Η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (IATA) ανακοίνωσε την Κυριακή ότι αναμένει η παραγωγή βιώσιμων καυσίμων για την αεροπορία να διπλασιαστεί το 2025 και να φτάσει τα 2 εκατομμύρια τόνους, αντιπροσωπεύοντας το 0,7% της κατανάλωσης καυσίμων των αεροπορικών εταιρειών.
.
H IATA προειδοπoίησε όλο και περισσότερο ότι οι αεροπορικές εταιρείες θα δυσκολευτούν να επιτύχουν τους στόχους βιωσιμότητας και έχει χαρακτηρίσει την παραγωγή SAF - που είναι πιο ακριβή από τα συμβατικά καύσιμα για αεροσκάφη - ως απογοητευτικά αργή.
Ο γενικός διευθυντής της IATA, Willie Walsh, δήλωσε ότι, αν και η αύξηση της παραγωγής είναι ενθαρρυντική, η σχετικά μικρή ποσότητα θα προσθέσει 4,4 δισεκατομμύρια δολάρια σε παγκόσμιο επίπεδο στο κόστος καυσίμων της αεροπορίας. «Ο ρυθμός προόδου στην αύξηση της παραγωγής και στην επίτευξη αποδοτικότητας για τη μείωση του κόστους πρέπει να επιταχυνθεί», δήλωσε ο Walsh σε ανακοίνωση.
Ο ευρύτερος αεροπορικός τομέας συμφώνησε το 2021 να θέσει ως στόχο τις μηδενικές εκπομπές έως το 2050, βασιζόμενος κυρίως στη σταδιακή μετάβαση στα SAF, τα οποία παράγονται από απόβλητα πετρελαίου και βιομάζα.
Οι αεροπορικές εταιρείες βρίσκονται σε διαμάχη με τις εταιρείες ενέργειας λόγω της έλλειψης προμήθειας SAF, ενώ ταυτόχρονα κατηγορούν τους κατασκευαστές αεροσκαφών Airbus και Boeing για τις καθυστερήσεις στην παράδοση αεροσκαφών με χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμων.

Ο ευρύτερος αεροπορικός τομέας συμφώνησε το 2021 να θέσει ως στόχο τις μηδενικές εκπομπές έως το 2050, βασιζόμενος κυρίως στη σταδιακή μετάβαση στα SAF, τα οποία παράγονται από απόβλητα πετρελαίου και βιομάζα.