Ένα καινοτόμο project που θα ήταν δυνατόν να κεντρίσει μελλοντικά το ενδιαφέρον ακόμα και μεγάλων επιχειρήσεων ή βιομηχανιών πιστώνεται στο ενεργητικό μιας ομάδας μαθητών από την Θεσσαλονίκη.
Η ιδέα αφορά, βέβαια, στην παρούσα φάση τουλάχιστον, την αποτροπή της σπατάλης νερού μέχρι και σε ποσοστό 80% σε κοινόχρηστες εξωτερικές βρύσες και βασίζεται στην εγκατάσταση ενός έξυπνου συστήματος αυτοματοποίησης το οποίο φέρει την ονομασία «FlowOn», αλλά πιθανή εξέλιξη του θα μπορούσε να «υποσχεθεί» μεγαλύτερες δυνατότητες.
Ενδεικτικό παράδειγμα, το γεγονός ότι η υψηλή κατανάλωση ύδατος για τις ανάγκες της παραγωγής είχε αποτελέσει στο πρόσφατο παρελθόν μια από τις αιτίες για τη ματαίωση σημαντικής επένδυσης βιομηχανίας ελληνικών συμφερόντων στην κατασκευή εργοστασίου της στο εξωτερικό…
Τα 19 παιδιά του Πειραματικού Γενικού Λυκείου Πανεπιστημίου Μακεδονίας από τη Νεάπολη Θεσσαλονίκης που αναδείχθηκαν πρωταθλητές στον πρόσφατο Πανελλαδικό Διαγωνισμό «Καλύτερη Μαθητική Εικονική Επιχείρηση 2021» του Junior Achievement Greece (μεταξύ των 10 καλύτερων μαθητικών «start up» της χρονιάς που διαγωνίστηκαν διαδικτυακά σε απ’ ευθείας μετάδοση στον «τελικό») και κατέκτησαν την δεύτερη θέση στον Πανευρωπαϊκό Διαγωνισμό «Company of the Year Competition 2021», συνολικά ανάμεσα σε 60 σχολεία από όλη την Ελλάδα και 40 από όλη την Ευρώπη, αντίστοιχα, έχουν σίγουρα όλο τον καιρό μπροστά τους για να μελετήσουν τους τρόπους για το αν και πώς θα αξιοποιήσουν και με άλλους τρόπους την πρωτοποριακή πατέντα τους.
Οι προδιαγραφές του project, άλλωστε, είναι τέτοιες που δείχνουν ικανές δημιουργήσουν νέα… ενδεχόμενα.
Όμως, και σε αυτό το στάδιο, το «FlowOn» θεωρείται, ήδη, ένα καλό επιχειρηματικό αντικείμενο για να πραγματοποιήσει κάποιος τα πρώτα του βήματα.
Οι μαθητές σχεδίασαν και δημιούργησαν με τη χρήση ρομποτικής τεχνολογίας και 3D printing ένα ειδικό εξάρτημα που εφαρμόζεται σε κάθε τύπο βρύσης, έτσι ώστε αυτή να ανοίγει και να κλείνει αυτόματα και ανέπαφα με ειδικούς αισθητήρες ή και να «κλειδώνει». Και πέρα από την αποφυγή της σπατάλης νερού και τη μείωση του κόστους στους… λογαριασμούς ύδρευσης, το σύστημα αυτό φαίνεται να συμβάλει και στον περιορισμό της μεταφοράς μικροβίων, σε μια εποχή μάλιστα που η πανδημία προτάσσει την –με κάθε μέσο- προστασία της δημόσιας υγείας.
Σύμφωνα με αποτελέσματα των μετρήσεων για την εξοικονόμηση νερού που προσφέρουν οι «έξυπνες» βρύσες, κατά μέσο όρο η ορθή λειτουργία τους «κατεβάζει» την κατανάλωση από τα 15 λίτρα σε… 3.
Μια προοπτική του project είναι ότι, ίσως, ωθήσει πολλούς δήμους της χώρας να ανοίξουν πάλι βρύσες τις οποίες έκλεισαν λόγω του γεγονότος ότι πολλοί πολίτες τις άφηναν να τρέχουν άσκοπα και χάνονταν τεράστιες ποσότητες νερού, με ότι αυτό σήμαινε και σε οικονομικό κόστος…
Κατοχύρωση πατέντας και business plan
Αρκετές εταιρείες, φορείς και ιδιώτες εκδηλώνουν, ήδη, το ενδιαφέρον τους για να προμηθευτούν το καινοτόμο σύστημα και να το εγκαταστήσουν στις παροχές ύδρευσης των χώρων τους.
Για φέτος, εκτιμάται ότι οι παραγγελίες θα φθάσουν τις 500, ενώ η τιμή του προϊόντος δεν ξεπερνά τα 20 ευρώ.
Οι μαθητές υπέβαλαν φάκελο στον ΟΒΙ (Οργανισμός Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας) για να κατοχυρώσουν την πατέντα και παράλληλα αναμένουν την πιστοποίησης του «FlowOn», έχοντας θέσει επί τάπητος και τα… επιχειρηματικά τους ζητήματα, για την παραγωγή, διαφημιστική προώθηση και πώληση του.
Οι πρώτες «έξυπνες»-βρύσες θα τοποθετηθούν σε σημεία του Δήμου Νεάπολης-Συκεών, σε πάρκα, παιδικές χαρές, γήπεδα, εκπαιδευτικά ιδρύματα, ξενοδοχειακές και μεταποιητικές μονάδες, σταθμούς αυτοκινήτων, πρατήρια βενζίνης, μονοκατοικίες με κήπους κ.α.
Τα ονόματα των μαθητών που εμπνεύσθηκαν και υλοποίησαν το σύστημα «FlowOn»: Μπεγκτζανιάν Δαβίδ – Γ΄Λυκείου, Τσεκούρα Αδαμαντία – Γ΄ Λυκείου, Μανταμάς Ιωάννης – Γ΄ Λυκείου, Πατσατζάκης Κωνσταντίνος – Β΄ Λυκείου, Φιλιππίδης Ιάσονας – Β΄ Λυκείου, Τρικιώνη Γεωργία – Β΄ Λυκείου, Τούνη Μαρία – Β΄ Λυκείου, Κωνσταντίνος Ξηραδάκης – Β΄ Λυκείου, Καραγώγου Μαρκέλλα- Β΄ Λυκείου, Τιάγκος Φίλιππος – Β΄ Λυκείου, Παυλίδου Κωνσταντίνα-Μαρία – Α΄ Λυκείου, Δόξα Κωνσταντίνα – Α΄ Λυκείου, Τσιαούση Μαρία – Α΄ Λυκείου, Αθανασίου Βασίλειος – Α΄ Λυκείου, Μπεγάλτσης Ηλίας – Α΄ Λυκείου, Τζήκα Χρυσούλα- Α΄ Λυκείου, Αποστολίδης Ιωάννης – Α΄ Λυκείου, Αθανασιάδης Σπύρος – Α΄ Λυκείου, Αναστασιάδης Ορέστης – Α΄ Λυκείου.
(newmoney.gr)
Οι μαθητές σχεδίασαν και δημιούργησαν με τη χρήση ρομποτικής τεχνολογίας και 3D printing ένα ειδικό εξάρτημα που εφαρμόζεται σε κάθε τύπο βρύσης.