Η εβδομάδα μόδας στην Κοπεγχάγη θέτει τα standards της βιωσιμότητας

Body

Στην εναρκτήρια ομιλία της στο Μουσείο Thorvaldsens της Δανίας, η διευθύνουσα σύμβουλος της CPHFW Cecilie Thorsmark αναγνώρισε την κλιμακούμενη "κλιματική κρίση", την τρομακτική "ανθρωπιστική κρίση στη Γάζα", τις επικείμενες εκλογές τόσο στις Ηνωμένες Πολιτείες όσο και στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο που "θα έπρεπε να προκαλούν φόβο σε όλους μας" - και κάλεσε όσους βρίσκονται σε "προνομιακό έδαφος σε αυτόν τον κλάδο" να αναλάβουν τις ευθύνες τους.

.

"Για πολλούς ανθρώπους, η βιομηχανία μας μοιάζει με μια φούσκα γυαλιστερών ονείρων μακριά από την πραγματικότητα", είπε. "Μερικές φορές είναι. Και απλά δεν μπορούμε να αγνοήσουμε αυτό το προνόμιο. Έρχεται με μια υποχρέωση. Να μιλήσουμε και να δράσουμε".

Η έκκληση της Thorsmark για δράση ακολουθεί χρόνια αφοσιωμένων προσπαθειών για την προώθηση του κλάδου. Από τότε που ανέλαβε τον ρόλο της διευθύνουσας συμβούλου το 2018, πιέζει για μεγαλύτερη διαφάνεια και πιο ισχυρές δομές λογοδοσίας σε έναν κατά τα άλλα σε μεγάλο βαθμό ανεξέλεγκτο κλάδο. 

Το πιο προοδευτικό σχέδιό της μέχρι σήμερα ήταν η εισαγωγή απαιτήσεων βιωσιμότητας -ένα πλαίσιο που αποτελείται από ελάχιστα πρότυπα- τα οποία πρέπει να τηρούν όλες οι μάρκες που παρουσιάζονται στο CPHFW, μια πρωτοβουλία που ανακοινώθηκε για πρώτη φορά το 2020. Τα κριτήρια εκτείνονται σε έξι τομείς εστίασης: στρατηγική κατεύθυνση, σχεδιασμός, έξυπνες επιλογές υλικών, συνθήκες εργασίας και εργασίας, δέσμευση των καταναλωτών και παραγωγή της επίδειξης. Κατά τη διάρκεια τριών ετών, οι μάρκες ενθαρρύνονταν να παρακολουθήσουν σεμινάρια για να κατανοήσουν καλύτερα κάθε τομέα εστίασης, και ορισμένες μάλιστα εντάχθηκαν σε ένα πιλοτικό πρόγραμμα για να πάρουν ένα προβάδισμα στην ελαχιστοποίηση των πλανητικών τους επιπτώσεων.

Η όλη διαδικασία βασίζεται στην αυτοαναφορά των εμπορικών σημάτων, μια μέθοδος αξιολόγησης που έχει προκαλέσει κριτική σε άλλα πλαίσια, όπως με την πιστοποίηση B Corp. Γι' αυτό η Thorsmark και η ομάδα της "πέρασαν χρόνο με κάθε μάρκα ξεχωριστά σε σχέση με τη θέση τους σε σχέση με το πλαίσιο, όπου παρείχαμε ανατροφοδότηση και προτείναμε δράσεις", είπε. Εκτός από την αυτοαξιολόγηση, μια εξωτερική επιτροπή βιωσιμότητας ελέγχει τις απαντήσεις των εμπορικών σημάτων στα ελάχιστα πρότυπα για την επάρκεια των πληροφοριών και της τεκμηρίωσης που παρέχονται.

Μόλις το 2023, μετά από αμέτρητους οδηγούς, εργαλειοθήκες, εκπαιδευτικές συνεδρίες και εργαστήρια, η Εβδομάδα Μόδας της Κοπεγχάγης επέβαλε την τήρηση των ελάχιστων προτύπων, αποκλείοντας μια μάρκα από την παρουσίαση στις περσινές επιδείξεις Φθινόπωρο/Χειμώνας. Τώρα, 12 μήνες μετά, αποδίδουν οι προσπάθειες να γίνει η εβδομαδιαία εκδήλωση πιο βιώσιμη;

"Το πρώτο μας κριτήριο επιτυχίας ήταν να βάλουμε όλες τις μάρκες στο παιχνίδι και να εκτελέσουμε μια εβδομάδα μόδας με πλήρες πρόγραμμα από την αρχή, κάτι που απαιτούσε τη δημιουργία νέων διαδικασιών, συνεργασιών και σχέσεων", δήλωσε ο Thorsmark στο Atmos. "Για τα ελάχιστα πρότυπα, μετράμε την επιτυχία κυρίως με βάση την ικανότητα των εμπορικών σημάτων να τα τηρούν και τη διαδικασία για να φτάσουμε εκεί. Αυτό σημαίνει επίσης ότι τα μέτρα επιτυχίας δεν συνδέονται με κάθε πρότυπο ξεχωριστά, αλλά με το πλήρες πλαίσιο".

Αρθρογράφος
Κύριος χαρακτηρισμός περιεχομένου
Image
Επικεφαλίδα

Το πιο προοδευτικό σχέδιό μέχρι σήμερα ήταν η εισαγωγή απαιτήσεων βιωσιμότητας, ένα πλαίσιο που αποτελείται από πρότυπα τα οποία πρέπει να τηρούν όλες οι μάρκες που παρουσιάζονται στο CPHFW, μια πρωτοβουλία που ανακοινώθηκε για πρώτη φορά το 2020.