Peter Iliopoulos: «Η Gildan ενσωματώνει το ESG στη στρατηγική της εδώ και 20 χρόνια»

Body

Καθώς ξεκινά το 2022, η Gildan, μια καθετοποιημένη εταιρεία κατασκευής ενδυμάτων, ξεκίνησε δυναμικά το νέο έτος ανακοινώνοντας τη στρατηγική της επόμενης γενιάς ESG και τους μελλοντικούς στόχους της.

O Peter Iliopoulos, ανώτερος αντιπρόεδρος σε θέματα φορολογίας, βιωσιμότητας και κυβερνητικές υποθέσεις στην Gildan Activewear παραχώρησε συνέντευξη στο newsdirect.com, αναφορικά με τη σταρτηγική του ομίλου αναφορικά με το ESG, τη στρατηγική ESG επόμενης γενιάς αλλά και τις προκλήσεις που αντιμετώπισαν. 

Το ταξίδι της Gildan για τη βιωσιμότητα ξεκίνησε νωρίτερα από τους περισσότερους, με ένα ήδη 20ετές ιστορικό εφαρμογής, μέτρησης, παρακολούθησης, βελτιστοποίησης και υποβολής εκθέσεων σχετικά με τον αντίκτυπό της. Αλλά αυτό δεν τους εμποδίζει να πάνε το πρόγραμμά τους στο επόμενο επίπεδο. 

Μπορείτε να μας δώσετε ένα σύντομο στιγμιότυπο του τι σημαίνει ESG για την Gildan;

Τα τελευταία δύο χρόνια, το θέμα του ESG έχει προωθηθεί στην πρώτη γραμμή κάθε πρωτοσέλιδου.Όμως, για να λέμε την αλήθεια, η Gildan πάντα έδινε μεγάλη προτεραιότητα στην υπεύθυνη, ηθική και διαφανή λειτουργία της. Η ESG αποτελεί τον πυρήνα της μακροπρόθεσμης επιχειρηματικής στρατηγικής της Gildan και είναι από καιρό βασικό στοιχείο της επιτυχίας μας. Στην πραγματικότητα, αν κοιτάξετε την ιστορία της Gildan, θα διαπιστώσετε ότι αυτή η δέσμευση έχει παραμείνει σταθερή για το μεγαλύτερο μέρος των τελευταίων δύο δεκαετιών, και από τότε, έχουμε σημειώσει σημαντική πρόοδο στην εφαρμογή προγραμμάτων και διαδικασιών που επηρεάζουν θετικά τους ανθρώπους μας, το περιβάλλον μας και τις κοινότητές μας.

Γιατί η ομάδα αποφάσισε να ξεκινήσει μια νέα στρατηγική ESG τώρα;

Καθώς το 2020 έφτανε στο τέλος του, έφτανε και η δεύτερη σειρά περιβαλλοντικών στόχων μας. Επιπλέον, οι νέες τεχνολογίες και οι εξελίξεις στον κλάδο, καθώς και οι αλλαγές στις δραστηριότητές μας οδήγησαν στην ανάγκη να αναπτύξουμε και να προωθήσουμε ακόμη περισσότερο την προσέγγισή μας για τη βιωσιμότητα.

«Παρά τα όσα έχουμε ήδη επιτύχει, γνωρίζουμε ότι πρέπει να συνεχίσουμε να ανεβάζουμε συνεχώς τον πήχη για να πάμε πιο μακριά»

Πέρα από αυτό, αναγνωρίζουμε επίσης ότι, παρά τα όσα έχουμε ήδη επιτύχει, γνωρίζουμε ότι πρέπει να συνεχίσουμε να ανεβάζουμε συνεχώς τον πήχη για να πάμε πιο μακριά.

Είχαμε ήδη πάνω από δέκα χρόνια εμπειρίας στον καθορισμό στόχων και σκοπών, οπότε ο χρόνος ήταν ώριμος για να ρίξουμε άλλη μια βαθιά ματιά στα ESG και να επαναπροσδιορίσουμε τη στρατηγική μας για συνεχή μακροπρόθεσμη επιτυχία, ευθυγραμμιζόμενοι με τις τρέχουσες συνθήκες της αγοράς και τις προσδοκίες των ενδιαφερομένων μερών.

Μπορείτε να μας εξηγήσετε πώς αρχίσατε να αξιολογείτε την τρέχουσα στρατηγική ESG για να αναπτύξετε τη νέα στρατηγική;

Όλα ξεκίνησαν με την τρίτη αξιολόγηση ουσιαστικότητας. Η αξιολόγηση της ουσιαστικότητας είναι η διαδικασία εντοπισμού, τελειοποίησης και αξιολόγησης πιθανών θεμάτων ESG που θα μπορούσαν να επηρεάσουν μια επιχείρηση ή τα ενδιαφερόμενα μέρη της και η συμπύκνωσή τους σε έναν σύντομο κατάλογο θεμάτων που ενημερώνουν τη μελλοντική στρατηγική, τους στόχους και την υποβολή εκθέσεων μιας εταιρείας.

«Πραγματοποιήσαμε μια ανάλυση συγκριτικής αξιολόγησης άλλων εταιρειών του τομέα μας για να εντοπίσουμε νέες ευκαιρίες που δεν είχαμε ακόμη αντιμετωπίσει»

Ξεκινήσαμε αυτή τη διαδικασία για να συγκεντρώσουμε πολύτιμες πληροφορίες και αρχίσαμε να συνεργαζόμαστε με βασικούς εσωτερικούς και εξωτερικούς ενδιαφερόμενους φορείς, συμπεριλαμβανομένου του προέδρου της Επιτροπής Εταιρικής Διακυβέρνησης και Κοινωνικής Ευθύνης του Διοικητικού μας Συμβουλίου, των ανώτερων στελεχών της Gildan σε όλους τους τομείς της επιχείρησής μας, των πελατών, των επενδυτών, των προμηθευτών, των ΜΚΟ και περισσότερων από 300 εργαζομένων σε όλο τον κόσμο. Στο πλαίσιο της διαδικασίας συλλέξαμε επίσης πληροφορίες σχετικά με τις επιδόσεις της Gildan στον τομέα των ESG από αξιολογήσεις τρίτων μερών. Τέλος, πραγματοποιήσαμε μια ανάλυση συγκριτικής αξιολόγησης άλλων εταιρειών του τομέα μας για να εντοπίσουμε νέες ευκαιρίες που δεν είχαμε ακόμη αντιμετωπίσει.

Χάρη σε αυτή την αξιολόγηση, μπορέσαμε να συγκεντρώσουμε, να χαρτογραφήσουμε και να ιεραρχήσουμε τα θέματα που είναι πιο σημαντικά για εμάς και τους εξωτερικούς μας ενδιαφερόμενους, γεγονός που μας επέτρεψε τελικά να προσδιορίσουμε πέντε βασικούς τομείς εστίασης για τη νέα μας στρατηγική.

Μπορείτε να μας εξηγήσετε πώς επισημοποιήσατε αυτούς τους πέντε τομείς εστίασης;

Η διαδικασία ουσιαστικότητας μας επέτρεψε να εντοπίσουμε 24 σημαντικά θέματα, έξι από τα οποία ήταν νέα σε σύγκριση με την τελευταία μας αξιολόγηση. Με βάση το επίπεδο σπουδαιότητας τόσο για τα ενδιαφερόμενα μέρη όσο και για την επιχείρηση, 12 από αυτά τα θέματα θεωρήθηκαν υψηλής προτεραιότητας και στη συνέχεια ομαδοποιήθηκαν σε πέντε κατηγορίες:

  1. Κλίμα, ενέργεια και νερό
  2. Κυκλικότητα
  3. Διαχείριση ανθρώπινου κεφαλαίου
  4. Μακροπρόθεσμη δημιουργία αξίας
  5. Διαφάνεια και γνωστοποίηση

Τα αποτελέσματα της αξιολόγησης έθεσαν τις βάσεις για πολυάριθμες συζητήσεις και καταιγισμούς ιδεών σχετικά με το ESG και την περαιτέρω ενσωμάτωσή της στην επιχειρηματική μας στρατηγική σε όλα τα επίπεδα του οργανισμού. Από εκεί και πέρα, ξεκινήσαμε τη διαδικασία για το τι έπρεπε να προσαρμοστεί και να προστεθεί για να επισημοποιηθεί η μελλοντική προσέγγιση ESG της Gildan. Αυτό περιελάμβανε βασικές ανησυχίες σχετικά με την κλιματική αλλαγή, την περαιτέρω ενσωμάτωση της βιωσιμότητας στα προϊόντα και τις συσκευασίες μας, καθώς και ουσιαστικές βελτιώσεις από την άποψη της ευημερίας των εργαζομένων και της κοινότητας, οι οποίες τώρα υποστηρίζονται περαιτέρω από τη δέσμευση για ισχυρή διαφάνεια και δημοσιοποίηση.

Η ESG αποτελούσε πάντα σημαντικό μέρος του τρόπου λειτουργίας της Gildan. Μπορείτε να εξηγήσετε πώς ενσωματώνεται το ESG στη συνολική επιχειρηματική στρατηγική;

Στη Gildan, η βιωσιμότητα δεν είναι δευτερεύον ζήτημα. Συνεργάζεται χέρι-χέρι με κάθε πτυχή των δραστηριοτήτων μας και είναι πλήρως ενσωματωμένη στον μακροπρόθεσμο σχεδιασμό της Gildan. Αναγνωρίσαμε από νωρίς στην πορεία μας ότι το ESG ήταν θεμελιώδης για τον τρόπο με τον οποίο δραστηριοποιούμαστε επιχειρηματικά και λειτουργούμε με αυτό το σκεπτικό από το ξεκίνημά μας, επαναπροσδιορίζοντας τον τρόπο με τον οποίο κατασκευάζονται τα ενδύματα με την καθετοποιημένη αλυσίδα εφοδιασμού μας.

«Η ενσωμάτωση του ESG παντού στη Gildan γίνεται με πολλούς τρόπους, ένας από τους οποίους είναι η λογοδοσία»

Η ενσωμάτωση του ESG παντού στη Gildan γίνεται με πολλούς τρόπους, ένας από τους οποίους είναι η λογοδοσία. Τα άτομα σε όλη την επιχείρηση, σε διαφορετικά επίπεδα και σε διάφορα τμήματα είναι υπεύθυνα για συγκεκριμένους Δείκτες Συμπεριφοράς ως προς τα Εταιρικά Κοινωνικά Θέματα που σχετίζονται με την εργασία τους. Γνωρίζουμε ότι αυτό αποτελεί βασικό μοχλό για την ενίσχυση και την προώθηση της κουλτούρας της βιωσιμότητας στη Gildan.

Αντιμετωπίσατε οποιεσδήποτε προκλήσεις;

Η βελτίωση και η ενίσχυση ενός προγράμματος σε τόσο μεγάλη κλίμακα με πολλούς ενδιαφερόμενους σε όλο τον κόσμο δεν είναι σίγουρα εύκολη υπόθεση. Έτσι, φυσικά, υπήρξαν κάποιες προκλήσεις στην πορεία. Βρίσκομαι στην Gildan από το 2002, οπότε είμαι ουσιαστικά στο ταξίδι του ESG από το ξεκίνημα του. Τότε, χτίζαμε ακόμη τα θεμελιώδη κομμάτια του προγράμματός μας και οι απαντήσεις στις ερωτήσεις μας ήταν συχνά αρκετά απλές. Σήμερα, οι αποφάσεις σχετικά με το πώς να κινηθεί ουσιαστικά η βελόνα δεν είναι πλέον τόσο προφανείς. Δεν υπάρχει κανένα σχέδιο που να μας λέει τι να κάνουμε ή πού να πάμε στη συνέχεια. Πρέπει να το καθορίσουμε αυτό μόνοι μας και να ανοίξουμε το δρόμο μας προς τα εμπρός, και σε ορισμένες περιπτώσεις, να ανοίξουμε το δρόμο για να ακολουθήσουν άλλοι.

Προχωρώντας προς τα εμπρός, δεν θα είναι μόνο η εργασία στα υπάρχοντα πρότυπα- θα είναι η ώρα να γίνουμε πραγματικοί ηγέτες σκέψης στον τομέα μας και να καινοτομήσουμε, ενώ παράλληλα θα είμαστε αρκετά ρεαλιστές ώστε αυτές οι ιδέες να μπορούν να υλοποιηθούν μέσα στις καθημερινές μας δραστηριότητες.

Τι σας εξέπληξε περισσότερο κατά τη διάρκεια αυτού του ταξιδιού;

Προσωπικά, γνώριζα ήδη πόσο παθιασμένο και αφοσιωμένο ήταν το εργατικό δυναμικό μας σε παγκόσμιο επίπεδο στο θέμα των ηθικών και υπεύθυνων πρακτικών. Παρόλα αυτά, καθ' όλη τη διάρκεια της διαδικασίας, εξεπλάγην ακόμη πιο ευχάριστα από το πόσο πολύ ενδιαφέρθηκαν οι υπάλληλοί μας και από τις βαθιές και ουσιαστικές συζητήσεις που έγιναν σε διάφορα επίπεδα του οργανισμού. Μερικές φορές, έμπαινα σε εικονικές συναντήσεις έτοιμος να επικοινωνήσω τη σημασία του ESG και να πείσω τους ανθρώπους ότι ήταν το σωστό πράγμα που έπρεπε να κάνουμε, αλλά η συζήτηση δεν αφορούσε ποτέ το αν έπρεπε ή δεν έπρεπε να το κάνουμε- η συζήτηση επικεντρωνόταν πάντα γύρω από το «πώς μπορούμε να το κάνουμε αυτό». Αυτό με επηρέασε πάρα πολύ, και αυτό δείχνει τη δύναμη μιας ισχυρής εταιρικής κουλτούρας και συνεργασίας.

Πηγή: newsdirect.com

Αρθρογράφος
Κύριος χαρακτηρισμός περιεχομένου
Image
Peter Iliopoulos: «Η Gildan ενσωματώνει το ESG στην στρατηγική της εδώ και 20 χρόνια»
Επικεφαλίδα

O Peter Iliopoulos, ανώτερος αντιπρόεδρος σε θέματα φορολογίας, βιωσιμότητας και κυβερνητικών υποθέσεων μιλά για τη στρατηγική του ομίλου αναφορικά με το ESG, τη στρατηγική ESG επόμενης γενιάς αλλά και τις προκλήσεις που αντιμετώπισαν τις τελευταίες δύο δεκαετίες που ασχολούνται με το ESG.