Η έρευνα αφορά ισχυρισμούς στον ιστότοπο της Shein, όπως στις ενότητες «#SHEINTHEKNOW», «evoluSHEIN» και «Κοινωνική Ευθύνη», οι οποίοι παρουσιάζουν συγκεχυμένα και γενικά στοιχεία για την περιβαλλοντική βιωσιμότητα, όπως την ανακύκλωση και την κυκλική οικονομία. Σύμφωνα με την Αρχή, αυτοί οι ισχυρισμοί μπορεί να είναι παραπλανητικοί και να εκμεταλλεύονται την αυξημένη ευαισθητοποίηση των καταναλωτών για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των αγορών τους.
.
Η έρευνα αυτή εντάσσεται στο πλαίσιο των προσπαθειών της ΕΕ για την καταπολέμηση του «greenwashing», όπου εταιρείες διατυπώνουν ψευδείς ή ανακριβείς ισχυρισμούς για την περιβαλλοντική επίδοση των προϊόντων τους. Η ΕΕ έχει ήδη προχωρήσει σε νέους κανονισμούς, όπως η Οδηγία για τους Πράσινους Ισχυρισμούς (Green Claim Directive) και το Πλαίσιο Οικολογικού Σχεδιασμού (Ecodesign Framework), για να διασφαλίσει ότι οι εταιρείες παρέχουν τεκμηριωμένες και αξιόπιστες πληροφορίες για τα περιβαλλοντικά χαρακτηριστικά των προϊόντων τους.
Ο κλάδος της μόδας, ειδικότερα, βρίσκεται υπό πίεση για να αντιμετωπίσει τις κλιματικές και περιβαλλοντικές επιπτώσεις των δραστηριοτήτων του, ενώ παράλληλα αυξάνεται ο έλεγχος των παραπλανητικών «πράσινων» ισχυρισμών στις διαφημίσεις του. Μια πρόσφατη μελέτη της ΕΕ διαπίστωσε ότι περισσότεροι από τους μισούς πράσινους ισχυρισμούς ήταν ασαφείς ή παραπλανητικοί, ενώ το 40% ήταν εντελώς ανακριβείς.
Η έρευνα της ιταλικής Αρχής εξετάζει, μεταξύ άλλων, ισχυρισμούς σχετικά με τη συλλογή evoluSHEIN, η οποία διαφημίζεται ως «βιώσιμη». Υπάρχουν υποψίες ότι οι ισχυρισμοί για τη χρήση πράσινων ινών και την ανακυκλωσιμότητα των ρούχων μπορεί να παραπλανούν τους καταναλωτές, καθώς και ότι οι δεσμεύσεις της εταιρείας για μείωση των εκπομπών άνθρακα δεν ευθυγραμμίζονται με τα αυξανόμενα επίπεδα εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου που καταγράφονται στις εκθέσεις βιωσιμότητάς της.
Σε δήλωσή στο ESG Today μετά την έναρξη της έρευνας, εκπρόσωπος της Shein δήλωσε:
"Η SHEIN είναι έτοιμη να συνεργαστεί ανοιχτά με τις αρμόδιες ιταλικές αρχές, παρέχοντας την απαραίτητη υποστήριξη και πληροφορίες για την αντιμετώπιση τυχόν ερευνών. Θα θέλαμε επίσης με την ευκαιρία αυτή να επαναβεβαιώσουμε τη δέσμευσή μας να συμμορφωνόμαστε με τους νόμους και τους κανονισμούς στις αγορές όπου δραστηριοποιούμαστε και να διατηρούμε τη διαφάνεια έναντι των πελατών μας».
Η ιταλική Αρχή Ανταγωνισμού ξεκίνησε έρευνα για την Infinite Styles Services Co, που διαχειρίζεται τον ιστότοπο της εταιρείας μόδας Shein, για πιθανές παραπλανητικές διαφημίσεις σχετικά με την περιβαλλοντική βιωσιμότητα των προϊόντων της