UNCTAD: H ναυτιλία δεν έχει εύκολη πορεία προς την απανθρακοποίηση

Body

Η ναυτιλιακή βιομηχανία δεν έχει σαφήνεια σχετικά με τα μελλοντικά καθαρά καύσιμα και τα ρυθμιστικά συστήματα, γεγονός που εμποδίζει τις εταιρείες να αντικαταστήσουν τα γερασμένα πλοία εν μέσω πιέσεων για ταχύτερη απεξάρτηση από τον άνθρακα, δήλωσε την Τετάρτη ο οργανισμός του ΟΗΕ UNCTAD.

.

Η ναυτιλία, η οποία μεταφέρει πάνω από το 80% του παγκόσμιου εμπορίου και ευθύνεται για σχεδόν το 3% των παγκόσμιων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, έχει αντιμετωπίσει εκκλήσεις από περιβαλλοντολόγους και επενδυτές να αναλάβει πιο συγκεκριμένη δράση, συμπεριλαμβανομένης της επιβολής φόρου άνθρακα.

"Καλούμε σε παγκόσμια δράση για την απαλλαγή της ναυτιλίας από τον άνθρακα. Ωστόσο, αναγνωρίζουμε ότι αυτό δεν είναι ένα εύκολο έργο, καθώς και το κόστος που μπορεί να συνδεθεί με αυτό", δήλωσε η Γενική Γραμματέας του οργανισμού Rebeca Grynspan σε συνέντευξη Τύπου στο Λονδίνο.

Στην επισκόπηση των θαλάσσιων μεταφορών για το 2023, η Διάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών για το εμπόριο και την ανάπτυξη (UNCTAD) δήλωσε ότι ανησυχεί για τη γήρανση του παγκόσμιου στόλου της ναυτιλίας.

Στις αρχές του 2023, τα εμπορικά πλοία ήταν κατά μέσο όρο 22,2 ετών, δύο χρόνια μεγαλύτερα από ό,τι πριν από μια δεκαετία, σύμφωνα με την έκθεση.

"Περισσότερο από το ήμισυ του παγκόσμιου στόλου είναι ηλικίας άνω των 15 ετών", δήλωσε η UNCTAD.

"Οι πλοιοκτήτες αντιμετωπίζουν την πρόκληση της ανανέωσης του στόλου χωρίς σαφήνεια όσον αφορά τα εναλλακτικά καύσιμα, την πράσινη τεχνολογία και τα ρυθμιστικά καθεστώτα που θα καθοδηγούν τους πλοιοκτήτες και τα λιμάνια, ενώ οι λιμενικοί τερματικοί σταθμοί αντιμετωπίζουν παρόμοιες προκλήσεις σε ζωτικής σημασίας επενδυτικές αποφάσεις".

Τον Ιούλιο, οι χώρες υιοθέτησαν μια αναθεωρημένη στρατηγική για τα αέρια του θερμοκηπίου για τη ναυτιλία, η οποία έθεσε ως στόχο το καθαρό μηδέν εκπομπών μέχρι τα μέσα του αιώνα ή περίπου μέχρι τα μέσα του αιώνα, κάτι που θεωρήθηκε από περιβαλλοντικές ομάδες ως όχι αρκετά φιλόδοξο.

Η απαλλαγή της ναυτιλίας από τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα έως το 2050 θα απαιτήσει μεγάλες επενδύσεις και η έκθεση της UNCTAD επικαλείται εκτιμήσεις του νορβηγικού διαχειριστή κινδύνων DNV, σύμφωνα με τις οποίες το πρόσθετο ετήσιο κόστος ανέρχεται σε 8 έως 28 δισεκατομμύρια δολάρια για να μπορέσουν τα πλοία να επιτύχουν αυτόν τον στόχο.

Ο κλάδος διερευνά διάφορες τεχνολογίες, συμπεριλαμβανομένης της αμμωνίας και της μεθανόλης, σε μια προσπάθεια να απομακρυνθεί από τα πιο βρώμικα καύσιμα καυσίμων. Η πρόωση με τη βοήθεια του ανέμου είναι μια άλλη επιλογή καθαρής ενέργειας που εξετάζεται.

Η έκθεση της UNCTAD αναφέρει ότι η κλιμάκωση της παραγωγής καυσίμων, της διανομής και της υποδομής ναυτιλιακών καυσίμων για την παροχή 100% ουδέτερων από άποψη άνθρακα καυσίμων έως το 2050 θα απαιτούσε εκτιμώμενες ετήσιες επενδύσεις ύψους περίπου 28 έως 90 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Αρθρογράφος
Κύριος χαρακτηρισμός περιεχομένου
Image
Επικεφαλίδα

Τον Ιούλιο, οι χώρες υιοθέτησαν μια αναθεωρημένη στρατηγική για τα αέρια του θερμοκηπίου για τη ναυτιλία, η οποία έθεσε ως στόχο το καθαρό μηδέν εκπομπών μέχρι τα μέσα του αιώνα.