Ο Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Κωτσόβολος - Dixons South East Europe, Γιάννης Βασιλάκος, σε συνέντευξη τύπου για τα οικονομικά αποτελέσματά της για το οικονομικό έτος 2022–2023, μίλησε για τον ρόλο και τη σημασία του ESG αλλά και τις δράσεις που υλοποιούν γύρω από τους τρεις πυλώνες.
.
«Τεράστιο είναι το κανονιστικό πλαίσιο που έρχεται το επόμενο διάστημα για το ESG. Για αυτό πρέπει να προετοιμαζόμαστε, προκειμένου να θωρακίσουμε την εταιρεία για το μέλλον για να είναι βιώσιμη» σημείωσε ο κ. Βασιλάκος.
Ο ίδιος σημείωσε πως το ESG έχει να κάνει με το value της εταιρείας. «Αν είσαι προετοιμασμένος ανεβαίνει και η αξία της εταιρείας» σχολίασε και πρόσθεσε «προσπαθούμε να κάνουμε την εταιρεία βιώσιμη γιατί το προϊόν από μόνο του δεν φτάνει».
Μάλιστα δεν παρέλειψε να πει ότι οι στόχοι που έχουν θέσει για κλιματική ουδετερότητα έως το 2040 είναι αρκετά δύσκολο να επιτευχθούν καθώς το 90% της επιβάρυνσής τους οφείλεται στις εκπομπές του προϊόντος που πουλάνε.
Σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας, η ενέργεια που καταναλώνει η εταιρεία για τη δραστηριότητά της προέρχεται στο 100% από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Σε όλα τα καταστήματα χρησιμοποιούν λάμπες LED, επιτυγχάνοντας έτσι έως και 75%λιγότερη κατανάλωση, ενώ το οικονομικό έτος Μάιος 2022- Απρίλιος 2023 πέτυχαν μείωση των ρύπων 94% συγκριτικά με τα συμβατικά οχήματα, χάρη στη χρήση ηλεκτροκίνητων ποδηλάτων στο κέντρο της πόλης. Παράλληλα μέχρι το 2030 θα έχουν προχωρήσει στην αντικατάσταση όλων των συμβατικών οχημάτων μικρού μεγέθους με ηλεκτροκίνητα ή εναλλακτικά καύσιμα. Επίσης σε όλα τα καταστήματα σύντομα θα διαθέτουν εξοπλισμό για καταμέτρηση ενεργειακής κατανάλωσης στα καταστήματα και προτάσεις για βελτίωση λειτουργίας και μείωση κατανάλωσης και θα χρησιμοποιούν ενεργειακά αποδοτικές κλιματιστικές μονάδες.
Όσο αφορά τον πυλώνα της κοινωνίας τρέχουν διάφορες δράσεις όπως το Δεύτερο Σπίτι και το πρόγραμμα «Τεχνολογία χωρίς Εμπόδια». Πιο συγκεκριμένα, η πρώτη φάση της δράση «Δεύτερο Σπίτι» ολοκληρώθηκε σε 8 δήμους με δείκτες υψηλής φτώχειας (σε 2 μήνες υποστηρίχθηκαν 233 οικογένειες) και συνεχίζουν με 5 ακόμα δήμους της χώρας Στην ουσία, δίνουν δεύτερη ζωή σε συσκευές που με μικρές επισκευές δωρίζονται σε οικογένειες που τις έχουν ανάγκη, κάνοντας πράξη την έννοια της κυκλικότητας.
Πολύ σημαντικό είναι το πρόγραμμα «Τεχνολογία χωρίς Εμπόδια», με το οποίο σχεδόν 30 καταστήματα είναι προσβάσιμα σε άτομα με αναπηρίες, τα οποία αναγνωρίζονται επισήμως ως «AμεΑ friendly» από την ΕΛΕΠΑΠ. Επιπλέον, σε συνεργασία με την ομάδα TheHappyAct, η οποία εστιάζει στη βέλτιστη εξυπηρέτηση ατόμων στο φάσμα του αυτισμού, χαρτογράφησαν 11 καταστήματα και διαθέτοντας αισθητηριακές πληροφορίες γι’ αυτά μέσα από το site τους, όπως τους αισθητηριακούς χάρτες, δημιουργούν τις προϋποθέσεις για μία ασφαλή περιήγηση στα άτομα που ανήκουν στο φάσμα. Παράλληλα, αναγνωρίζοντας ότι χιλιάδες άνθρωποι με προβλήματα όρασης δεν έχουν πρόσβαση σε σημαντικές πληροφορίες που θα διευκόλυναν την καθημερινότητά τους, αποφάσισαν να μεταφράσουμε όλα τα ενημερωτικά έντυπα ασφαλιστικού περιεχομένου καθώς και το πλάνο Πλάνο Δόσεων Κωτσόβολος σε γραφή Braille.
Στο άμεσο μέλλον, σχεδιάζουν την αναβάθμιση του πρωτοποριακού αμαξιδίου, Laddroller Vol.2, με σκοπό τη μαζική παραγωγή σε χαμηλό κόστος, σε συνεργασία με την εταιρεία VΕΤΑ.
Αναφορικά με την εταιρική διακυβέρνηση, η εταιρεία ως μέλος εισηγμένης πολυεθνικής ακολουθεί αυστηρά πρότυπα. «Είμαστε μέρος μια εισηγμένης πολυεθνικής με αυστηρό governance, με εδραιωμένες πολιτικές ελέγχου και κινδύνου» σημείωσε ο κ. Βασιλάκος. Σύμφωνα με τον ίδιο, η εταιρεία υιοθετεί ξεκάθαρες αρχές διακυβέρνησης, με διαφάνεια, ακεραιότητα και υπευθυνότητα και διαθέτει ισχυρές διαδικασίες εσωτερικού και εξωτερικού ελέγχου. Παράλληλα, τρέχουν πρόγραμμα επιβράβευσης εργαζομένων, ευθυγραμμισμένο με τη στρατηγική και τους ESG στόχους της εταιρείας.
«Σκοπός της εταιρείας είναι να μετασχηματιστεί σε μία πλατφόρμα κυκλικής οικονομίας, κοινωνικής συνεισφοράς και βιωσιμότητας» κατέληξε ο ίδιος.
Σημαντικοί οι πυλώνες για το περιβάλλον, την κοινωνία και την εταιρική διακυβέρνηση για την εταιρεία, η οποία βρίσκεται υπ΄ατμόν για να πετύχει τους στόχους του 2040.