Οι δασμοί μπορεί να «σκοτώσουν» τη βιώσιμη μόδα

Body

Οι προσπάθειες βιωσιμότητας της μόδας επιβραδύνονταν πολύ πριν ο πρόεδρος Τραμπ χτυπήσει με βαριοπούλα το κυρίαρχο οικονομικό μοντέλο του κλάδου.

.

Αυτή η υποχώρηση προήλθε από διάφορους παράγοντες σημειώνει το BoF. Η υποτονική ανάπτυξη ώθησε πολλές εταιρείες μόδας να μειώσουν τις δαπάνες, να αναδιαρθρώσουν και να μειώσουν το προσωπικό. Οι ομάδες και οι προϋπολογισμοί για την αειφορία δεν έχουν γλιτώσει, ιδίως καθώς οι ανησυχίες για το «greenwashing» και το ασταθές ενδιαφέρον των καταναλωτών για τα «πράσινα» προϊόντα έχουν καταστήσει την επιχειρηματική υπόθεση για τις προσπάθειες για το κλίμα λιγότερο προφανή.  Ακόμα και οι πληθωρικές δεσμεύσεις για τη βιωσιμότητα που προέκυψαν μετά τη Συμφωνία του Παρισιού για το Κλίμα έχουν καταπέσει από τους νόμους του «business as usual».

Παράδειγμα είναι οι δεσμεύσεις που αναλήφθηκαν όταν παρουσιάστηκε το 2019 το Σύμφωνο Μόδας, η μεγαλύτερη πρωτοβουλία βιωσιμότητας στον τομέα της μόδας υπό την ηγεσία των CEOs. Ως υπογράφοντες, πολλές από τις πιο εξέχουσες μάρκες του κλάδου, όπως η Adidas, η Prada, η Nike, η Inditex και η Gap, δεσμεύτηκαν (μεταξύ άλλων) να μειώσουν τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα σύμφωνα με τα όρια που έχει θέσει η επιστήμη και που αποσκοπούν στην αποτροπή των χειρότερων επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής.

Και όμως, πέντε χρόνια αργότερα, τα δύο τρίτα των εμπορικών σημάτων μόδας με έσοδα μεγαλύτερα από 1 δισεκατομμύριο δολάρια δεν ήταν σε θέση να τηρήσουν τις δεσμεύσεις τους για την απαλλαγή από τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, σύμφωνα με μελέτη της McKinsey που δημοσιεύθηκε πέρυσι.

Αυτή η έλλειψη προόδου οφείλεται στο γεγονός ότι οι μάρκες δίνουν σταθερά προτεραιότητα στα βραχυπρόθεσμα κέρδη έναντι των μακροπρόθεσμων, πολύπλοκων και δαπανηρών εργασιών που απαιτούνται για να καταστεί η λειτουργία του κλάδου πιο βιώσιμη.

Ακόμη και εταιρείες που παρουσιάστηκαν ως ηγέτες της βιωσιμότητας φαίνεται να έχουν υποχωρήσει. Για παράδειγμα, καθώς η Nike προχώρησε σε μια σημαντική αναδιάρθρωση τον περασμένο Ιούλιο, απέλυσε ένα δυσανάλογα μεγάλο μέρος της ομάδας βιωσιμότητας, συμπεριλαμβανομένων πολλών ηγετών με εμπειρία δεκαετιών.

Οι δασμοί του Τραμπ είναι βέβαιο ότι θα καταστήσουν σχεδόν αδύνατη την περαιτέρω πρόοδο στην απαλλαγή από τις εκπομπές για τη Nike και σχεδόν κάθε άλλη μάρκα μόδας. Αυτό συμβαίνει επειδή οι εντυπωσιακοί δασμοί που θα επιβληθούν σε σχεδόν κάθε μεγάλη χώρα παραγωγής μόδας, ιδίως σε αυτές της Ασίας, θα ψαλιδίσουν τα κέρδη και θα αφήσουν τους διευθυντές να προσπαθούν να ανταποκριθούν στη νέα πραγματικότητα. 

Αρθρογράφος
Κύριος χαρακτηρισμός περιεχομένου
Image
Επικεφαλίδα

Ήδη τα δύο τρίτα των εμπορικών σημάτων μόδας με έσοδα μεγαλύτερα από 1 δισεκατομμύριο δολάρια δεν ήταν σε θέση να τηρήσουν τις δεσμεύσεις τους.