Σε υψηλό επίπεδο, το ESG είναι σημαντικό για τις ασφαλιστικές επειδή επηρεάζει τις επιχειρήσεις των πελατών τους. Αρκεί να δείτε τον αντίκτυπο της κλιματικής αλλαγής και των ακραίων καιρικών φαινομένων - που κατατάσσονται στον πυλώνα Ε - τα τελευταία χρόνια.
.
Σε παγκόσμιο επίπεδο, ο ασφαλιστικός κλάδος έπρεπε να αντιμετωπίσει την αυξημένη συχνότητα και σοβαρότητα των ακραίων καιρικών φαινομένων, ιδίως των πλημμυρών, των πυρκαγιών, των ανεμοθύελλων και των σοβαρών καταιγίδων συναγωγής (κεραυνοί και χαλάζι).
Ποιος είναι ο πρώτος που δέχεται ένα τηλεφώνημα με αγωνία όταν μια επιχείρηση πλημμυρίζει ή ισοπεδώνεται από πυρκαγιά; Ο ασφαλιστής. Έτσι οι ασφαλιστικές εταιρείες μπορούν να βοηθήσουν τους πελάτες τους να διαχειριστούν καλύτερα τους περιβαλλοντικούς κινδύνους - έναν κρίσιμο πυλώνα της ESG - μπορούν να εκπληρώσουν καλύτερα τον συμβουλευτικό τους ρόλο. Στο ίδιο πλαίσιο, και ο κλάδος real estate πρέπει να διαδραματίσει κρίσιμο ρόλο στην οικοδόμηση και υποστήριξη κοινοτήτων με μεγαλύτερη ανθεκτικότητα στο κλίμα. Εάν
Η μεμονωμένη εξέταση της κλιματικής αλλαγής είναι προβληματική, διότι έχει τεράστιες επιπτώσεις στον πυλώνα S του ESG. Πολύ συχνά, οι μειονοτικές κοινότητες είναι αυτές που κινδυνεύουν περισσότερο και είναι οι πιο υποασφαλισμένες. Η κλιματική αλλαγή και οι περιβαλλοντικοί κίνδυνοι επηρεάζουν κάθε άνθρωπο σε αυτόν τον πλανήτη - όχι μόνο την κοινότητα των ασφαλισμένων. Οι ασφαλιστές πρέπει να το γνωρίζουν αυτό και να είναι προνοητικοί στον τρόπο με τον οποίο συμβάλλουν στην οικοδόμηση ανθεκτικότητας - μέσω της ασφαλιστικής κάλυψης και του μετριασμού των κινδύνων - στις κοινότητές τους.
Το σημείο αυτό συνδέεται με τα ευρύτερα θέματα της ποικιλομορφίας, της ισότητας και της ενσωμάτωσης (DE&I) - αναμφισβήτητα το κεντρικό σημείο του πυλώνα S και ένας άλλος τομέας μεγάλης σημασίας για τον ασφαλιστικό κλάδο. Σύμφωνα με το Insurance Business, το γενικό συμπέρασμα είναι ότι οι ασφαλιστικές με διαφορετικές ομάδες παράγουν τα καλύτερα αποτελέσματα, επειδή είναι σε θέση να προσελκύσουν και να διατηρήσουν ένα πιο ποικιλόμορφο πελατολόγιο.
Όσον αφορά τη διακυβέρνηση - τον πυλώνα G - αυτό δεν είναι κάτι καινούργιο για όσους δραστηριοποιούνται στον ασφαλιστικό κλάδο. Οι ασφαλιστικοί φορείς έχουν αναπτύξει ισχυρές δομές διακυβέρνησης με την πάροδο των ετών, αντιδρώντας στις εξελίξεις των κανονισμών και της συμμόρφωσης και χρησιμοποιώντας όλο και περισσότερο εργαλεία όπως τα δεδομένα και οι αναλύσεις για να κατανοήσουν τον αντίκτυπο των κινδύνων - συμπεριλαμβανομένων των κινδύνων E και S - στους ισολογισμούς και τα επιχειρηματικά χαρτοφυλάκια τους.
Επίσης, όλο και περισσότερες επιχειρήσεις αναλαμβάνουν δράση σε θέματα ESG. Έτσι, ένας πελάτης που έχει συνείδηση των ESG δεν πρόκειται να θέλει να συνεργαστεί με έναν ασφαλίστή που δεν έχει συνείδηση των ESG. Για το λόγο αυτό, οι ασφαλιστικές πρέπει να προηγηθούν, ώστε να θεωρούνται πρωτοπόροι σε όλα τα θέματα ESG. Μόνο τότε θα ανταποκριθούν στις αυξανόμενες προσδοκίες των πελατών τους γύρω από αυτά τα ζητήματα.
Ένα άλλο σημαντικό στοιχείο είναι ότι πολλοί ασφαλιστές ενσωματώνουν πλέον το ESG στους οργανισμούς και τις επιχειρηματικές στρατηγικές τους. Για παράδειγμα, η κούρσα προς τις μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα δεν θα μπορούσε να είναι πιο εμφανής στον ασφαλιστικό κλάδο, με κάθε εταιρεία να προσπαθεί να ξεπεράσει τον ανταγωνισμό ανακοινώνοντας συντομότερα σχέδια μετάβασης.
Επίσης, οι ασφαλιστικές αρχίζουν να ενσωματώνουν το ESG στις στρατηγικές ανάληψης κινδύνων - σε ορισμένες περιπτώσεις, αλλάζοντας εντελώς τις προτιμήσεις τους για κινδύνους. Και πάλι, αυτό είναι σημαντικό να το λάβουν υπόψη τους οι ασφαλιστές. Για παράδειγμα, οι ασφαλιστικές μπορεί να θέλουν να καλύπτουν μόνο εταιρείες με συγκεκριμένες διαδικασίες ESG και μπορεί να εγκαταλείψουν φαινομενικά «βρώμικους» κλάδους όπως το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο. Οι ασφαλιστές με μεγάλα ενεργειακά χαρτοφυλάκια ή άλλους δύσκολους κινδύνους ESG ενδέχεται να πρέπει να επανεξετάσουν τις στρατηγικές τους στην αγορά και να εκπαιδευτούν σε δράσεις μετριασμού. Όλα αυτά είναι σημαντικό να τα καταλάβουν οι ασφαλιστές, ώστε να προετοιμάσουν τους πελάτες τους για να βγουν στην αγορά και να εξασφαλίσουν τις καλύτερες δυνατές ασφαλιστικές λύσεις.
Ποιος είναι ο πρώτος που δέχεται ένα τηλεφώνημα με αγωνία όταν μια επιχείρηση πλημμυρίζει ή ισοπεδώνεται από πυρκαγιά; Ο ασφαλιστής.