο πλαίσιο της δέσμευσής της για τον τερματισμό των πλαστικών αποβλήτων.
Μέχρι το 2025, η εταιρεία έχει ως στόχο το 90% των προϊόντων της να είναι βιώσιμα και να επιτύχει κλιματική ουδετερότητα σε ολόκληρη την αλυσίδα αξίας της μέχρι το 2050. Αυτή είναι επίσης η χρονιά που αναμένεται ότι οι ωκεανοί μας θα περιέχουν περισσότερο πλαστικό από ό,τι ψάρια, αν δεν δράσουμε τώρα για να σταματήσουμε τα πλαστικά απόβλητα.
Το 2015, η Adidas παρουσίασε στην έδρα των Ηνωμένων Εθνών στη Νέα Υόρκη το πρώτο παπούτσι για τρέξιμο Adidas x Parley, κατασκευασμένο από ανακυκλωμένα πλαστικά απόβλητα που συλλέγονται από παραλίες και παράκτιες κοινότητες. Μέχρι το τέλος του 2021, η Adidas είχε παράγει σχεδόν 50 εκατομμύρια ζευγάρια παπούτσια που περιείχαν Parley Ocean Plastic.
Παράλληλα, τρέχει διάφορες δράσεις, όπως είναι η συλλογή ρούχων Primegreen, που κατασκευάζεται από μία σειρά ανακυκλωμένων υλικών και η Primeblue σειρά που κατασκευάζεται από νήμα υψηλής απόδοσης, αποτελούμενο κατά 50% από Parley Ocean plastic, που προκύπτει από ανακυκλωμένα πλαστικά απορρίμματα, τα οποία συλλέγονται από ακτές και παράκτιες περιοχές, πριν μολύνουν τους ωκεανούς ή όπως η καμπάνια «Run for the Oceans» με την οποία δεσμεύεται να συμβάλει στον τερματισμό των πλαστικών απορριμμάτων, μαζεύοντας πλαστικά μπουκάλια για τα λεπτά που διανύουν οι συμμετέχοντες δρομείς σε όλο τον κόσμο, μεταξύ 23 Μαΐου - 8 Ιουνίου.
Συνοδοιπόρος της adidas στη διαδρομή προς ένα πιο βιώσιμο μέλλον, είναι το «Κοινωφελές Ίδρυμα Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης». Μέσα από το εμβληματικό πρόγραμμα “Typhoon Project”, η adidas ταξιδεύει με το νορβηγικής κατασκευής πλοίο 72 μέτρων ιδιοκτησίας του Ιδρύματος και μαζί με το εξειδικευμένο προσωπικό, πραγματοποιεί μεγάλης κλίμακας παράκτιους καθαρισμούς στην Ελλάδα.
Στην πρώτη προβολή του ντοκιμαντέρ για την ευαισθητοποίηση του κοινού γύρω από την πλαστική ρύπανση, η κα Αγγελική Κοσμοπούλου, Εκτελεστική Διευθύντρια του Κοινωφελούς Ιδρύματος Αθανασίου Κ. Λασκαρίδη, σημείωσε «Μερικά χρόνια πριν το πρόβλημα της μόλυνσης των θαλασσών φάνταζε μακρινό για τη χώρα μας. Τα τελευταία 20 χρόνια το πρόβλημα είναι πλέον έντονο και εδώ» ενώ αναφέθηκε στη δράση που τρέχουν με το σκάφος «Τυφώνας» με το οποίο μαζεύουν απόβλητα από απομακρυσμένες παραλίες.
«Σαν ίδρυμα από το 2015 προσπαθούμε να καθαρίσουμε τις υπεράκτιες περιοχές από τα πλαστικά και σήμερα το 80% των απορριμμάτων που μαζεύουμε από τη θάλασσα είναι πλαστικά» ανέφερε και πρόσθεσε «Το πλοίο Τυφώνας πηγαίνει μόνο σε απομακρυσμένες παραλίες και μαζεύει σκουπίδια σε μεγάλη κλίμακα». Μέχρι στιγμής ο «Τυφώνας» έχει καθαρίσει 1170 απομακρυσμένες παραλίες και συνολικά έχει συγκεντρώσει 370 τόνους σκουπιδιών. σκουπίδια
Το πρόβλημα στην πλαστική ρύπανση είναι να κλείσει η στρόφιγγα για να μην διαιωνίζεται το πρόβλημα, συμφώνησαν οι παρευρισκόμενοι. Η κα Κοσμοπούλου υπογράμμισε ότι η χώρα μας «έχει μια πολύ ωραία περιβαλλοντική νομοθεσία αλλά δυστυχώς δεν εφαρμόζεται».
Βασικός πυλώνας της εταιρείας είναι η βιωσιμότητα και έχει θέσει ως στόχο να σταματήσει τα πλαστικά απόβλητα, με το 90% των προϊόντων της να είναι βιώσιμα μέχρι το 2025 και να επιτύχει κλιματική ουδετερότητα μέχρι το 2050.