Οι ακτιβιστές που έβαλαν στο στόχαστρο πίνακες ζωγραφικής καλώντας σε ευαισθητοποίηση για την κλιματική κρίση κατέφυγαν σε μια «αποτελεσματική» τακτική που χρησιμοποιούσαν και οι Σουφραζέτες, σύμφωνα με έναν καλλιτέχνη, η έκθεση του οποίου επικεντρώνεται στις πρόσφατες επιθέσεις σε έργα τέχνης υψηλού προφίλ.
.
Η Alex Margo Arden, η έκθεση της οποίας, Safety Curtain, εγκαινιάζεται αυτή την εβδομάδα στο Auto Italia στο ανατολικό Λονδίνο, δήλωσε ότι η «συμβολική ζημιά» που προκλήθηκε στις εικόνες, οι οποίες προστατεύονταν από γυαλί, βοήθησε να εξαναγκαστεί μια δημόσια συζήτηση για την κλιματική κρίση.
Από το 2022 έως το 2024, υπήρξαν αρκετές επιθέσεις σε γκαλερί και μουσεία, μεταξύ των οποίων ένας Μονέ μουτζουρώθηκε με κόκκινη μπογιά στη Στοκχόλμη, ένας άλλος Μονέ καλύφθηκε με πουρέ πατάτας στο Μουσείο Barberini στο Πότσνταμ και ακτιβιστές πέταξαν ντοματόσουπα στα ηλιοτρόπια του Βαν Γκογκ στην Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου.
Η οργάνωση Just Stop Oil ήταν πίσω από το περιστατικό στην Εθνική Πινακοθήκη, αλλά το έργο της Arden εξετάζει τη δράση ομάδων σε όλη την Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένων των Letzte Generation, Riposte Alimentaire, Ultima Generazione και Restore Wetlands.
Για να κατασκευάσει τις εικόνες ως πίνακες ζωγραφικής με λάδι σε καμβά, η Arden χρησιμοποίησε αυτό που αποκαλεί «ανάκτηση αποδεικτικών στοιχείων». Παίρνει στιγμιότυπα από διαδικτυακές εικόνες που καταγράφουν τις δράσεις από πολλαπλές οπτικές γωνίες, στη συνέχεια τις ενώνει και χρησιμοποιεί αυτή τη σύνθετη εικόνα για τη βάση ενός πίνακα που αναπαριστά τη συχνά τροφική ζημιά.
Μια τριάδα πινάκων ζωγραφικής στο Safety Curtain αποτυπώνει τις στιγμές που ακολούθησαν όταν ένας διαδηλωτής λέρωσε τη Μόνα Λίζα με ένα γλυκό στο Παρίσι. «Το πρώτο είναι η επίδραση του ακτιβιστή», εξήγησε. «Το δεύτερο είναι αφότου το προσωπικό της γκαλερί προσπάθησε και σκούπισε την ουσία από το προστατευτικό γυαλί και το τρίτο είναι αφότου ένα άλλο άτομο προσπαθεί να αφαιρέσει το γλυκό». Είναι σαν ένα παράξενο τρίπτυχο που δείχνει τις ανεπιτυχείς προσπάθειες να σβηστεί η διαμαρτυρία. «Θέλουν να υποβαθμίσουν το θέαμα σαν να μην έχει συμβεί ποτέ», πρόσθεσε η Άρντεν. «Όταν οι ενέργειες συμβαίνουν, η προτεραιότητα του μουσείου είναι να επαναφέρει το έργο στην έκθεση το συντομότερο δυνατό».
«Η στρατηγική της στοχοποίησης πινάκων σε γκαλερί χρησιμοποιήθηκε από τις Σουφραζέτες και αυτό σίγουρα δεν ήταν συμβολικό», είπε. «Έκοψαν με μαχαίρια 13 πίνακες σε μια γκαλερί του Μάντσεστερ, καταστρέφοντάς τους ολοσχερώς. Αυτό μοιάζει περισσότερο με συμβολική καταστροφή».
Από το 2022 έως το 2024, υπήρξαν αρκετές επιθέσεις σε γκαλερί και μουσεία.