6 τρόποι με τους οποίους η βιομηχανία μόδας μπορεί να γίνει πιο βιώσιμη το 2024

Body

Ως επί το πλείστον, η μόδα εξακολουθεί να μην είναι σε καλό δρόμο για την επίτευξη των κλιματικών της στόχων. Μια πρόσφατη έκθεση της Stand.Earth διαπίστωσε ότι από 14 μεγάλες μάρκες, μόνο 4 έχουν προγραμματίσει να μειώσουν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά το ποσό που απαιτείται για να διατηρηθεί η υπερθέρμανση του πλανήτη κάτω από 1,5 βαθμούς Κελσίου.

.

To 2024, θα πρέπει να δούμε την επιτάχυνση της δράσης σε ολόκληρη τη βιομηχανία της μόδας - κάτι που σύμφωνα με τους ειδικούς θα απαιτήσει μεγαλύτερη συνεργασία. Ευτυχώς, η νομοθεσία βρίσκεται επιτέλους καθ' οδόν, καθώς η Ευρωπαϊκή Ένωση ενέκρινε τον Δεκέμβριο τη νέα νομοθεσία για τον οικολογικό σχεδιασμό, η οποία θα περιλαμβάνει την απαγόρευση της καταστροφής μη πωληθέντων κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων και υποδημάτων και απαιτήσεις που αποσκοπούν στη βελτίωση της κυκλικής οικονομίας του κλάδου. 

Η νομοθεσία είναι επιτέλους εδώ

Οι υπέρμαχοι των δράσεων μιλούσαν για την ανάγκη θέσπισης νομοθεσίας εδώ και χρόνια, και τώρα (επιτέλους!) είναι καθ' οδόν. Η ΕΕ ενέκρινε νέα νομοθεσία για τον οικολογικό σχεδιασμό, την οποία το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο αναμένεται να εγκρίνει επίσημα στις αρχές του 2024. Αν και οι λεπτομέρειες δεν έχουν ακόμη οριστικοποιηθεί, θα υπάρξει απαγόρευση της καταστροφής των μη πωληθέντων κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων και υποδημάτων, απαιτήσεις γύρω από την ανθεκτικότητα, την επαναχρησιμοποίηση, καθώς και η εισαγωγή ψηφιακών διαβατηρίων προϊόντων που θα συμβάλλουν στην προσφορά μεγαλύτερης διαφάνειας σχετικά με τον τρόπο κατασκευής των προϊόντων και τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις τους.

Τα φύκια 

Ενώ τα δέρματα με βάση τα μανιτάρια συζητιούνται εδώ και καιρό, τα φύκια παρέμειναν σχετικά κάτω από το ραντάρ - μέχρι τώρα. Η Stella McCartney παρουσίασε στην πασαρέλα για την άνοιξη του 2024 ένα νέο νήμα με βάση τα φύκια, το Kelsun, ενώ μάρκες όπως η Another Tomorrow συνεργάστηκαν με τη SeaCell, η οποία δημιουργείται από την υπεύθυνη συγκομιδή φυκιών από τα φιόρδ της Ισλανδίας.

Η μόδα κατά παραγγελία πρόκειται να αυξηθεί.

Η υπερπαραγωγή είναι ένα τεράστιο πρόβλημα στη βιομηχανία της μόδας, καθώς εκτιμάται ότι το 10 έως 45% όλων των ρούχων δεν πωλήθηκαν ποτέ στην αρχή. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι επί του παρόντος το μοντέλο βασίζεται στους λιανοπωλητές που προβλέπουν τι θα αγοράσουν οι πελάτες - και εδώ έρχεται η κατασκευή κατά παραγγελία. Μάρκες όπως η Weekday και η Desigual έχουν αρχίσει να πειραματίζονται με το μοντέλο made-to-order, ενώ η Unspun -η οποία συνεργάστηκε με την Eckhaus Latta για την ανοιξιάτικη συλλογή 2024- παρέχει τεχνολογία 3D που μπορεί να κατασκευάσει ρούχα κατά παραγγελία, απευθείας από το νήμα.

Πηγή: Vogue

Αρθρογράφος
Κύριος χαρακτηρισμός περιεχομένου
Image
Επικεφαλίδα

To 2024, θα πρέπει να υπάρξει επιτάχυνση της δράσης σε ολόκληρη τη βιομηχανία της μόδας - κάτι που σύμφωνα με τους ειδικούς θα απαιτήσει μεγαλύτερη συνεργασία.